کرملین به گزارش نیویورک تایمز اعتراض کرد

به گزارش مجله نیلوفری، ایسنا نوشت:سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) از اظهارنظر درباره یک گزارش اخیر نیویورک تایمز درباره ادعای پنهانکاری روسیه درباره تلفاتش از بابت همه گیری کووید-19 خودداری نموده و گفت، از معیارهایی که این نشریه بر مبنایشان چنین فرضیه هایی را مطرح نموده بی اطلاع است.

کرملین به گزارش نیویورک تایمز اعتراض کرد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این روزنامه برجسته آمریکایی روز شنبه یک مطلب تحلیلی طولانی منتشر کرد که در آن نویسنده ادعا کرد که میزان تلفات روسیه در طی دوران همه گیری بیماری خیلی بیشتر از آن چیزی بوده که به طور رسمی فاش شده و حتی از تلفات آمریکا و بیشتر کشورهای اروپایی بیشتر بوده است.

به نوشته این روزنامه، روسیه تا میزان 300 هزار تن تلفات را کمتر شمارش نموده است. این روزنامه از داده های مربوط به سازمان فدرال آمارهای دولتی روسیه (Rosstat) در قبال تلفات بیشتر مربوط به ماه های آوریل تا دسامبر 2020 معادل 362302 مورد مرگ استفاده نموده و این رقم را با آمارهای کشورهای دیگر مقایسه کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در تبادل نظر با خبرنگاران در پاسخ به درخواست برای اظهارنظر درباره مقاله نیویورک تایمز با در نظر دریافت اظهارات ولادیمیر پوتین درباره توانایی روسیه برای مدیریت بهتر همه گیری بیماری نسبت به کشورهای دیگر گفت: من نمی توانم بگویم چرا آنها به آمارهای Rosstat استناد می نمایند در حالی که سازمان Rosstat به ما داده هایی درباره آمریکا و کشورهای دیگر نمی دهد. بنا براین چنانچه صادق باشیم، من درباره هیچ چیز بدون دانستن پایه و اساس معیارهای این روزنامه برای دریافت چنین نتایجی اظهار نظر نمی کنم.

آمار رسمی تلفات مربوط به کووید-19 در روسیه 103263 تن بوده است. این کشور در رده بندی موارد ابتلای به کووید-19 در دنیا با 4.6 میلیون مورد در صندلی پنجم بعد از آمریکا، هند، برزیل و فرانسه قرار گرفته است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1455

به "کرملین به گزارش نیویورک تایمز اعتراض کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین به گزارش نیویورک تایمز اعتراض کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید