نایک در پی ساخت کفش مجازی در دنیای متاورس

به گزارش مجله نیلوفری، در پی انتشار ایده ساخت دنیای مجازی متاورس، شرکت نایک چندین درخواست ثبت نماد بازرگانی امضا نموده که نشان می دهد این شرکت در آینده ای نه چندان دور کفش و پوشاک مجازی خود را خواهد فروخت.

نایک در پی ساخت کفش مجازی در دنیای متاورس

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دیلی میل، جاش گربن (Josh Gerben)، وکیل علامت های تجاری که بیش از شش هزار و 500 درخواست علامت تجاری ثبت نموده است، می گوید که شرکت نایک واقع در اورگن در روز 27 اکتبر چندین درخواست برای ثبت علامت های تجاری NIKE و JUST DO IT و لوگو تیک مانند خود ثبت نموده است. بعلاوه به گفته سی ان بی سی در روز 28 اکتبر چندین درخواست دیگر برای لوگو Jumpman و Air Jordan نیز ثبت نموده است.

گربن در مصاحبه با سی ان بی سی گفت: این درخواست ها به طور واضح در پاسخ به ایده متاورس است. او اضافه کرد که این درخواست از شرکت نایک در برابر استفاده از نام تجاری آن محافظت می نماید. اگر می خواهید از نام تجاریتان در دنیای مجازی محافظت کنید بهتر است آن را برای کالاهای مجازی نیز ثبت کنید.

به گفته The Fashion Law، نایک در پی استخدام کارمندانی که مشاغل مرتبط با متاورس دارند، نیز هست. در روز 23 اکتبر این شرکت یک آگهی استخدام برای یک طراح مجازی را نیز منتشر کرد.

نایک پیش از این نیز پوشاک خود را در دنیای مجازی استفاده نموده است.

به گزارش بلومبرگ، در سال 2019، شرکت اپیک گیمز (Epic Games) که سازنده بازی های محبوب فورتنایت است با نایک همکاری نموده است.

این شرکت بعلاوه با شرکت Roblox همکاری می نماید. این اقدام یک هفته پس از آن که فیسبوک نام خود را به متا تغییر داد انجام شد.

متا قرار است به کاربران امکان کار و بازی در دنیایی مجازی را بدهد. افراد وارد دنیایی مجازی خواهند شد و می توانند هرکاری که می خواهند انجام دهند و هرکسی که می خواهند باشند.

این افراد می توانند به مکان های دور بروند که در زندگی واقعی امکان آن وجود ندارد با کسانی دوست شوند که در زندگی واقعی آن ها را دیدار ننموده اند و زمان زیادی را در دنیای مجازی متاورس که در آن مالک خانه مجازی هستند بگذرانند و به نظر می رسد شرکت نایک قصد ساخت و فروش کفش و لباس ورزشی در این دنیای مجازی را داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1748

به "نایک در پی ساخت کفش مجازی در دنیای متاورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نایک در پی ساخت کفش مجازی در دنیای متاورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید