حمایت کمیته قضایی سنای آمریکا از کاهش یک میلیاردی یاری ها به افغانستان

به گزارش مجله نیلوفری، لیندسی گراهام رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا خاطرنشان کرد که از تصمیم تازه دولت این کشور برای کاهش یک میلیارد دلاری یاری های سالانه به افغانستان حمایت می نماید.

حمایت کمیته قضایی سنای آمریکا از کاهش یک میلیاردی یاری ها به افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سناتور لیندسی گراهام از حزب جمهوریخواه و رئیس کمیته قضایی آمریکا اظهارداشت که رهبران افغانستان به یک توافق سیاسی به زودی دست نیابند، جهت این کشور بسوی ناامیدی ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به کاهش یک میلیارد دلاری یاری آمریکا به افغانستان گفت که از تصمیم کاهش یاری های سالیانه به افغانستان پشتیبانی می نماید.

پس از سفر بی نتیجه مایک پامپئو اواسط هفته گذشته به کابل، وزارت خارجه آمریکا بیان کرد که در صورت ادامه بن بست سیاسی در افغانستان، یک میلیارد دلار از یاری های این کشور کاهش خواهد یافت.

سناتور گراهام اظهارداشت که اگر دو نامزد مهم برای ریاست جمهوری افغانستان نمی توانند برای تشکیل یک حکومت فعال همکاری نمایند، تمام یاری های آینده آمریکا باید بازنگری شوند زیرا پول خوب برای کار نادرست مصرف می گردد.

وی اضافه کرد: در نبود تشکیل یک حکومت فعال، افغانستان به یک هدف ناامیدنماینده مبدل می گردد و این یک نتیجه وحشتناک در پی دارد.

به گزارش طلوع نیوز، اشرف غنی نیز گفته بود که تصمیم آمریکا برای کاهش یاری ها تاثیر مستقیم بر بخش های کلیدی نخواهد داشت. اما عبدالله عبدالله روز گذشته تاکید کردک ه قطع یاری های یک ملیارد دلاری آمریکا به سود مردم افغانستان نیست و نیز این یاری ها در داخل کشور قابل جبران نخواهد شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 781

به "حمایت کمیته قضایی سنای آمریکا از کاهش یک میلیاردی یاری ها به افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت کمیته قضایی سنای آمریکا از کاهش یک میلیاردی یاری ها به افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید