آدم فضایی ها منتظر تماس ما هستند؛ برترین زمان احتمالی برای این تماس اعلام شد

به گزارش مجله نیلوفری، محققان معتقدند یکی از دلایلی که تا کنون موجودات هوشمند فرازمینی با ما تماس نگرفته اند، این است که منتظر ارسال پیغام از سوی ما هستند. اما انسان ها، در این دنیا وسیع، کجا را باید برای پیغامی احتمالی از حیات هوشمند فرازمینی جست وجو نمایند؟ یک تیم تحقیقاتی به این سوال پاسخ داده است.

آدم فضایی ها منتظر تماس ما هستند؛ برترین زمان احتمالی برای این تماس اعلام شد

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، دانشمندان می گویند احتمالا بیگانگان فضایی به این علت تا کنون با ما تماس نگرفته اند که در انتظار علامتی از سوی زمینی ها هستند. محققان دریافتند که وقتی سیارات فراخورشیدی، مستقیما از مقابل خورشید خود عبور می نمایند، احتمالا فرصتی عالی برای فرازمینی ها است تا با ما تماس برقرار نمایند.

به گفته یک محقق نجوم رادیویی در موسسه جستجوی حیات هوشمند فرازمینی (SETI) این زمان ها ممکن است همان فرصتی باشد که سیارات بیگانه منتظر ارسال سیگنالی به زمین و کوشش برای برقراری ارتباط باشند.

سوفیا شیخ، رئیس مطالعات موسسه SETI گفت: گذر های فراسیاره ای موقعیت هایی خاص هستند، زیرا می توانند به وسیله ما روی زمین و همین طور هر گونه پیشرفته و هوشمند در سیاره ای فراخورشیدی، به عنوان ناظران محاسبه شوند.

او شرح داد که این گذر ها نه تنها قابل پیش بینی هستند، بلکه به صورت تکراری رخ می دهند و ممکن است همان طور که بیگانگان به فکر ارسال پیغام در این زمان ها باشند، زمینی ها هم منتظر دریافت این پیغام ها باشند.

شیخ گفت: این استراتژی به ما یاری می نماید تا جست وجو برای پاسخ سوال بزرگ را که کجا و چه زمانی در پی پیغام در پهنه های وسیع فضا بگردیم، محدود کنیم.

مطالعه جدیدی که ماه گذشته در سایت دانشگاه کرنل منتشر شد، اگرچه در چنین فرصتی که شیخ از آن حرف می زند، در پی پیغامی از بیگانگان فضایی بود، اما هیچ سیگنالی پیدا نکرد.

محققان تا به امروز هیچ موجود فرازمینی را پیدا ننموده اند که کوشش کند توجه ما را به خودش جلب کند. آن ها فقط سیاره های دوردست را جستجو نموده اند و احتمالا در آینده بیشتر در پی آن هستند. دانشمندان قصد دارند به یاری تلسکوپ های مختلف، جست وجوی بهتری در منطقه ها دوردست انجام دهند.

نقطه شلینگ

از زمان اختراع فناوری رادیویی در اواخر قرن نوزدهم، انسان مدام در حال ارسال سیگنال های رادیویی بوده است. از روی زمین، ما گهگاه پیغام ها را با امید تماس با هر موجود فرازمینی هوشمندی که ممکن است بشنود، ارسال نموده ایم.

محققان با امید اینکه پیغامی از بیگانگان پیدا نمایند، امواج رادویی کیهان را اسکن می نمایند. از آنجایی که کهکشان بسیار وسیع است، یک سوال کلیدی برای دانشمندان این است که دقیقا کجا در پی تماس با بیگانگان بگردند.

این تیم از محققان تصمیم گرفت سیارات فراخورشیدی دور را هنگام عبور از مقابل خورشید خود، در جایی که به عنوان نقطه شلینگ (SCHELLING POINT) شناخته می گردد، زیر نظر بگیرد. نقطه شلینگ به عنوان راه حلی برای مسئله ای توصیف می گردد که دو نفر در صورت عدم برقراری ارتباط موفقیت آمیز با یکدیگر، به عنوان پیش فرض در نظر می گیرند.

سیگنال های ET

شیخ و تیم محققانش از تلسکوپ رابرت سی. برد ویرجینیای غربی برای جستجوی سیگنال های رادیویی از 12 سیاره فراخورشیدی استفاده کردند. ده ها سیاره فراخورشیدی که آن ها در پی ارتباط از آن ها بودند، گذر هایی داشتند که در یک پنجره کوتاه در مارس 2018 قابل مشاهده بودند. نزدیک به 34000 سیگنال رادیویی شناسایی شد، اما بیش از 99 درصد آن ها به عنوان تداخلات ارتباطات زمینی نادیده گرفته شدند. تعیین شد که همه سیگنال ها به جز دو مورد، صرفا تداخل هستند.

دو سیگنال به جامانده یک جفت انفجار کوتاه از سیاره هایی بودند که به عنوان کپلر-1332 b و کپلر-842 b شناخته می شدند که ارزش پیگیری بیشتر را دارند.

شیخ گفت که این دو سیگنال از سیارات سنگی بالقوه که بزرگتر از زمین هستند نیز به احتمال زیاد به خاطر تداخل هستند و پیغام های واقعی نیستند. به گفته شیخ این مطالعه اثباتی است بر این که این روش می تواند کار کند و تیم او میخواهد بیشتر در زمینه پیغام های رادویی در این بازه های زمانی خاص مطالعه کند.

منبع: فرارو
انتشار: 23 دی 1401 بروزرسانی: 23 دی 1401 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 2060

به "آدم فضایی ها منتظر تماس ما هستند؛ برترین زمان احتمالی برای این تماس اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدم فضایی ها منتظر تماس ما هستند؛ برترین زمان احتمالی برای این تماس اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید