راه اندازی اولین رستوران قنات در باغشهر سرزمین قنات ها

به گزارش مجله نیلوفری، خبرنگاران/یزد سرپرست پایگاه میراث جهانی باغ پهلوانپور شهرستان مهریز از راه اندازی اولین موزه رستوران قنات استان یزد در مجاورت این باغ تاریخی اطلاع داد.

راه اندازی اولین رستوران قنات در باغشهر سرزمین قنات ها

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلاهای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

الهام جلوداری در گفت وگو با خبرنگاران در این باره گفت: ساخت این رستوران قنات واقع در محدوده پارکینگ باغ جهانی پهلوانپور باغشعهر تاریخی مهریز هم اکنون مراحل پایانی خود را سپری می نماید و به زودی مورد بهره برداری رسمی قرار می گیرد.

وی اضافه نمود: سال های قبل، فضایی به منظور تهیه فیلم سینمایی به شکل سازه قدیمی قنات در این محل تهیه شده بود که با واگذاری آن به بخش خصوصی جهت تبدیل این مکان به رستوران اقدام شده است.

جلوداری با بیان این فضای مذکور به شکل یک قنات سنتی با پیچ و خم های تو در تو تعبیه شده است، اظهار داشت: استقرار و فعالیت یک دستگاه آسیاب آبی با جریان چرخشی آب در این قنات فضایی متفاوت در این مجموعه ایجاد نموده و فراهم بودن امکان قدم زدن در آب به نوعی تداعی نماینده حس قنات گردی برای بازدیدنمایندگان است.

مهدی فرزاد پور مسئول این رستوران قنات هم اظهار کرد: ایجاد این رستوران در راستای فراهم کردن امکان بازدید از کهن ترین قنات زنده باغشهر تاریخی مهریز یعنی قنات خورمیز-دولت آباد و آشنایی بازدیدنمایندگان از تاسیسات و سازه های کهن آبی و علم ارزشمند انتقال آب به وسیله قنات بوده و فضایی دلنشین در مجاورت باغ جهانی پهلوان پور و در فضایی به وسعت هزار مترمربع در درون زمین برای این طرح منظور شده است.

به گفته وی، طول دالان های تو در توی این رستوران قنات که اولین آن در استان یزد است، قریب 120 متر می باشد و بازدیدنمایندگان می توانند با پوشیدن چکمه در دل تاریک قنات با نور چراغ های پیه سوز قدم بزنند و در یک تور قنات نوردی شرکت نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 616

به "راه اندازی اولین رستوران قنات در باغشهر سرزمین قنات ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی اولین رستوران قنات در باغشهر سرزمین قنات ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید