تور دهلی: 10 مکان مذهبی در دهلی که باید ببینید

به گزارش مجله نیلوفری، مکان های مذهبی متعددی در هند وجود دارد که هر کدام به دین و آیین خاصی اختصاص دارند. بازدید از اماکن مذهبی، فرصت خوبی برای آشنایی با فرهنگ و مذهب در دهلی است.

تور دهلی: 10 مکان مذهبی در دهلی که باید ببینید

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

دهلی، کلان شهری است که دارای منطقه ها تجاری شلوغ و پر سر و صدا است. این شهر دومین شهر پرجمعیت در هند است و با وجود داشتن منطقه ها شلوغ و پر جمعیت، هنوز هم جاذبه های دنج و آرامی دارد که می توانید به آن ها سر بزنید.

در دهلی مکان های مذهبی مذاهب و ادیان گوناگون دیده می گردد. از آرامگاه های صوفیان گرفته تا مسجدهای قدیمی و انواع معابد هندو و... با یاری خبرنگاران می توانید از بین تورهای ارائه شده به وسیله آژانس های توریستی معتبر، برترین تور هند را انتخاب کنید و با خیال راحت به این شهر دیدنی سفر کنید.

تور هند مقرون به صرفه قیمت

در ادامه چند مکان مذهبی دهلی را معرفی می کنیم که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.

درگاه نظام الدین

درگاه نظام الدین آرامگاهی است که به یکی از مشایخ قرن سیزدهم میلادی تعلق دارد. این آرامگاه در منطقه شلوغ نظام الدین غربی قرار گرفته است و یک زیارتگاه مهم نه تنها برای مسلمانان بلکه برای پیروان سایر عقاید و مذاهب است. این مجموعه مقبره های افراد مشهور دیگری را هم در خود جای داده است؛ از جمله امیر خسرو شاعر صوفی، عنایت خان، جهان آرا بیگم شاهزاده مغول و...

این مکان مذهبی با فضایی دنج و آرام احاطه شده است. فقط مردان می توانند وارد آرامگاه اصلی شوند.

معبد نیلوفر

معبد نیلوفر در نواحی جنوبی دهلی قرار گرفته است و توریستان زیادی را به خاطر معماری خاصش یه سوی خود می کشد. این معبد به شکل گل نیلوفر طراحی شده است. این معبد به روی عموم مردم باز است و فرقی نمی نماید هوادار کدام آیین و مذهب باشید، در هر صورت می توانید وارد معبد شوید و از آن دیدن کنید.

این معبد از 27 گلبرگ مرمرین تشکیل شده است که در یک نقطه متمرکز شده اند. فضای سبز اطراف معبد، موقعیت خوبی برای استراحت است. شب ها این معبد به زیبایی نورپردازی می گردد.

معبد Kalkaji

معبد Kalkaji در چند قدمی از معبد نیلوفر قرار گرفته است. یک مجموعه بزرگ معبد است که معماری جالب توجهی دارد و با آجر سرخ ساخته شده است. زائران این معبد، نذوراتی را به همراه خود می آورند. اگر جزو آن دسته از توریستانی هستید که دوست دارید فرهنگ اصیل و متفاوت هندی را از نزدیک دیدن کنید، حتما به این معبد سر بزنید. این معبد توریستان کمی دارد و در آرامش و با خیال راحت می توانید از آن دیدن کنید.

معبد Chhattarpur

معبد Chhattarpur در 4 کیلومتری از قطب منار قرار گرفته است. این معبد در سال 1974 پایه گذاری شد. سبک معماری این معبد، به سبک معماری جنوب هند است که برای منطقه ها شمالی هند، کاملا غیرمعمول است. این معبد به عنوان دومین معبد بزرگ جهان مشهور است و به همین علت سالانه میلیون ها توریست از سراسر جهان دارد.

این مجموعه مذهبی بزرگ بیش از 24 هکتار وسعت دارد. برترین زمان برای بازدید از این مجموعه در زمان برگزاری جشنواره Navaratri است. در این زمان می توانید اعمال عبادی خاص و جشن های مخصوصی را در اطراف معبد ببینید.

قطب منار

قطب منار مناره بلندی است که مشرف به محله Mehrauli در دهلی قرار گرفته است. این مناره یادگاری از قرن دوازدهم است و نمونه خوبی از سبک معماری مناره ها است که در آن موقع رایج بود. این مناره دیدنی در اصل بخشی از یک مسجد مهم بوده است. امروزه این مناره یکی از آثار ثبت شده در لیست میراث جهانی یونسکو است و دیگر به عنوان مکان زیارتی و عبادی، مورد استفاده قرار نمی گیرد.

گردواره Bangla Sahib

گردواره ها نیایشگاه مخصوص سیک ها هستند. در این گردواره توریستان و بازدیدنمایندگان می توانند از مراسم و آیین سنتی سیک ها بازدید نمایند. مبلغ مذهبی، آوازها و بخش هایی از کتاب مقدس این آیین یعنی Guru Granth Sahib را می خواند. این نیایشگاه با استخرهایی احاطه شده است.

گردواره Sri Nanak Piao Sahib

این گردواره هم به میزان نیایشگاه قبلی، زیبا و دیدنی است و البته از نظر تاریخی هم بسیار حائز اهمیت است. این گردواره به اولین مبلغ مذهبی سیک ها یعنی Sri Guru Nanak Devji تقدیم شده است. این نیایشگاه را در باغی ساخته اند که محل اقامت این مبلغ مذهبی بوده است. توریستان می توانند در این محیط آرام، به گشت و گذار مشغول شوند و آیین های مذهبی را دیدن نمایند.

بعثه Ramakrishna

بعثه Ramakrishna در بخش جنوبی منطقه توریستی Paharganj قرار گرفته است. این منطقه را به هتل های مقرون به صرفه می شناسند و در نزدیکی ایستگاه قطار واقع شده است. این مجموعه آموزه های Sri Ramakrishna را منتقل می نماید و جایی برای مطالعه در خصوص فلسفه و مذهب هندی است. اگر دوست دارید از شلوغی و ازدحام منطقه Paharganj فاصله بگیرید، حتما به این مکان سر بزنید.

معبد Sri Digambar Jain Lal Mandir

این معبد، قدیمی ترین و مشهورترین معبد آیین جین در دهلی است. این معبد در نزدیکی قلعه سرخ در منطقه Chandi Chowk قرار گرفته است. این بنای باشکوه قرمزرنگ، نمونه ای کلاسیک از سبک معماری شمال هند است. مسافران اجازه دارند که از زیارتگاه ها بازدید نمایند و تصاویری از بزرگان این مذهب را ببینند.

آشرام Sri Aurobindo

آشرام گوشه عزلت معنوی یا صومعه و دیری در ادیان هندی است. این آشرام در منطقه Acini در جنوب دهلی قرار گرفته است و به Aurobindo Ghose تقدیم شده است. این شاعر، فیلسوف و نویسنده در کمبریج بریتانیا تحصیل کرد و یوگای انتگرال، ابداع او است. وی نامزد دریافت جایزه نوبل ادبیات در سال های 1943 و 1950 بود. این آشرام دهلی، معماری خاصی دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

اگر قصد سفر به دهلی را دارید، تور دهلی را در خبرنگاران جستجو نموده و برترین آفر تور را از میان آژانس های معتبر مسافرتی با پایین ترین قیمت بخرید. بعلاوه برای داشتن برنامه ریزی دقیق تر برای سفر خود، خبرنگاران لیست کاملی از جاهای دیدنی دهلی را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم درباره آن ها، سفر راحت تر و بهتری به پاریس داشته باشید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1911

به "تور دهلی: 10 مکان مذهبی در دهلی که باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دهلی: 10 مکان مذهبی در دهلی که باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید