بیشترین مشکل کیفیت اینترنت مربوط به تهران است

به گزارش مجله نیلوفری، به گزارش خبرنگاران، صادق عباسی شاهکوه امروز در حاشیه برگزاری کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات و توسعه شبکه فیبر نوری با توان داخلی در جمع خبرنگاران گفت: توسعه شبکه فیبر نوری منازل یک کار بلند مدت برای حل مشکل اینترنت کشور است اما موضوع کیفیت اینترنت موبایل باید در کوتاه مدت حل گردد.

بیشترین مشکل کیفیت اینترنت مربوط به تهران است

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کندی سرعت اینترنت چه زمانی حل خواهد شد و وعده وزارت ارتباطات برای حل این مشکل چه زمانی محقق می گردد شرح داد: در بخش اینترنت همراه قبلاً نیز اعلام کردیم که احتیاجمند منابع فرکانسی هستیم و هم اکنون منابع فرکانسی برای اپراتورها تأمین شده است. حتی یکی از اپراتورها پیروز شده که بخش قابل توجهی از آنتن های BTS بر پایه این باند فرکانسی را در تهران نصب کند و ما امیدوار هستیم در ایام عید نوروز کیفیت شبکه این اپراتور بهتر از قبل گردد.

وی گفت: مابقی اپراتورها نیز در پی تأمین تجهیزات هستند تا بتوانند مشکل کیفی اینترنت را حل نمایند و ان شاءالله به زودی بهتر شدن کیفیت اینترنت را خواهیم دید.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به این سوال که کدام استان بیشترین کندی اینترنت را دارد گفت: مسائل در جاهای مختلف شبکه موبایل وجود دارد اما مسائل اینترنت در تهران بیشتر از سایر منطقه ها است و این موضوع دلایل مختلفی از جمله نصب سایت برای اپراتورها دارد که این موضوع با مقاومت مردمی روبرو است.

معاون وزیر ارتباطات، اختلافات با شهرداری را از دیگر موضوعاتی مطرح کرد که باعث مشکل و کندی توسعه در شبکه اپراتورهای موبایل شده است.

وی گفت: مسائل و مسائل برای نصب سایت های تلفن همراه در تهران بیشتر از سایر شهرها است و در کنار آن بحث تداخلات فرکانسی را نیز داریم.

عباسی شاهکوه تاکید نمود: کیفیت اینترنت به جز تهران در سایر شهرها مسئله جدی نیست و امیدواریم مشکل تهران با یاری اپراتورها و سایر نهادهای مرتبط حل و فصل گردد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات در خصوص برنامه های حمایت از فراوری در پروژه اینترنت فیبر نوری گفت: ما کنفرانس ظرفیت را با هدف حمایت از فراوری داخل و ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این پروژه برگزار نموده ایم و برنامه خود را برای سه سال آینده اعلام نموده ایم تا شرکت های فراوری نماینده متناسب با این احتیاج در جهت فراوری برنامه ریزی نمایند و خود را به این پروژه ملی برسانند.

وی گفت: به این ترتیب زمانی که اپراتورها احتیاج به تجهیزات داشته باشند این تجهیزات بومی در اختیار آنها قرار می گیرد. ما کوششمان این است که شرایطی فراهم کنیم تا فراوری نماینده از هم اکنون برای فراوری برنامه ریزی کند و منابع اقتصادی آن نیز به وسیله سفارش اپراتورها تأمین گردد.

عباسی شاهکوه با بیان اینکه دولت هم در این پروژه منابع اقتصادی و حمایتی را در نظر گرفته است، ادامه داد: پله اول ترغیب اپراتورها به سرمایه گذاری و پیاده سازی این طرح است و در پله دوم یاری می کنیم تا اپراتورها مردم را به شبکه پرسرعت فیبر نوری متصل نمایند.

وی توضیح داد: کوشش این است که به وسیله اپراتورها یاری گردد تا قیمت تمام شده برای مردم پایین بیاید و یا تسهیلاتی فراهم کنیم که مردم به صورت اقساطی توان خرید این سرویس را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1935

به "بیشترین مشکل کیفیت اینترنت مربوط به تهران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین مشکل کیفیت اینترنت مربوط به تهران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید