بازسازی و طراحی خانه 50 متری در مسکو روسیه

به گزارش مجله نیلوفری، بازسازی منزل همواره از مهم ترین اهداف معماران بوده و هست . تا بتوانند خانه ای که به دلیل بی توجهی رو به نابودی است را دوباره تعمیر و آن را به فضایی برای زندگی تبدیل نمایند . پروژه ای که امروز میخواهیم در شرکت بازسازی ساختمان خبرنگاران به آن نگاهی بیندازیم طراحی دکوراسیون منزل خانه ای در شهر مسکو روسیه میباشد .

بازسازی و طراحی خانه 50 متری در مسکو روسیه

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

این خانه 50 متری در سال 2018 ساخته شده است. نامی که برای این پروژه به کار رفته است روح کپنهاگن است .

حال دلیل این نامگذاری چیست ؟

مشتری این خانه که سالها در کپنهاگن دانمارک زندگی میکرد و با توجه به سبک خانه های آنجا به فضاهای مینیمالیستی و بدون پرده در پشت پنجره ها عادت داشت و در آنجا احساس راحتی میکرد به علت شغلش به روسیه نقل مکان کرد و یک خانه معمولی 50 متری را به همراهی یک تیم معماری روسی مطابق میلش بازسازی کرد .

این خانه که قبلا فضایی سرد و بی روح متناسب با شرایط مسکو بود ، معمار با توجه به سلیقه مشتری دانمارکی اش طی فرایند بازسازی و تعمیرات ساختمان این فضای بی روح را با از بین بردن پرده های پشت پنجره و رنگ کردن بیشتر فضاها آن را به خانه ای باب میل مشتری تبدیل کرد.

معمار ، این خانه که اتاق نداشت و فقط از آشپزخانه ، سرویس و فضا غذاخوری و نشیمن تشکیل شده بود را با ایجاد یک اتاق خواب مناسب با متراژ خانه ، آشپزخانه و فضای نشیمن را با هم ترکیب کرد .

در فضای داخلی این خانه ، معمار از رنگ های صورتی و آبی ملایم در ترکیب با دیوار های سفید این خانه استفاده کرد که ترکیب این سه رنگ هارمونی جالبی برای خانه رقم زد .

در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه معمار با استفاده از همین دو رنگ صورتی و آبی ، کابینت ها و یخچال را رنگ کرد و سقف آشپرخانه را نیز صورتی کرد تا فضای آشپزخانه که در فضای نشیمن ترکیب شده بود بتواند شخصیت فضایی مختص به خود را داشته باشد و بتواند خودش را تعریف کند . هم چنین از دیگر ایده هایی که به تعریف فضای آشپزخانه یاری کرد ، کاشی های چینی شکسته در کف آشپزخانه بود که آنرا از کفپوش چوبی فضای نشیمن متمایز میکرد .با قرار دادن یک میز و دو جایگاه کوچک در فضای بین آشپزخانه و نشیمن توانست قسمت غذاخوری را نیز در این خانه ایجاد کند . حضور یک پنجره در این قسمت نور طبیعی روز را بر روی این رنگ های صورتی و آبی پخش میکرد و فضایی دلنشین را ایجاد میکند.

به دلیل فضای کم این خانه معمار تمام رادیاتور ها را از سطح زمین جدا کرد و آنها را بر روی دیوار نصب کرد .

اما در قسمت نشیمن ، معمار با قرار دادن یک مبل راحتی که یکی از آنها حالتی تخت دارد تا مشتری بتواند به راحتی روی آن دراز بکشد و به تماشای تلویزیون که روبروی آن و بر روی دیوار نصب است ، بنشیند .

هم چنین یک میز کوچک کنار این مبل ها با یک گلدان بر روی آن از دیگر عناصر موجود در این فضای نشیمن است .

منابع نوری این بازسازی منزل نیز کاملا مینیمالیستی طراحی شده اند ، استفاده از لامپ های مخفی در سقف و حضور یک چراغ دیواری تمام سیستم روشنایی این خانه را تشکیل میدهند . کف این فضا نیز همانطور که گفته شد چوبی است اما قسمتی که سرویس و حمام و اتاق در آن قرار گرفته است به وسیله همان کاشی هایی که در آشپرخانه استفاده شده است از فضای نشیمن جدا شده است .

اما در اتاق خواب طراحی چگونه است ؟ در اتاق خواب با ایجاد یک لایه رنگ آبی (همان رنگ کابینت ها) در سطح پایین به اضافه یک لاین رنگ خردلی مابین این رنگ و رنگ سفید در سطح بالایی ، کل رنگ دیوار ها را پوشش میدهد . یک تخت دو نفره به اضافه یک میز کار که به دیوار چسبیده شده است مبلمان این اتاق را تشکیل میدهد . یک کمد در این اتاق نیز برای نگهداری وسایل و لباس ها ایجاد شد .

در فضای نشیمن این خانه نیز یک خطی آبی در پایین و در امتداد دیوار در کل فضا ایجاد شد که دور قاب درهای سرویس و اتاق خواب نیز کشیده شد و حس ارتباط فضایی بین قسمت های مختلف این خانه را تداعی میکند .

منبع: هیرادانا
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1026

به "بازسازی و طراحی خانه 50 متری در مسکو روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و طراحی خانه 50 متری در مسکو روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید