چادرخوابی در سفر، تبدیل به یک فرهنگ برای ایرانیان شده است

به گزارش مجله نیلوفری، خبرنگاران: نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: چادرخوابی در سفر تبدیل به یک فرهنگ در مسافرت های داخلی برای ایرانیان شده است.

چادرخوابی در سفر، تبدیل به یک فرهنگ برای ایرانیان شده است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مدارک برای ویزای تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

مسعود دهقانی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در کرمان اظهار کرد: در شرایطی که درصد اشغال هتل و میهمان پذیرهای شهرهای مختلف ایران پایین است، بسیاری از مسافران تمایل به چادرخوابی در طول ایام سفر دارند.

وی با اشاره به شروع فصل سفرهای تابستانی از ابتدای تیرماه، توضیح داد: متاسفانه مردم به بهانه بالا بودن هزینه ها، حاضر به اقامت در مراکز اقامتی نیستند.

دهقانی با بیان اینکه در دولت نهم و دهم امکانات و تسهیلاتی در قالب کارت سفر به هم وطنان اعطا شد، اعلام نمود: هرچند این طرح به لحاظ محتوایی جهت توسعه سفر و گردشگری بسیار مناسب بود، اما به لحاظ اجرایی با عدم پیگیری و مداومت همراه بود.

وی با تاکید بر اینکه توزیع سفر باید به صورت عادلانه در سطح کشور صورت بگیرد، یادآور شد: به دلیل عدم تبلیغات مستمر از جاذبه های گردشگری نقاط مختلف کشور به ویژه مناطق شرقی ، هنوز بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی پیروز به بازدید این مناطق ناشناخته نشده اند.

نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان نبود یک برنامه منسجم برای صنف گردشگری را از علل توسعه نیافتگی این صنعت برشمرد و گفت: باید بخش های دولتی و خصوصی، فرهنگ گردشگری را به منظور حضور مردم در مراکز اقامتی و سیاحتی نهادینه سازند.

وی با بیان اینکه شرایط فعلی حکایت از گریزان بودن مردم از مراکز اقامتی به دلیل بالا بودن هزینه ها دارد، توضیح داد: باید شرایطی در قالب طرح های ارزان سازی به مردم ارائه گردد تا زمینه حضور همه اقشار در این مراکز فراهم آید.

دهقانی با اشاره به اینکه بخش خصوصی آماده هر گونه همکاری در این زمینه است، اضافه کرد: دولت نیز باید تسهیلاتی جهت ترغیب مردم به ویژه کارکنان دولت جهت اسکان در هتل ها و میهمان پذیرها تعریف کند تا صنعت هتلداری ایران نیز از شرایط فعلی خارج گردد.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 600

به "چادرخوابی در سفر، تبدیل به یک فرهنگ برای ایرانیان شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چادرخوابی در سفر، تبدیل به یک فرهنگ برای ایرانیان شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید