اسکرات عصر یخبندان بالاخره در آخرین انیمیشن کمپانی بلواسکای به بلوطش رسید

به گزارش مجله نیلوفری، گروهی از کارکنان استودیو آسمان آبی (Blue Sky) در پی تعطیلی استودیو، انیمیشن کوتاهی را منتشر کردند تا از این طریق با هواداران سری عصر یخبندان (ice age) خداحافظی نمایند. یک سال پس از تعطیلی رسمی استودیو آسمان آبی، این استودیو آخرین کار خودش را منتشر کرد. این پروژه در قالب شش فیلم کوتاه با نقش آفرینی نماد مشهور و محبوب سری عصر یخبندان بود. عنوان این پروژه عصر یخبندان: داستان های اسکرات (Ice Age: Scrat Tales) بود و در حالی که این فیلم های کوتاه امروز در شبکه دیزنی پلاس (Disney+) به نمایش درآمدند، یک انیمیشن دیگر هم در پیشان در اینترنت پخش شد و سرانجام باشکوهی برای استودیو رقم زد. بله؛ بالاخره اسکرات به بلوط عزیزش رسید!

اسکرات عصر یخبندان بالاخره در آخرین انیمیشن کمپانی بلواسکای به بلوطش رسید

این انیمیشن کوتاه در کانال یوتیوبی به نام خاتمه (finale) منتشر شد که تنها ویدیوی کانال هم همین ویدیوست. توضیحات ویدیو این بود: در آخرین روزهای استودیوی آسمان آبی، گروه کوچکی از هنرمندان دور هم جمع شدند تا برای آخرین بار با هم همکاری نمایند. این انیمیشن خداحافظی ست، فرجامی به شیوه خودمان.

چیزی که این انیمیشن کوتاه را به یاد ماندنی و در عین تلخی شیرین می نماید، این است که به طور بی نقصی ما را به اولین پلان اولین فیلم استودیوی آسمان آبی برمی گرداند، بله! اولین فیلم عصر یخبندان که دقیقا 20 سال قبل منتشر شد و ما در آن برای اولین بار با سنجاب محبوب این سری آشنا شدیم و تماشایش کردیم که روی صفحه های نمایش یورتمه می رود و در پی مکانی برای پنهان کردن بلوطش می گردد. چیزی که به عنوان یک مقدمه بامزه برای آشنا کردن مخاطب با دنیای منجمد عصر یخبندان آغاز شد، در نهایت به جدال دائمی اسکرات و سرنوشت برای دست یابی به بلوطش در فیلم های بعدی توسعه پیدا کرد. اسکرات برای نگه داشتن و رسیدن به این بلوط منفجر شد، یخ زد، به اعماق زمین سقوط کرد و حتی به فضا پرتاب شد! و حالا در این انیمیشن کوتاه، بالأخره همان بلوط را می خورد. خاتمهی بهتر از این سراغ دارید؟

از همان مقدمه به بعد، چشم تماشاگران به این سنجاب بخت برگشته بود که انواع و اقسام بدشانسی ها و حادثه ها برایش رخ می داد. تمام فیلم های عصر یخبندان شامل یک خط داستانی مختص اسکرات می گردد که با داستان شخصیت های اصلی فرق دارد، هرچند هر از گاهی اسکرات و باقی شخصیت ها به هم برخورد می نمایند و راهشان به هم می رسد. معمولا داستان اسکرات ساده است؛ یا می خواهد بلوطش را پس بگیرد یا میخواهد ازش دربرابر هیولاهای گرسنه مراقبت کند یا اینکه دنبال جایی برای دفن کردنش می گردد. با تمام بدبیاری ها و خطرهای عجیب و غریبی که این سنجاب را رها نمی نماید، او باز هم به لطف اراده اش نجات پیدا می نماید و به زندگی ادامه می دهد. شاید برای همین هم هست که در تمام فیلم های عصر یخبندان تماشاگران با اشتیاق او را دنبال نموده اند.

از ابتدا تا خاتمه صداپیشگی اسکراتِ سنجاب به دست کریس ویج صورت گرفته است. ویج جدا از صداپیشگی این سنجاب پشمالو، بیشتر به خاطر اینکه یکی از مؤسسان استودیوی آسمان آبی است شناخته می گردد. او بعلاوه کارگردان عصر یخبندان، ربات ها (Robots)، حماسه (Epic) و وانت های غول آسا (Monster Trucks) هم بوده است. در سال 2002 ویج طی یک مصاحبه درباره اولین حضور اسکرات در اولین فیلم عصر یخبندان گفت: سکانس اسکرات از این احساس من به وجود امد که چشم انداز باید شخصیت داشته باشد و خودش به طور مستقل یک شخصیت باشد. عصر یخبندان به خودی خود باید در فیلم حضور می داشت و یک موجود بدبخت را به وحشت می انداخت، موجودی که همان اسکرات بود.

زمان با اسکرات به هیچ وجه مهربان نبوده است. این سنجاب کوچک با یخچال های طبیعی، صاعقه، زمین درحال فروپاشی دست و پنجه نرم نموده و تقریبا تمام عناصر طبیعت و نمایندگانش علیه او بوده اند. برای همین هم هست که این آخرین انیمیشن کوتاه آن قدر خاص است. برای یک بار هم که شده هیچ حواس پرتی به خصوصی وجود ندارد، هیچ اتفاقی نمی افتد و اسکرات هیچ عذابی متحمل نمی گردد. تنها چیزی که وجود دارد اسکرات است که به بلوطش رسیده و دارد با آسایش و آرامش آن را می جود و برای اولین و آخرین بار از آن لذت می برد. برای استودیوی آسمان آبی این خاتمه دورانش است، اما برای کسانی که با کوشش بسیار در پس پرده های این استودیو کار می کردند، این تنها خاتمه یکی از فصل های به یاد ماندنی و خاص حرفه شان است که حالا حالاها ادامه دارد.

منبع: MOVIEWEB

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1947

به "اسکرات عصر یخبندان بالاخره در آخرین انیمیشن کمپانی بلواسکای به بلوطش رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکرات عصر یخبندان بالاخره در آخرین انیمیشن کمپانی بلواسکای به بلوطش رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید