خبرنگاران 400 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در مهاباد کشف و ضبط شد

به گزارش مجله نیلوفری، مهاباد- خبرنگاران- مدیر بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت مهاباد گفت: بازرسان این مرکز 400 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف و فاسد را در این شهرستان کشف و ضبط کردند.

خبرنگاران 400 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در مهاباد کشف و ضبط شد

قاسم امینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: بازرسان این مرکز در قالب طرح بازرسی از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی این شهرستان این مقدار مواد غذایی که بیشتر شامل آبلیمو، رب و شیرینی و دیگر خوراکی ها بود را از این مراکز کشف و ضبط کردند.

وی اضافه نمود:تاریخ مصرف این مواد گذشته و غیرقابل مصرف بود که می توانست سلامت شهروندان را با خطر روبرو کند و به همین دلیل با دستور مراجع قضایی از چرخه مصرف انسانی حذف شد.

مدیر بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت مهاباد اعلام کرد: هم اکنون این مواد غذایی غیربهداشتی در انبار شبکه بهداشت و درمان ذخیره و با دستور دادستانی نسبت به امحای آن در مکان مناسب اقدام خواهد شد.

امینی از عموم مردم خواست که مایحتاج غذایی خود را از مراکز معتبر و فروشگاه های دارای محصولات با مشخصات بهداشتی کامل از قبیل پروانه ساخت، مواد تشکیل دهنده، تاریخ فراوری و انقضا و آدرس محل فراوری خریداری نمایند.

وی همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده عرضه مواد غذایی غیربهداشتی، به وسیله تلفن مستقیم واحد سلامت محیط کار شهرستان مهاباد یا سامانه تلفن رایگان 190 اعلام نمایند تا کارشناسان مربوطه در کوتاهترین زمان آنالیز های لازم را انجام دهند.

مهاباد با 240 هزار نفر جمعیت دارای 6 هزار و 800 واحد صنفی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1136

به "خبرنگاران 400 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در مهاباد کشف و ضبط شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 400 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در مهاباد کشف و ضبط شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید