15 درصد از تماس های اورژانس مزاحمت تلفنی است!

به گزارش مجله نیلوفری، رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این که 15 درصد از تماس های اورژانس مزاحمت تلفنی است، گفت: متاسفانه بعضی از شهروندان با ایجاد مزاحمت های تلفنی، ماموران اورژانس را به محل کشانده و ماموریت کاذب ایجاد می نمایند.

15 درصد از تماس های اورژانس مزاحمت تلفنی است!

به گزارش خبرنگاران،، فرزاد رحمانی در نشست خبری، اظهار کرد: مزاحمت های تلفنی از معضلات اصلی اورژانس محسوب می گردد؛ چرا که با اعزام نیروها به یک ماموریت کاذب، پایگاه، خالی از نیرو شده و تعطیل می گردد و اگر در مجاورت آن منطقه، حادثه ای رخ دهد، باید از سایر پایگاه ها نیرو اعزام کنیم که این امر نیز حضور ماموران بر بالین بیمار را زمان بر خواهد نمود.

وی ادامه داد: بعضی از این تماس ها منجر به شکایت می گردد ولی بعضی نیز به وسیله تلفن های بدون نام است که نمی توان فرد را شناسایی کرد ، در یکی از موارد فردی در طول یک روز 250 بار به قصد مزاحمت با اورژانس تماس گرفته بود.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به استقرار 105 پایگاه پیش بیمارستانی در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: علاوه بر پایگاه های پیش بیمارستانی، اتوبوس آمبولانس، موتورلانس و دو پایگاه هوایی در تبریز و میانه مستقر هستند.

وی با بیان این که براساس برنامه های عملیاتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، سال 97، پنج پایگاه اورژانس در استان راه اندازی شد، گفت: آمبولانس اختصاصی نیز با تجهیزات مخصوص و متفاوت از سایر آمبولانس ها برای انتقال بیماران روانی اختصاص داده ایم.

رحمانی با اشاره به توسعه پایگاه های پیش بیمارستانی در تبریز، گفت: امسال پایگاه امامیه، توانیر، عینالی و نصف راه را در تبریز توسعه می دهیم.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اهمیت آموزش های احیا برای عموم مردم جامعه، اضافه نمود: ارائه آموزش های احیای بیمار برای مردم لازم است؛ این امر باعث افزایش شانس بیمار برای بقا می گردد، عوامل اورژانس در فاصله زمانی حدود سه تا 10 دقیقه بربالین بیمار حاضر می شوند در حالی که استاندارد جهانی 15 دقیقه است، معتقدم با گسترش آموزش احیا در بین مردم، نتایج مثبتی دریافت خواهیم کرد.

وی از توزیع 13 آمبولانس دو دیفرانسیل در استان اطلاع داد و گفت: آمبولانس های دو دیفرانسیل در مناطق صعب العبور مستقر و مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

رحمانی بیان نمود: همکاران متخصص در پایگاه های اورژانس مستقر هستند، مردم می توانند با شماره گیری دو کد 247 و 724 که مخصوص بیماران قلبی و سکته مغزی است، نیروهای امدادی را به بالین بیمار حاضر نمایند.

وی با بیان این که از ابتدای امسال تا کنون 56 هزار ماموریت تصادفی و غیرتصادفی توسط کارشناسان اورژانس 115 استان اجرا شده است، گفت: از این تعداد 37 هزار و 195 ماموریت در تبریز و 18 هزار و 877 ماموریت در سایر شهرستان ها اجرا شده است.

رحمانی ادامه داد: از مجموع ماموریت های اورژانس استان، 44 هزار و 887 مورد ماموریت غیرتصادفی و 11 هزار و 715 مورد نیز ماموریت تصادفی بوده است.

وی ادامه داد: از مجموع ماموریت های غیرتصادفی، 31 هزار و 937 مورد در تبریز و 12 هزار و 950 ماموریت در سایر شهرستان های آذربایجان شرقی اجرا شده است.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: از مجموع ماموریت های غیرتصادفی 22 هزار و 179 نفر به مراکز درمانی منتقل و 14 هزار و 132 نفر نیز در محل درمان شدند.

رحمانی اضافه نمود: 11 هزار و 635 نفر از مصدومان تصادفی به مراکز درمانی منتقل و یک هزار و 322 نفر نیز در محل درمان شدند.

وی گفت: از ابتدای امسال، دو هزار و 806 مورد ماموریت قلبی، 459 مورد سکته مغزی، یک هزار و 464 مورد مشکل تنفسی، 633 مورد سقوط از بلندی، 459 مورد سوختگی و 210 مورد نیز ماموریت مربوط به مسمومیت با مونوکسید کربن اجرا شده است.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز یادآور شد: سال گذشته نیز 102 هزار و 395 ماموریت تصادفی و غیرتصادفی توسط کارشناسان اورژانس 115 استان انجام شد که از این تعداد 81 هزار و 595 ماموریت غیرتصادفی بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 293

به "15 درصد از تماس های اورژانس مزاحمت تلفنی است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 درصد از تماس های اورژانس مزاحمت تلفنی است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید