ترفندهای شرکت های هواپیمایی برای کاهش هزینه پرواز

به گزارش مجله نیلوفری، شرکت های هواپیمایی ترفندهای مختلفی را برای کاهش هزینه های پرواز به کار می برند.

ترفندهای شرکت های هواپیمایی برای کاهش هزینه پرواز

به گزارش خبرنگاران، از دهه 1980 به بعد، با ارزان تر شدن پرواز، سازمان های بودجه بندی به دنبال راه های جدید و خلاقانه ای برای حذف خدمات غیرضروری از پروازهای هوایی بودند. در ادامه 9 استراتژی که ایرلاین ها برای کاهش هزینه های شان در پیش می گیرند را با هم مرور می کنیم:

کاهش وزن

سوخت، یک سوم هزینه ایرلاین ها را تشکیل می دهد؛ هر یک کیلوگرم کاهش مصرف سوخت، هزینه های سالانه سوخت هواپیماها را به میزان 100 دلار کاهش می دهد. ایرلاین ها راهکارهای جالبی برای کاهش مصرف سوخت هواپیماها در پیش می گیرند؛ ایرلاین فرانسوی Air Mediterranee به تازگی هواپیماهای ایرباس A321 خود را به صندلی های باریک Expliseat مجهز نموده که از تیتانیوم و فیبر کربن ساخته شده اند و وزن شان فقط 3.9 کیلوگرم است؛ یعنی هشت کیلوگرم کمتر از صندلی های Recaro معمولی. ناوگان هوایی کم هزینه هندی GiAir فقط از مهمانداران زن استفاده می نماید که به طور میانگین 10-15 کیلوگرم سبک تر از مردان هستند. Ryanair، چهار سال پیش از برنامه هایی برای چاپ مجله های داخلی خود بر روی برگه های باریک تر و در نتیجه سبک تر اطلاع داد.

حداکثر استفاده از فضای موجود

سازمان های بودجه بندی تمام کوشش شان را می نمایند تا تعداد مسافران یک پرواز را به حداکثر برسانند. بوئینگ های جدید 737 MAX 200 مجهز به توالت های کوچکی هستند که دیواره اطاقک شان خم شده تا هواپیما، صندلی های بیشتری درخود جای دهد. Spirit Airlines میله کوتاه جدیدی در صندلی هایش تعبیه نموده تا اندازه آن ها را به 71 سانتی متر کاهش دهد. کاهش کیسه پشت صندلی ها و نحوه تعبیه سینی به شرکت آلمانی لوفتانزا امکان داده در هواپیماهای ایرباس A320 تعداد صندلی ها را از 150 به 168 عدد برساند و ظرفیت صندلی های هر هواپیما را 12 عدد بیشتر کند.

هزینه بار

در زمان رزرو بلیط، شما می توانید تعاد بسته ها و چمدان هایی که احتیاج به چک-این دارند و مجبورید برای آن ها هزینه بپردازید را ذکر کنید. هزینه بار اضافی از یک ایرلاین به ایرلاین دیگر متفاوت است و به کلاس بلیط شما بستگی دارد اما معمولا برای هر کیلوگرم بار اضافی، 15-20 دلار هزینه دریافت می گردد. اضافه بار بخشی از پدیده ای است که هزینه های فرعی نامیده می گردد و ایرلاین ها سود زیادی از آن به جیب می زنند. در آمریکا، ناوگان هوایی بسیار کم هزینه Spirit Airlines بیش از یک سوم کل سودش را از همین بارها به دست می آورد.

سرگرمی های ضمن پرواز

نصب سیستم های سرگرمی پشت صندلی گران است، این سیستم ها احتیاج به هزینه دائمی دارند و به وزن هواپیما اضافه می نمایند. در نتیجه ایرلاین ها علاقه زیادی به حذف آن ها دارند.

فرودگاه های ارزان تر

یک فرودگاه بزرگ و پرزرق و برق در مرکز شهری فعال، هزینه زیادی بر دوش صاحبانش می گذارد. اگر هواپیماها بتوانند از فرودگاه های ارزان تر پرواز نمایند، برای شرکت ها یک برد به حساب می آید؛ حتی اگر این فرودگاه وسط ناکجا باشد و خدمات چندان عالی برای رفت و آمد به داخل شهر نداشته باشد.

قیمت گذاری پویا

معمولا قیمت بلیط ها از کم آغاز می گردد و با نزدیک شدن زمان پرواز و کمتر شدن صندلی های در دسترس، کم کم افزایش می یابد. اگر رزرو بلیط را برای لحظ آخر بگذارید، مجبورید تا سه برابر بیش از مسافری که سه ماه پیش همین پرواز را رزرو نموده پول بپردازید. شرکت های هواپیماهایی ارزان قیمت، از تکنولوژی قیمت گذاری دینامیک یا پویا استفاده می نمایند که به آن ها امکان می دهد بیشترین سود را کسب نمایند.

هواپیماها به مقصدهای خیلی دورافتاده و پرت پرواز نمی نمایند

ایرلاین های ارزان قیمت بیشتر روی مسیرهای محبوب کار می نمایند که تقاضای زیادی دارند و همین مسیرها را با هزینه بسیار کمتری در مقایسه با ایرلاین های فول سرویس انجام دهند.

استفاده از اتوبوس

به جای استفاده از پل های هوایی برای رساندن مسافران به داخل هواپیما، ناوگان های ارزان قیمت ترجیح می دهند هواپیماها را در صندلی های دورتر پارک نمایند و مسافران را با اتوبوس به هواپیما برسانند؛ چرا که گزینه ارزان تری است.

ترمینال های بدون تجملات

پارک کردن هواپیما در یک ترمینال جدید پر زرق و برق، هزینه بسیار گزافی برای ایرلاین ها به دنبال دارد و آن ها معمولا از ترمینال های خودشان که از بلوک های سیمانی با توالت های کمتر و صندلی های کمتر تشکیل شده، استفاده می نمایند.

منابع:

https://www.businessinsider.com

https://www.worldairlineawards.com

https://www.edreams.com

https://www.slideshare.net

https://airandspace.si.edu

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 171

به "ترفندهای شرکت های هواپیمایی برای کاهش هزینه پرواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهای شرکت های هواپیمایی برای کاهش هزینه پرواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید