برگزارکنندگان مراسم های مختلف به دستگاه قضا معرفی می شوند

به گزارش مجله نیلوفری، خبرنگاران/خوزستان استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه تمام مراسمات لغو هستند و برگزار نمایندگان، تخلف و جرم می نمایند، گفت: اگر از این به بعد اینگونه باشد به دهیاران، فرمانداران، بخشداران و نیروی انتظامی اعلام می کنم که برخورد نمایند و اشخاص را چه در روستاها و چه در شهرها به دستگاه قضا معرفی نمایند تا برخورد جدی گردد.

برگزارکنندگان مراسم های مختلف به دستگاه قضا معرفی می شوند

غلامرضا شریعتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد صحبت منتسب به او مبنی بر شرایط قرمز خوزستان از نظر شیوع کرونا ویروس، اظهار کرد: خیر، من چنین چیزی نگفته ام، شرایط استان خوزستان قرمز نیست و شرایط پایدار است. اما عرض کردم اگر مردم واقعا مراقبت ننمایند ما به سمت قرمز رفتن پیش می رویم.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه نمود: دیروز در هفتکلی که تا به امروز هیچ مورد مثبت نداشته، تست کرونا 8 نفر باهم مثبت شد. چون در یک مراسم ختم در یکی از روستاها شرکت نموده اند و کسانی از اصفهان در مراسم ختم حاضر شده بودند و 8 نفر را گرفتار نموده اند.

استاندار خوزستان تاکید نمود: اگر ما اصرار می کنیم که تجمع نگردد و مراسم عروسی و ختم برگزار نگردد، یک پایه علمی دارد. اگر ما نماز آدینه و جماعت را برگزار نمی کنیم دلیل علمی دارد. هم استانی های ما باید متوجه شوند که بر این مبنا مراسم ختم و عروسی هم مانند نماز آدینه است. باید خود را مقید و ملزم نمایند و سلامت خود را به خطر نیندازند.

شریعتی با بیان اینکه اگر چهار بار دیگر از این بی مبالاتی ها گردد ما به وضع قرمز می رسیم، ادامه داد: در بیماری های عفونی مسری یک خطا می تواند طغیان و انفجار ابتلا را ایجاد کند. اگر این مسائل رخ دهند به سمت شرایط قرمز می رویم.

وی تاکید نمود: فعلا شرایط ما قرمز نیست اما تاکید و خواهش من از همه هم استانی ها این است که رعایت نمایند، در خانه بمانند و جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند و مراسمات برگزار نشوند.

استاندار خوزستان بیان نمود: به فرمانداران باغملک و هفتکل تذکر جدی دادم اما خود مردم باید رعایت نمایند. به بخشداران گفته شده که چرا اجازه می دهند مراسمات برگزار شوند. تمام مراسمات لغو هستند و برگزار نمایندگان تخلف و جرم می نمایند و باید با آن ها برخورد گردد. گفتیم که مراسم ها طبق ضوابط، با تعداد محدود 5 تا 10 نفر، خیلی مختصر برگزار شوند تا سلامت دیگران به خطر نیفتد.

شریعتی در خاتمه گفت: اگر از این به بعد اینگونه باشد به دهیاران، فرمانداران، بخشداران و نیروی انتظامی اعلام می کنم که برخورد نمایند و اشخاص را چه در روستاها و چه در شهرها به دستگاه قضا معرفی نمایند تا برخورد جدی گردد. هنوز شرایط قرمز نیست، اما با این بی مبالاتی ها تعداد بیماران درحال افزایش هستند و مقدار فرایند ابتلا درحال شتاب دریافت است. مردم خود به همدیگر تذکر دهند تا از رفتارهای خطرناک دست بردارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 829

به "برگزارکنندگان مراسم های مختلف به دستگاه قضا معرفی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزارکنندگان مراسم های مختلف به دستگاه قضا معرفی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید