جزییات ساخت یک تونل تازه در تهران ، این تونل از بازار و شوش عبور می نماید

به گزارش مجله نیلوفری، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از تعیین شدن انتها ساخت تونل شهید متوسلیان تا انتها اردیبهشت ماه جاری اطلاع داد.

جزییات ساخت یک تونل تازه در تهران ، این تونل از بازار و شوش عبور می نماید

به گزارش خبرنگاران، عباس شعبانیدر خصوص خاتمه ساخت پروژه تونل متوسلیان با بیان اینکه گزارش فنی احداث تونل شهید متوسلیان تا نیمه اردیبهشت ماه از سوی معاونت فنی و عمرانی به آقای زاکانی شهردار تهران تحویل داده می گردد، گفت: شهردار تهران نیز بعد از آنالیز و برگزاری جلسات متعدد نظر نهایی را در خصوص نحوه اجرای تونل متوسلیان اعلام خواهد نمود که به نظر می رسد تا آخر اردیبهشت ماه این مهم مشخص تکلیف گردد.

وی در خصوص گزارش فنی ساخت تونل شهید متوسلیان گفت: در این گزارش تمام مسائل فنی پیرامون ساخت این تونل همانند نحوه کار که به صورت TBM باشد یا حفاری دستی، مدت زمان اجرا و... بیان شده است که بر اساس برنامه ریزی ها تا نیمه اردیبهشت ماه این گزارش تحویل شهردار تهران می گردد.

عبور تونل متوسلیان از بازار و شوش

شعبانی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد تونل شهید متوسلیان گفت: این تونل 9 کیلومتر از میدان سپاه تا بزرگراه بعثت در دوطبقه خواهد بود و از منطقه ها حساس و مالی تهران همانند بازار، مولوی و شوش عبور می نماید.

احتیاج 30 هزار میلیارد تومانی برای ساخت تونل متوسلیان

وی با بیان اینکه برای ساخت این تونل به قیمت امروز به 30 هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج است، اضافه نمود: البته شورای شهر تهران در بودجه امسال مجددا تاکید نموده است که ساخت این تونل 9 کیلومتری تنها باید براساس توان بخش خصوصی باشد و شهرداری تهران اجازه ورود به ساخت این تونل را ندارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: تا به امروز 3 گروه برای ساخت تونل شهید متوسلیان اعلام آمادگی کردند، اما هنوز در خصوص پیوست مالی اجرای پروژه به توافق نرسیدیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1402 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 2107

به "جزییات ساخت یک تونل تازه در تهران ، این تونل از بازار و شوش عبور می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات ساخت یک تونل تازه در تهران ، این تونل از بازار و شوش عبور می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید