بهترین راه ها برای داشتن استخدامی هوشمندانه
به گزارش مجله نیلوفری، چه نیرویی را چگونه استخدام کنید؟
استخدام یک نیروی انسانی مناسب و ایده آل همواره دغدغه مدیران در کسب وکارهای بزرگ و کوچک بوده است.

در اینجا بعضی از راه هایی که به کارفرمایان یاری می نماید روش های قدیمی آگهی دادن برای استخدام نیرو را کنار بگذارند، .معرفی می کنیم،پس با خبرنگاران همراه باشید
هوشمندتر شدن سایت های کاریابی
آگهی های استخدام آنلاین، ابتکار تازهی نیستند. شرکت ها به سایت های کاریابی می گویند در جستجوی چه شخصی هستند و متقاضیان کار هم اطلاعاتی در مورد خودشان را در اختیار این سایت ها می گذارند و کاری که سایت انجام می دهد، این است که گزینه های مناسب را به کارفرمایان مناسب معرفی می کند. اما این کار جالب، این روزها بسیار پیچیده تر شده است. به گفته ساده تر، در دنیای داده های بزرگ، ابزارهای بسیار تاثیرگذاری بوجود آمده اند که می توانند انبوه سایت های کاریابی را با سرعت بالایی مرور کنند، بیشتر داده ها را با استفاده از رزومه ها و استخدام های اخیر تحلیل و بررسی کنند و لیست بهتر و هدفمندتری از متقاضیان کار را به کارفرمایان تحویل دهند. وی می افزاید که استخدام نیرو یکی از سخت ترین چالش های شرکت خود او هم بوده است. ساتر می گوید من گمان می کنم در آینده هر چه بیشتر با انواع خدمات یاری به استخدام بر پایه داده هایی که کسب و کارهای کوچک را هدف قرار می دهند، روبه رو می شویم.
فرصتی از دست رفته
کارشناسی می گوید، کسب وکارهای کوچک اغلب یکی از نیرومندترین ابزارهای استخدام نیروی خود را که در دست شان است، نادیده می گیرند: وب سایت شرکت شان.
پاتریشیا فریم، مالک شرکت مشاوره ای استراتژی برای منابع انسانی، می گوید: بسیار جای شگفتی دارد که بسیاری از کسب و کار های کوچک و تازه سایتی دارند که هیچ ارتباطی به موسسان آن یا فرهنگ شرکت ندارد یا در مورد فرصت های شغلی هیچ اشاره ای در آن نشده است.
ارزیابی های او نشان دهنده این است که بیش از نیمی از شرکت هایی که با آنها روبه رو شده، چنین بخشی در وب سایت خود نداشته اند. همه آنچه مورد نیاز شماست بخشی در صفحه وب است که مزایا و خدمات شرکت به کارکنان را توضیح می دهد. این فرصتی است که بسیاری ازشرکت ها از دست می دهند.
اینترنت و گنجینه اطلاعات
بعد از اینکه تعداد بسیاری رزومه را جمع آوری کردید، نوبت به فرایند بررسی آنها می رسد و این مرحله ای است که بعضی از کارفرمایان استفاده موثرتری از اینترنت می کنند. فریم می گوید: کسب و کارهای کوچک معمولا بخش جدا شده ای برای منابع انسانی ندارند، چون توانایی مالی آن را ندارند. بنابراین، منظور ما این نیست که شرکت ها عملیات استخدام نیرو را به طور کامل از طریق وب سایت خود انجام دهند، بلکه از این راه بتوانند بیشتر در مورد متقاضیان مورد نظر بررسی کنند.
او در انتها اشاره می کند که شرکت های کاریابی قادرند اطلاعاتی غنی در مورد استخدام های احتمالی را استخراج کنند، اما برای آن دسته از کارفرمایانی که در مضیقه مالی هستند، مروری سریع در اینترنت و سایت های رسانه های اجتماعی مانند LinkedIn احتمالا منجر به دستیابی به اطلاعاتی می شود که یاری دهنده شما در تصمیم گیری باشد.
منبع: الی گشت