اجرای اقدامات ضربتی کوتاه مدت برای حل مسائل ناوگان اتوبوسرانی

به گزارش مجله نیلوفری، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به بازگشایی مدارس و افزایش تقاضای سفر با اتوبوس در شهر تهران گفت: اقداماتی ضربتی و کوتاه مدت را برای حل مسائل ناوگان اتوبوسرانی در دست اجرا داریم.

اجرای اقدامات ضربتی کوتاه مدت برای حل مسائل ناوگان اتوبوسرانی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران؛ سید مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه بازدید علیرضا زاکانی، شهردار تهران از شرکت اتوبوسرانی و قرارگیری در جریان امور مربوطه، اعلام کرد: نخستین بازدید شهردار تهران از اتوبوسرانی نشان از اهمیت بسیار بالای ایشان به حمل و نقل عمومی دارد. اتوبوسرانی یکی از مهم ترین اجزای سیستم حمل و نقل است.

او با بیان اینکه اجرای یک سری اقدامات کوتاه مدت می تواند در کمتر از یک ماه شرایط مثبتی در سیستم اتوبوسرانی ایجاد کند، شرح داد: بعلاوه با توجه به بازگشایی مدارس و افزایش تقاضای استفاده از حمل و نقل عمومی از اواسط آبان به بعد، ضروری است که ظرفیت سازی متناسب با افزایش تقاضا صورت گیرد. به همین منظور تعدادی اقدام ضربتی تعریف شده است.

شفیعی درباره این اقدامات اعلام کرد: یکی از این موارد اضافه شدن 90 دستگاه اتوبوس تازه تا انتها مهر است که تنها احتیاج به یک تزریق مختصر نقدینگی دارد. همزمان با واریز این مبلغ، اتوبوس ها ظرف یک تا دو هفته آینده تحویل داده خواهند شد.

به گفته معاون شهردار تهران؛ اقدام ضربتی دیگر آماده بکار کردن 900 دستگاه اتوبوس دوکابین است. بعلاوه 20 دستگاه ون تازه مناسب سازی شده برای معلولان و جانبازان بکار گرفته خواهند شد.

او در ادامه گفت: همکاران پیشنهادی در حوزه تشویقی پرسنلی رانندگان دارند که باتوجه به زحمات و خطرات مورد توجه رانندگان در شرایط کرونا، احتیاج به موافقت شهردار تهران دارد. بعلاوه پیشنهاد شده است که برای رانندگان بخش خصوصی وام 50 میلیون تومانی برای 500 دستگاه اتوبوس درنظر گرفته گردد.

شفیعی با تأکید براینکه باید بازبینی از مدل بخش خصوصی صورت گیرد که منافع همه ذی نفعان اعم از راننده و مسافر را دربرداشته باشد، گفت: تا انتها سال اقداماتی پیش بینی شده است که ادامه قرارداد توسعه ناوگان از محل 275 دستگاه یکی از آنهاست که بخشی از منابع اقتصادی آن غیرنقد و بخش مختصری نقدی است.

معاون شهردار تهران یکی دیگر از اقداماتی که حتماً تا انتها سال به خاتمه خواهد رسید را حل مشکل توقف 500 دستگاه اتوبوس گازسوز به دلیل نقص در مخازن ذکر کرد و گفت: پیش بینی های لازم انجام شده است. باتوجه به گزارشات آماری 2100 دستگاه اتوبوس فعال است که در انتها محدودیت های کرونایی و بازگشایی مدارس، 3500 دستگاه احتیاج شهر را در وضع موجود برآورده می نماید.

شفیعی در ادامه اسم کرد: اقداماتی که درباره تأمین و بازسازی اتوبوس ها ذکر کردم تقریباً احتیاج شهر در موقعیت و شرایط فعلی را پوشش می دهد و نگرانی از بابت وقوع بحران نخواهیم داشت، اما در توسعه و بهبود خدمات اقدامات بسیاری احتیاج است که باید انجام شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره هوشمندسازی مدیریت، اعلام کرد: برنامه جامعی درحال برنامه ریزی است که از سبک سنتی مدیریت به سمت روش های تازه نوین جهانی حرکت کنیم؛ در این حالت احتیاج سخت افزاری هم کاهش پیدا می نماید. این نوع مدیریت می تواند 15 درصد سهم اتوبوسرانی از حمل و نقل عمومی در بلند مدت و کوتاه مدت را افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1699

به "اجرای اقدامات ضربتی کوتاه مدت برای حل مسائل ناوگان اتوبوسرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای اقدامات ضربتی کوتاه مدت برای حل مسائل ناوگان اتوبوسرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید