ثبت 5 اثر طبیعی خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی

به گزارش مجله نیلوفری، خراسان جنوبی 71 اثر طبیعی ثبت شده در آثار ملی کشور دارد که 5 منطقه گردشگری طبیعی این استان در سال 98 در فهرست میراث ملی به ثبت رسید.

ثبت 5 اثر طبیعی خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار کرد: این آثار شامل؛ دشت اسفدن (دق اسفدن و دره هندوستان) قاین، جنگل سنو طبس، گواب خوسف، بنه کهنسال سبزپوش سربیشه و آبشارهای دره دوتگی سرایان هستند که با دارا بودن ویژگی های شاخص طبیعی قابلیت ثبت در فهرست آثار ملی کشور را دارا بودند.

علی شریعتی منش، ادامه داد: این آثار ارزشمند ملی از جنبه های مختلف خصوصاً دارا بودن ویژگی های طبیعی و گیاهی و جاذبه های گردشگری بسیار با اهمیت هستند.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: مهم ترین اقدام پس از ثبت یک اثر، حفاظت و نگهداری آن است و از آنجایی که این آثار شاخص، میراث گرانبهای استان هستند باید همه نهادها و مردم در راستای تحقق این امر مهم بکوشند.

شریعتی منش شرح داد: در سال 98 با ثبت هشت اثر در فهرست میراث ناملموس و معرفی یک اثر میراث زنده بشری، تعداد آثار ثبت شده استان در فهرست آثار معنوی کشور (ناملموس) نیز به 69 عدد رسید.

وی اضافه کرد: در سال گذشته 33 اثر غیر منقول و چهار اثر منقول استان نیز در در فهرست میراث ملی ثبت شد و هم اکنون تعداد آثار ثبتی خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی 923 اثر است.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی یادآور شد: 50 حریم آثار تاریخی استان نیز در سال گذشته به ثبت رسیده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 851

به "ثبت 5 اثر طبیعی خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 5 اثر طبیعی خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید