نکاتی برای زنان باردار در سفر

به گزارش مجله نیلوفری، بارداری دوران خاص و حساسی است و اگرچه پزشکان به خانم ها توصیه می نمایند که در این دوره مسافرت ننمایند، اما ممکن است شرایط خاصی پیش بیاید یا خانم های باردار هم سختی سفر را به جان بخرند و مسافرت نمایند. بنابراین ضروری است که نکاتی را رعایت نمایند. با خبرنگاران همراه باشید.

نکاتی برای زنان باردار در سفر

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

البته دوران حاملگی به این معنا نیست که خانم ها در این دوره نمی توانند سفر نمایند، بلکه ضروری است احتیاط لازم را لحاظ نمایند. بیشتر پزشکان و شرکت های هواپیمایی، مسافرت بعد از گذشتن از هشت ماه حاملگی (32 هفته) را پیشنهاد نمی نمایند. بنابراین در دوران بارداری بهتر است احتیاط های بیش تری صورت گیرد. در این مقاله به هدایت هایی از کارشناسان و متخصصان زنان و زایمان در زمینه چگونگی اطمینان از ایمنی خانم ها و جنین شان در حین سفر می پردازیم.

1. استفاده از جایگاه های کنار راهرو

خانم های باردار بیش از سایرین به سرویس های بهداشتی احتیاج پیدا می نمایند. از آن جا که هواپیماها و قطارها معمولا پر هستند، بلند شدن از روی جایگاه های کنار پنجره برای زنان باردار سخت خواهد بود. همچنین کارشناسان توصیه می نمایند در هواپیما، کمربند ایمنی را در قسمت زیرین شکم ببندند، به این شکل در هنگام تکان ناگهانی هواپیما، دیگر روی شکم فشار وارد نمی گردد.

2. اجتناب از نشستن مداوم

در صورت طولانی بودن سفر، ضروری است خانم های باردار هر دو ساعت یک بار بایستند و تحرک داشته باشند، حتی اگر فقط چند دقیقه باشد. این کار موجب می گردد که خون در پاها، بدن و همچنین در بدن کودک به جریان بیفتد. اگر با اتومبیل سفر می نمایند، نشستن روی بالش ممکن است برای شان راحت تر باشد.

3. نوشیدن آب به اندازه کافی

خانم های باردار به مقدار بیشتری آب احتیاج دارند، زیرا میزان زیادی از آب بدن شان به وسیله پوست تبخیر می گردد، بنابراین بدن سریع تر خشک می گردد. برای جلوگیری از این اتفاق، ضروری است که خانم های باردار تا حد امکان آب بنوشند. خشک شدن بدن فقط باعث ضعف و مریضی نمی گردد، بلکه می تواند بر مایع آمنیوتیک و جریان خون بدن جنین نیز تاثیر بگذارد.

4. تهیه لیستی از پزشکان در مسافرت های بین المللی

در صورت مسافرت بین المللی، ضروری است که خانم های باردار با هتل یا سفارتخانه هماهنگ نمایند تا لیستی از پزشکان و متخصصان را در اختیارشان قرار دهند.

5. رعایت بهداشت

در هواپیما یا قطار، افراد معمولا با سطوحی مثل میز و جایگاه هایی در ارتباط هستند که ممکن است مملو از میکروب باشد. بنابراین ضروری است خانم های باردار بیش از سایرین بهداشت را رعایت نمایند، مثلا بیش تر دست های شان را بشویند، سطوح را ضدعفونی نمایند و با کسب اجازه از پزشکان، می توانند واکسن آنفولانزا تزریق نمایند(این واکسن 2 هفته طول می کشد تا اثر کند، پس درست برنامه ریزی کنید).

6. مشورت با پزشک، بویژه در سه ماهه سوم بارداری

بهتر است خانم های باردار از پزشک خود بخواهند که یک چارت پزشکی از برنامه دوران بارداری در اختیارشان قرار دهد. بنابراین در صورت بروز مشکل یا زایمان زودرس، پزشک معالج به سرعت در جریان قرار می گیرد. خانم های باردار همچنین می توانند درخواست نسخه های بارداری ایمن نمایند تا داروهایی مثل آزیترومایسین (برای اسهال) یا اسکوپولامین (برچسب های پشت گوش برای حالت تهوع) در اختیارشان قرار گیرد.

7. قرار نگرفتن در معرض آفتاب

بعضی از پزشکان اعتقاد دارند که خانم های باردار باید زمان آفتاب گیری را محدود نمایند. بعضی از آنها پیشنهاد می دهند که خانم های باردار در یک بازه زمانی بیش تر از 20 دقیقه در مقابل آفتاب قرار نگیرند. حاملگی، بانوان را نسبت به اشعه های آفتاب حساس تر می نماید و ممکن است به بیماری ملاسما مبتلا شوند که باعث تغییراتی در رنگ پوست آن ها می گردد. البته غیر از خانم های باردار، آفتاب زیادی می تواند باعث چروک شدن پوست و پیری زودرس در سایر افراد گردد و همچنین دلیل اصلی سرطان پوست است. اگر نکته دیگری نیز از نظر شما حائز اهمیت است با ما در میان بگذارید. منبع: 10Bestمنبع: کجارو
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 560

به "نکاتی برای زنان باردار در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی برای زنان باردار در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید