برنامه ریزی برای مقابله با بهره برداران غیرمجاز آب چاه و بالادست زاینده رود

به گزارش مجله نیلوفری، دبیر جلسات چهارجانبه کشاورزان با استانداری، آب منطقه ای و جهاد کشاورزی اصفهان به تشریح مصوبات سومین جلسه پرداخت و گفت: مقرر شد برای مقابله با بهره برداران غیر مجاز آب از چاه ها و بالادست زاینده رود، برنامه ریزی گردد.

برنامه ریزی برای مقابله با بهره برداران غیرمجاز آب چاه و بالادست زاینده رود

سجاد انتشاری، دبیر جلسات چهارجانبه کشاورزان با استانداری، آب منطقه ای و جهاد کشاورزی اصفهان در مصاحبه با خبرنگار استان های خبرنگاران به گزارشی از سومین جلسه چهارجانبه کشاورزان اصفهانی با مسئولان این استان اشاره نمود و گفت: آخرین جلسه در روز چهارشنبه، 15 دی، برگزار گردید و نمایندگانی از آب و فاضلاب و فعالان محیط زیستی هم به عنوان مهمان در این جلسه حضور داشتند.

انتشاری با بیان اینکه این جلسه چهار مصوبه مهم داشت، گفت: یکی از مسائل مطرح شده از سوی استانداری در جلسه این بود که در سطح کشور به استان اصفهان نسبت به مصرف بالای آب شرب ایراد گرفته می گردد در حالیکه داده های آب و فاضلاب نشان می دهد که اصفهان در حوزه صرفه جویی آب شرب پیشتاز است. به همین علت مقرر شد باری جلسه آینده گزارشی از شرایط مصرف آب شرب اصفهان در مقایسه با کشور آماده گردد.

دبیر جلسات چهارجانبه کشاورزان با استانداری، آب منطقه ای و جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: در این جلسه کشاورزان نسبت به داده های مصارف شرب و تفکیک موارد مصرف نکاتی را مطرح کردند و قرار شد در جلساتی با حضور نماینده استانداری، آب و فاضلاب استان و کشاورزان این مسائل آنالیز گردد.

وی ادامه داد: یکی از دلایل فرونشست زمین، برداشت آب به وسیله چاه های غیرمجاز است و ضرورت دارد که با بهره برداران آب از این چاه ها هرچه سریعتر برخورد گردد؛ بنابراین در این جلسه تصمیم گرفته شد که جلسات کارشناسی بین شرکت آب منطقه ای، صنف کشاورزان، استانداری و نماینده دادستان برگزار گردد و سازوکاری برای برخورد با متخلفان شناسایی گردد.

انتشاری با بیان اینکه مساله دیگر ساماندهی رودخانه بود، گفت: برداشت های غیرمجاز از بالادست رودخانه یکی از دلایل خشک شدن رودخانه و کاهش منابع آبی است. برای توقف این فرایند بناشد چند جلسه کارشناسی تا خاتمه دی ماه برگزار گردد تا اقدامات اولیه برای ساماندهی رودخانه صورت گیرد.

وی گفت: پیش از این درباره بعضی موارد مطرح شده در این جلسه، صحبت شده بود، اما به نتیجه نرسیده بودند و بعضی موضوعات مانند ساماندهی رودخانه هنوز به یک برنامه ریزی برای آینده منجر نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1862

به "برنامه ریزی برای مقابله با بهره برداران غیرمجاز آب چاه و بالادست زاینده رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی برای مقابله با بهره برداران غیرمجاز آب چاه و بالادست زاینده رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید