آخرین شرایط امدادرسانی به مردم گرفتار در سیل و برف

به گزارش مجله نیلوفری، تهران (پانا) - رئیس جمعیت هلال احمر گفت در منطقه ها سیل زده کرمان بیش از 18 هزار نفر اسکان اضطراری داده شدند و اقلام مورد احتیاج را گرفته اند.

آخرین شرایط امدادرسانی به مردم گرفتار در سیل و برف

پیرحسین کولیوند درباره نحوه امدادرسانی به آسیب دیدگان سیل کرمان، گفت: امدادرسانی به آسیب دیدگان سیل با سرعت بیشتری در حال اجرا است. البته شب گذشته با توجه به اینکه امکان پرواز و امدادرسانی بالگرد ها وجود نداشت، امدادرسانی به صورت زمینی اجرا شده است.

وی اضافه نمود: از صبح سه فروند بالگرد در حال امدادرسانی هستند و بعضی از جهت های روستایی باز شده است. در روستا هایی که ما در حال بازدید میدانی هستیم، همچنان امدادرسانی ادامه دارد.

کولیوند ادامه داد: یکی از مسائلی که وجود دارد، آب ریزشی است که از سقف منازل وجود داشته یا اینکه بعضی منطقه ها دچار آبگرفتگی شده است. البته با بهبود هوا نیز شرایط امدادرسانی بهتر شده و هم سرعت امدادرسانی افزایش یافته است. خوشبختانه خدمات با سرعت در حال اجرا است و رضایتمندی مردم هم خوب بود و خدمات لازم و مورد احتیاج مردم را توسعه می دهیم.

وی گفت: بسیاری از هموطنانی که به اقلام تغذیه ای داشتند، امدادرسانی به آن ها اجرا شده است و سایر اقلامی را که احتیاج داشتند، در اختیارشان قرار داده ایم.

راه های یاری رسانی به سیل زدگان

سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از مردم و بنگاه های مالی دعوت کرد برای تامین اقلام زیستی احتیاجمندان سیل زده، یاری های غیرنقدی خود را به شعب هلال احمر در سراسر کشور تحویل دهند.

وحید سلیمی اضافه نمود: شماره حساب 99999 با کد دستوری #112*737 *و شماره کارت 6037997544999999 نزد بانک ملی، شماره حساب 99999 با کد دستوری #112*724 *و شماره کارت 6037997544999999 نزد بانک ملی و شماره حساب 99999 با کد دستوری #112*741 *و شماره کارت 6104337999999996 نزد بانک ملت، شماره حساب 99999 و شماره کارت 5892101155935683 نزد بانک سپه و شماره حساب 99999 و شماره کارت 6037701199500031 نزد بانک کشاورزی از شماره حساب هایی است که مردم می توانند یاری های نقدی خود را به این شماره ها واریز نمایند.

به گفته سلیمی، مردم می توانند وسایلی مانند پتو، نایلون، زیرانداز، موکت، مواد غذایی و یاری های غیر نقدی را در راستای یاری به آسیب دیدگان متاثر از شرایط جوی، به شعب هلال احمر در سراسر کشور تحویل دهند.

ادامه امداد در منطقه ها سیل زده/ انسداد 15 محور اصلی

معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم گفت یاری رسانی در منطقه ها سیل زده با بهره گیری از ظرفیت های ارتش و سپاه سرعت بیشتری گرفته است.

حامد سجادی در برنامه 18/30 شبکه خبر گفت: مشغول یاری رسانی به سیل زدگان هستیم و نیرو های ارتش و سپاه هم به امداد و نجات سرعت بخشیده اند.

وی اضافه نمود: از ظرفیت استان های همجوار مثل یزد و فارس هم برای یاری رسانی یاری گرفته ایم.

سجادی گفت: امداد رسانی هوایی به روستا های در شرایط سخت انجام می گردد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه نمود: در یاری رسانی به هموطنان به مواد غذایی احتیاج است.

وی با هشدار درباره فعالیت سامانه نو در غرب کشور گفت: هموطنان در این منطقه ها به هشدار ها توجه نمایند، اما نگرانی نداشته باشند که تمام کمبود ها در این منطقه ها رفع شده است.

انسداد 15 محور اصلی

رضا اکبری معاون سازمان راه داری و حمل و نقل جاده ای هم گفت: 18 استان کشور درگیر باران و برف است و بعضی منطقه ها بیش از 5 شبانه روز، برفی است. بر اساس گزار های رسیده اکنون 15 محور اصلی کشور مسدود است.

وی اضافه نمود: محور های کردستان، همدان، زنجان درگیر برف است. بعضی محور های کرمان و سیستان هم به علت سیل و طغیان رودخانه ها مسدود است. محور های شمالی هم در ساعت های اخیر برفی شده و از هموطنان می خواهیم از سفر به این منطقه ها پرهیز نمایند.

وی اضافه نمود: در بعضی محور ها ما با تخریب پل ها روبرو هستیم و بازگشایی و لوله گذاری این محور ها زمان بر است.

تامین اعتبار برای بازسازی واحد های آسیب دیده

مجید جودی مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن هم گفت: برای بازسازی واحد های تخریبی تامین اعتبار شده است.

وی اضافه نمود: با ادامه بارش ها ارزیابی خسارات ممکن نیست، اما با فروکش کردن بارش ها این کار سرعت خواهد گرفت.

احتیاج به یاری هوایی در کرمان

مجید سعیدی مدیر کل بحران استان کرمان گفت: دسترسی به 20 هزار روستایی گرفتار در سیل سخت شده است.

وی اضافه نمود: احتیاج به یاری هوایی داریم.

اسکان موقت سیل زدگان

مهرداد حسن زاده مدیر کل بحران هرمزگان گفت: با احداث کمپ های موقت سیل زدگان اسکان موقت شده اند.

وی اضافه نمود: اقلام مورد احتیاج سیل زدگان توزیع شده است و بعضی منطقه ها هم تخلیه شده است.

برق منطقه ها سیل زده وصل شده است

علیرضا شهرکی، مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان هم گفت: در منطقه ها مرزی ما با کرمان مسائلی را داشتیم. امداد هوایی در این منطقه ها در حال اجرا است.

وی اضافه نمود: برق منطقه های که قطع شده بود وصل شده و شرایط پایدار است.

انتقاد نماینده سنندج

محمد مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج در مجلس گفت: کمبود ماشین آلات راه داری مسائلی را در منطقه ها سنندج و اطراف ایجاد نموده است.

حجم بی سابقه برف در کردستان

فلاحی مدیر کل مدیریت بحران کردستان هم گفت: حجم سنگین و کم سابقه برف مسائلی را برای استان ایجاد نموده است.

وی اضافه نمود: از ارتش و سپاه هم برای رفع کردن مسائل یاری گرفته ایم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1848

به "آخرین شرایط امدادرسانی به مردم گرفتار در سیل و برف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط امدادرسانی به مردم گرفتار در سیل و برف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید