بایدن: ترامپ را مقصر بحران کرونا نمی دانم

به گزارش مجله نیلوفری، فارس نوشت:جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در مصاحبه ای با شبکه ای بی سی نیوز بار دیگر از عملکرد ترامپ در مقابله با ویروس کرونا انتقاد کرد.

بایدن: ترامپ را مقصر بحران کرونا نمی دانم

به نوشته وبگاه آکسیوس، بایدن در این مصاحبه گفت ترامپ را مقصر بحران کرونا نمی داند اما او خود را از یافتن راه چارهی برای مقابله با این ویروس دور کرد.

وی گفت: من ترامپ را برای دور شدن و عدم مواجهه با راه چاره [مقابله با کرونا] مقصر می دانم.

بایدن در حالی از عملکرد ترامپ در این خصوص انتقاد نموده که ترامپ هفته گذشته بدون در نظر دریافت تسریع شیوع کرونا در کشورش و تنها با اشاره به آمار تک رقمی روزانه مبتلایان کرونا در نیوزیلند، تأکید کرد که عملکرد فوق العاده ای در مهار کووید-19 داشته است.

ترامپ در کنفرانس خبری روز گذشته (چهارشنبه) خود گفت: شیوع (کروناویروس) در نیوزیلند زیاد بود و کشورهای دیگری بودند که کوشش کردند تا کشور ما را طوری جلوه دهند که گویی عملکرد ما (در مهار ویروس کرونا) آنطور که باید خوب نبوده است زیرا عملکرد ما بسیار فوق العاده بود.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در نیوزیلند ادامه داد: شیوع (کووید-19) در آنجا بسیار زیاد است اما آنها قادر به بیرون آمدن از این شرایط هستند و ما آنها را از این شرایط بیرون خواهیم آورد.

آمار و ارقام منتشر شده در وب سایت دانشگاه جان هاپکینز، حاکی از آن است که مجموع قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به 176 هزار و 797 نفر افزایش یافته و تعداد کل مبتلایان در این کشور نیز 5 میلیون و 701 هزار و 938 نفر گزارش شده است.

ایالات متحده با توجه به آمار کلی مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا همچنان در صدر جدول کشورهای درگیر با این ویروس کشنده قرار گرفته است. بعد از آن برزیل و هند در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1055

به "بایدن: ترامپ را مقصر بحران کرونا نمی دانم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: ترامپ را مقصر بحران کرونا نمی دانم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید