آنالیز گوشی سامسونگ گلکسی A31: مدرن، ارزان قیمت و مناسب برای کارهای روزمره

به گزارش مجله نیلوفری، در ابتدا باید بگوییم شماره عدد درون نام این گوشی اصلا شما را فریب ندهد. گلکسی A31 یک گوشی قدیمی و قبل تر از سری A50 و A70 نیست.

آنالیز گوشی سامسونگ گلکسی A31: مدرن، ارزان قیمت و مناسب برای کارهای روزمره

گلکسی A31 اوایل سال جاری میلادی معرفی گردید و یکی از مقرون به صرفه ترین گوشی های سری Galaxy A با ظاهری مدرن و زیبا محسوب می گردد. از یک نمایشگر سوپرآمولد نسبتا عظیمی به همراه باتری 5 هزار میلی آمپرساعتی سود می برد و یک ماژول دوربین چهارگانه دارد.

بهترین گوشی برای گذران معمولی روزگار و لذت بردن از کار با اپلیکیشن ها، دریافت عکس سلفی، ثبت عکس های بسیار با کیفیت در طول روز و تماشای فیلم و فوتبال است.

باهم مهم ترین ویژگی های این گوشی میان رده پرفروش سامسونگ را مرور می کنیم:

طراحی

گوشی A31 از نظر طراحی و اندازه شبیه به گلکسی A51 است. از نظر ابعاد مشابه هم هستند ولی وزن A31 حدود 10 گرم سنگین تر از A51 است؛ البته باید باتری 1000 میلی آمپرساعت عظیم تر این گوشی را هم در نظر گرفت.

ظاهر گوشی کمی قدیمی به نظر می رسد. یک حفره ناچ قطره ای نسبتا عظیمی در وسط صفحه نمایش است و حاشیه های گوشی بسیار ضخیم و مشکی رنگ هستند که کاملا به چشم می آیند و از حاشیه های دور نمایشگر گوشی های A51 و A41 بیشتر هستند. نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی 84.9 درصد است.

ابعاد عظیم ناچ U شکل موسوم به Infinity-U این گوشی اجازه داده تا دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی در آن نصب گردد و آیکون های مربوط به گزینه صفحه نمایش همواره روشن، اعلانات پاپ آپ و انیمیشن ها قرار گیرند.

جنس پوشش پنل جلویی گوشی از گوریلا گلاس 3 است. جنس غالب بدنه پلاستیک فشرده سه لایه است و استحکام بالایی دارد. بدنه پشتی گوشی را می توان به چهار قسمت تقسیم کرد که هر قسمت یک افکت خاص دارد و از این نظر منحصربه فرد است.

ماژول دوربین مستطیلی شکل است و چهار لنز دوربین به همراه فلاشر درون آن به صورت عمودی قرار دریافتد. مکان ماژول گوشه بالا سمت چپ دستگاه است و کلیدهای پاور و کاهش/افزایش صدا در بدنه سمت راست هستند.

در بدنه پایین گوشی گلکسی A31 شاهد جگ هدفون 3.5 میلی متری، درگاه شارژر USB-C، میکروفون و بلندگو هستیم. در بدنه سمت سمت یک اسلات نسبتا عریض می بینیم که برای استفاده سیم کارت نانون و کارت حافظه میکرو اس دی است. در این اسلات همزمان می توان دو سیم کارت و یک کارت حافظه استفاده کرد.

سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش است و کیفیت و سرعت چندان بالایی ندارد.

صفحه نمایش

یکی از ارزان ترین گوشی های بازار با پنل اولد است. پس، نمایشگر گلکسی A31 باید کیفیت بالایی داشته باشد. این نمایشگر 6.4 اینچی سوپر آمولد با رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل و نسبت صفحه 20:9 است. حساسیت پیکسلی این نمایشگر هم 441 پیکسل در هر اینچ بیان شده و نهایت روشنایی آن به 420 نیت می رسد.

کنتراست نمایشگر فوق العاده است و نقاط سیاه و رنگی به خوبی از یکدیگر قابل تشخیص هستند. پنلی کاملا روشن و شفاف به مانند دیگر صفحه نمایش های موبایل سامسونگ است و با حالت ها و تنظیمات اتوماتیک نور نمایشگر می توانید در هر وضعیتی بهترین کیفیت نوردهی را پیدا کنید.

این نمایشگر از کیفیت تصاوی HDR پشتیبانی نمی کند ولی در پخش فیلم و محتواهای HD کیفیت خوبی از خود بروز داده است. در کل هنگام کار با گوشی A31 از کیفیت نمایشگر آن لذت خواهید برد و نمی توان به عنوان یک میان رده ایراد عظیمی یافت.

سخت افزار

پردازنده این گوشی کمی متفاوت از دیگر گوشی های سامسونگ است. روی گلکسی A31 از پردازنده مدیاتک هلیو P65 استفاده شده است. در میان پردازنده های موبایل این مدل سی پی یو قدرتمند محسوب نمی گردد. دو هسته Cortex-A75 با نهایت سرعت 2.0 و شش هسته Cortex-A55 با نهایت سرعت 1.7 گیگاهرتزی دارد.

از نظر قدرت پردازنده، گوشی هایی مانند پی 40 لایت، ردمی نوت 9 اس، ردمی نوت 8 پرو و ردمی نوت 9 بالاتر از آن قرار می گیرند ولی جالب است که از گلکسی A51 قدرت بهتری دارد. یعنی از گوشی های سامسونگ دارای پردازنده اگزینوس 9611 عملکرد بهتری نشان می دهد.

با دو پیکربندی رم 4 و 6 گیگابایت به همراه فضای ذخیره سازی 64 و 128 گیگابایت وارد بازار شده که مدل 4 گیگابایت رم به همراه 128 گیگابایت ذخیره سازی از دیگر مدل ها پرطرفدارتر است.

پردازنده گرافیکی این گوشی Mali-G52 MC2 است که از GPU گلکسی A51 ضعیف تر است.

باتری 5 هزار میلی آمپرساعتی گلکسی A31 از هر دو گوشی A51 و A41 عظیم تر است و به شما اجازه می دهد نزدیک 20 ساعت با آن ویدئو تماشا کنید. برای وبگردی نزدیک به 17 ساعت و برای مکالمه 3G مدت زمانی 33 ساعته شارژ خواهد داشت. استقامت کلی باتری به 125 ساعت می کشد که برای یک گوشی ارزان قیمت بسیار خوب است.

دوربین

ماژول دوربین 4 لنزی گوشی گلکسی A31 یکی از نقاط قوت آن برای یک گوشی ارزان قیمت امروزی است.

لنز اصلی 48 مگاپیکسلی و همان لنز معروفی است که روی غالب میان رده های بازار مشاهده می کنیم. لنزی 26 میلی متری واید با دهانه f/2.0 که کیفیت خودش را به اثبات رسانده است و دیگر نیازی به تعریف دوباره از آن نداریم.

لنز اولتراواید گوشی 8 مگاپیکسلی با دهانه f/2.2 و زاویه دید 123 درجه است. لنز اولتراواید گوشی A51 قوی تر و 12 مگاپیکسلی است. لنز سوم یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی با دهانه f/2.4 است و لنز عمق سنج هم 5 مگاپیکسلی انتخاب شده است.

با این دوربین قابلیت ضبط فیلم های فول اچ دی را دارید و دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی آن هم نسبت به گوشی های میان رده گران تر سامسونگ، مقداری ضعیف تر است.

تصاویر پرتره و کلوزآپ این گوشی به ویژه در طول روز فوق العاده هستند. کیفیت تصاویر دوربین سلفی هم رضایت بخش و متوسط رو به بالا است. نباید زیاد از عکس های حالت شب انتظار بالایی داشته باشید و عکس های منظره ای روز هم اگر با دقت گرفته شوند؛ کیفیت بالایی دارند.

نبود گزینه HDR دستی یا سیستم ثابت ساز تصویر از دیگر کاستی های این سیستم دوربین است که در مدل های رده بالاتر وجود دارند.

حرف آخر

دو گوشی گلکسی A31 و A51 از نظر طراحی و مشخصات بسیار شبیه به هم هستند. اگر فردی دنبال گوشی گران تر ولی کیفیت بهتر از نظر دوربین و فیلم برداری 4K و لنز اولتراواید باشد؛ باید گلکسی A51 را انتخاب کند و اگر فردی دنبال یک گوشی میان رده مقرون به صرفه و معمولی است؛ گزینه A31 مناسب تر است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1092

به "آنالیز گوشی سامسونگ گلکسی A31: مدرن، ارزان قیمت و مناسب برای کارهای روزمره" امتیاز دهید

1 کاربر به "آنالیز گوشی سامسونگ گلکسی A31: مدرن، ارزان قیمت و مناسب برای کارهای روزمره" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز گوشی سامسونگ گلکسی A31: مدرن، ارزان قیمت و مناسب برای کارهای روزمره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید