دالخانی، دالانی به سوی بهشت

به گزارش مجله نیلوفری، شبیه عکس های کارت پستال های قدیمی است که رویشان چند بیتی شعر نوشته شده و به آن جنگل دالخانی می گویند.

دالخانی، دالانی به سوی بهشت

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، دالخانی یکی از جنگل های بکر و سحر انگیز ایران به شمار می آید. این جنگل در فاصله 30 کیلومتری جنوب شرقی شهر رامسر جا خوش نموده است. دالخانی جنگلی نیمه کوهستانی است که در ارتفاعات کوهستان البرز و در راستا جاده ییلاق جنت رودبار واقع شد. مساحت این جنگل 600 هزار مترمربع است. این دالان با مه های غلیظ در انتهای راستا شما را به ییلاق های تماشایی اکراسر، گرسماسر و جنت رودبار می رساند.

جاذبه های و تفریحات این منطقه

اگر اهل ماجراجویی هستید، حتما با هدف جنگل نوردی به این منطقه سفر کنید، چراکه یکی از تفریحات جذاب جنگل دالخانی، جنگل نوردی و کوهنوری است. البته اگر تجربه کوه پیمایی و جنگل نوردی را ندارید به تنهایی و بدون آشنایی با راستا به دل راه نزنید، چرا که این بی احتیاطی بسیار خطرناک است. حتما با یک آشنا به محل و یا فرد حرفه ای به این جنگل سفر کنید. برای جنگل نوردی تورهای زیادی برگزار می گردد که بلد راه هستند، می توانید از آن ها بهره ببرید. یکی دیگر از جاذبه های این منطقه سد میجران است. در ابتدای جاده جنگلی دالخانی راستای انحرافی در سه راهی شستا به سمت راست وجود دارد که به یکی از زیباترین سدهای ایران می رسید.

راستا و فاصله برای رسیدن به دالخانی

برای رسیدن به رامسر باید شهرهایی کرج، مرزن آباد، چالوس، کلارآباد، سلمانشهر یا متل قو، عباس آباد، نشتارود، تنکابن، کتالم را پشت سر بگذارید. سپس در جاده رامسر به تنکابن به سه راهی جنت رودبارمی رسید. وارد این جاده که شدید تا روستای گالش راه را طی می کنید. در این نقطه باید از خودرو پیاده شوید و به جاده بزنید. می توانید در این قسمت از جنگل پیمایش خود را در امتداد رودخانه ای کوچک آغاز کنید.

نزدیکترین اقامتگاه ها

برای اقامت در دل این جنگل زیبا می توانید چادر بزنید، اما باید تجربه این کار را در دل طبیعت داشته باشید، چرا که طبیعت هم خطرهای خودش را دارد. در طول راستا آلاچیق هایی نیز وجود دارد که می توانید شب را در آنجا به صبح برسانید. اگر راضی به چادر زدن نشدید، می توانید در روستای گرسماسر و ییلاق جنت رودبار شب را بگذرانید. در این روستا اتاق و ویلا برای اجاره پیدا می گردد. برای اقامت در هتل نیز باید به رامسر بازگردید. در این شهر اقامتگاه ها و هتل های زیادی وجود دارند، که هزینه آن از 130 هزار تومان آغاز می گردد و به 440 هزار تومان نیز می رسد.

بهترین زمان برای سفر به دالخانی

با یک سرچ در گوگل می بینید که این جنگل در تمام فصل هازیبایی فوق العاده و غیر قابل وصفی دارد. اگر می خواهید از گرمای تابستان به جایی پناه ببرید، حتما این سفر را در اولویت هایتان داشته باشید. تابستان های این منطقه خنک است، اما اگر در فصل زمستان به دیدن جنگل رفتید، حتما لباس گرم، پتو و فلاسک آب جوش برای چای یا قهوه به همراه خود داشته باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 208

به "دالخانی، دالانی به سوی بهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دالخانی، دالانی به سوی بهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید