موفقیت های چشمگیر هوآوی در دیگر بازارهای جهانی علاوه بر حوزه مخابرات و گوشی های هوشمند
به گزارش مجله نیلوفری، فعالیت هواوی از چهارچوب شرکتی که صرفاً در حوزه تولید تجهیزات مخابراتی یا عرضه گوشی های هوشمند فعالیت داشته، فراتر رفته است و حالا آمار منتشر شده از عملکرد این شرکت در بازارها و حوزه های مختلف، از رشد چشمگیر حکایت دارد.
بر اساس اعلام مسئولان هواوی، این شرکت پیروز شده در سه ماهه نخست سال 2019 میلادی تعداد 59 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به بازار عرضه کند اما این تمام نتایج مثبت مشاهده شده در کارنامه این شرکت نبوده و هواوی در بازارهای دیگر نیز عملکرد خیره کننده ای داشته است.
عملکرد در بازار گوشی های هوشمند؛ پیشتازی در آینده نزدیک
هواوی اعلام کرده درآمد این شرکت در سه ماهه اول سال 2019 میلادی با 39 درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، حالا به 26.78 میلیارد دلار رسیده است. با درنظر گرفتن حاشیه سود 8 درصدی، دریافتی مربوط به سه ماهه اول سال 2019 میلادی برای هواوی به 2.1 میلیارد دلار می رسد.
مسئولان این شرکت چینی مدعی شده اند در مدت سه ماهه اول سال جاری میلادی، تعداد 59 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را روانه بازار کرده اند. رقمی که افزایش حدود 50 درصدی را در مقایسه با مقدار عرضه 39 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سه ماهه اول سال 2018 میلادی نشان می دهد. مسئولان هواوی اظهار خوش بینی کرده اند که با تداوم روند فعلی، این برند بتواند جایگاه اول بازار فروش گوشی های هوشمند را در آینده ای نزدیک به خود اختصاص دهد.
بر اساس گزارش شرکت تحلیلگر HIS Markit، هواوی از نظر مقدار فروش، به احتمال زیاد در سال جاری میلادی، پیشتازی را در مقایسه با اپل ادامه خواهد داد. در گزارش یادشده، پیش بینی شده تا پایان سال 2019 میلادی، مقدار فروش این شرکت در گوشی های هوشمند، به آنچه از پیشتاز بازار فروش گوشی های هوشمند یعنی سامسونگ سراغ داریم برسد.
مدیر گروه تجاری محصولات مصرفی هواوی نیز با تایید این موضوع، مدعی شده در صورت تحقق نیافتن این مهم در سال جاری میلادی، در سال آینده به طور حتم شاهد وقوع این اتفاق خواهیم بود. به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر از هر سه گوشی هوشمند به فروش رسیده در بازار چین، یکی از برند هواوی بوده و در آینده ای نزدیک، این رقم به دو گوشی از مجموع سه گوشی، افزایش خواهد یافت.
این در حالی است که به گفته هواوی، تا پایان ماه مارس، 40 قرارداد مرتبط با بهره برداری از شبکه نسل پنجم یا همان 5G به ثبت رسیده و بیش از 70 هزار ایستگاه اصلی برای پشتیبانی از شبکه های نسل پنجم، برپا شده است. هواوی، بزرگ ترین تولیدکننده تجهیزات شبکه برای گوشی های هوشمند و بخش اینترنت در جهان به شمار میرود.
درآمد سالیانه هواوی، در مقایسه سال به سال، با افزایش 19.5 درصدی حالا به 721 میلیارد یوان چین یا 107.4 میلیارد دلار در سال 2018 میلادی رسیده است. این در حالی است که گوشی های هوشمند و دیگر دستگاه های الکترونیکی، اصلی ترین منبع درآمدی این شرکت بوده اند.
هواوی اعلام کرده درآمد این شرکت از بخش تجاری محصولات مصرفی، با 45 درصد افزایش به 349 میلیارد یوان یا 52 میلیارد دلار رسیده است. فروش از بخش محصولات تجاری اپراتوری، با کاهش 1.3 درصدی به 294 میلیارد یوان چین یا 43.8 میلیارد دلار رسیده است. سرویس های شرکتی و تجاری نیز 74.4 میلیارد یوان به جای مانده را به خود اختصاص داده اند.
حضور در بازار محصولات شرکتی و تجاری؛ حرکت به روی شانه های نوآوری
در بخش محصولات شرکتی و تجاری، نتایج مثبتی نظیر بهره برداری از اولین اکسس پوینت وای فای 6 جهان در بستر شبکه نسل پنجم، در کارنامه هواوی به چشم می خورد. تا پایان سه ماهه اول سال 2019 میلادی، هواوی بیش از هر شرکت دیگری، محصولات پیشرفته برپایه استاندارد وای فای 6 را به بازار عرضه کرده است.
سرویس ابری HUAWEI CLOUD نیز همچنان با حفظ تعهد به ارائه نوآوری، پیشتازی می کند. هدف این سرویس، ایجاد بهترین بستر سرویس های ابری هیبریدی ممکن است تا با ارائه راهکارهای پیشرفته برپایه فناوری های هوش مصنوعی، خدمات متفاوتی را به کاربران، ارائه دهد. بنابر گزارش هواوی، بیش از یک میلیون کاربر تجاری یا توسعه دهنده، تعامل با HUAWEI CLOUD را انتخاب کرده اند.
بنابر اعلام هواوی، این شرکت از نظر مقدار رشد سهم از بازار سرویس های مبتنی بر ذخیره سازی اطلاعات تمام فلش (All-Flash Data Storage) نیز در سال 2018 میلادی، پیشتاز بوده است.
سرویس ذخیره سازی هوشمند هواوی (HUAWEI Intelligent Storage) پیروز شده نرخ رشد ترکیبی سالیانه (CAGR) 40 درصدی را در بازه زمانی 2012 تا 2018 میلادی به ثبت برساند. امری که در پرتو ارائه نوآوری بی وقفه، میسر شده است. ادغام این سرویس ها با فناوری های هوش مصنوعی باعث شده مشتریان، مدیریت بهتر حجم روز افزون داده ها را شاهد باشند و نگهداری ، تحلیل و کنکاش اطلاعات نیز با سرعت بالاتری انجام شود.در بخش پایگاه های اطلاعاتی سنتی برای شرکت ها و سازمان ها، هواوی با تمرکز روی دیتاسنترها، فضاهای ذخیره سازی شرکتی OceanStor نظیر SAN، NAS و Dorado را ارائه داده است. هواوی در گزارش ماه آوریل سال جاری میلادی Gartner Peer Insights که تحلیل بیش از 200 هزار دیدگاه را در بیش از 300 بازار، در نظر دارد به عنوان گزینه منتخب، برگزیده شد.
در بخش تحلیل داده های شرکتی یا کاربردهای مربوط به دستگاه های الکترونیکی همراه نیز هواوی FusionStorage 8.0 را در کنگره جهانی موبایل که در ماه فوریه 2019 میلادی برگزار گشت معرفی کرد.
بر اساس گزارش گارتنر، فضای ذخیره سازی هوشمند هواوی، برای سومین سال متوالی در صدر فهرست Magic Quadrant قرار گرفت. در گزارش آماری سه ماهه آخر 2018 گارتنر عنوان شده حافظه تمام فلش هواوی پیروز شده بیشترین مقدار رشد را در بازار جهانی حافظه های فلش به ثبت برساند. در بازار چین نیز حافظه های هوشمند هواوی پیروز شدند از نظر درآمدی، مقدار عرضه و ظرفیت، در صدر قرار گیرند.
هواوی در نشست 2019 تحلیلگران که در تاریخ 18 آوریل 2019 میلادی برگزار گشت از استراتژی تازهش در حوزه شبکه های IP یا همان IP Networking خبر داد. در این راستا، رونمایی از چهار دسته محصول تازه در دستورکار قرار گرفت.
این رونمایی ها، در واقع تلاش بی وقفه هواوی را برای ایجاد شبکه ارتباطی یکپارچه نشان می دهند. تلاشی که قرار است 100 درصد توان عملیاتی هوش مصنوعی را در پرتو استفاده از شبکه فرا پهن باند و بدون افت، به نمایش بگذارد. این شبکه، امکان اتصال کاربران به شبکه ای کاملاً پیوسته را به سریع ترین شکل ممکن فراهم می کند.
این چهار دسته محصول عبارتند از AirEngine، CloudEngine، NetEngine و بالاخره HisecEngine.
AirEngine اولین محصول تجاری وای فای 6 هواوی در بستر توان بالای شبکه 5G است. در این بخش، آنتن هوشمند 5G هواوی و فناوری های هوشمند شتاب دهنده برای اپلیکیشن ها می توانند پوشش وای فای را از نظر محدوده، تا 50 درصد بهبود دهند. کاهش تاخیر شبکه وای فای تا 10 میلی ثانیه و دست یابی به تجربه بهینه در استفاده از دستگاه های الکترونیکی همراه، از دیگر مزایای این محصول است.
CloudEngine روی به کارگیری تراشه های هوش مصنوعی و الگوریتم های هوش مصنوعی منحصر به فرد در منتفی کردن مقدار تلفات شبکه و اطلاعات، همچنین دست یابی به بالاترین سطح عملکرد، تاثیرگذار است.
روترهای هوشمند NetEngine از بالاترین ظرفیت در بازار برخوردار بوده و به طور پیش فرض از SRv6 پشتیبانی می کنند. با استفاده از NetEngine، یک شبکه می تواند سرویس های تجاری به تجاری (B2B)، تجاری به مصرف کننده (B2C) و همچنین تجاری به شخص (B2H) را ارائه دهد.
بالاخره برپایه راهکار امنیتی HiSec هواوی، موتور امنیتی یادشده می تواند تهدیدات ناشناخته را برای اطمینان از تداوم ارائه با کیفیت سرویس ها، با دقت بالایی شناسایی کند.
چشم انداز آینده؛ جاه طلبانه اما نزدیک به واقعیت
به گفته مسئولان هواوی، از آنجایی که سال 2019 میلادی، بهره برداری گسترده را از شبکه نسل پنجم به همراه خواهد داشت، زیرمجموعه صنایع ارتباطی گروه تجاری هواوی، شانس چشمگیری را برای رشد و توسعه، در مقابل می بیند.
در صورتی که نیم نگاهی به اعداد و ارقام منتشر شده از طریق این شرکت در سال 2018 میلادی داشته باشید، مسیر حرکتی این شرکت را ترسیم شده خواهید یافت. به بیان کوتاه، حضور بیشتر در بازار تولید و عرضه دستگاه های الکترونیکی مصرفی، هدفی است که در طالع این برند خوش نام چینی دیده می شود.
سرپرست بخش فناوری هواوی اظهار امیدواری کرده درآمد گروه تجاری محصولات مصرفی این شرکت، در آینده نزدیک با رشد چشمگیر همراه شود. این مقام مسئول پیش بینی کرده در بخش گوشی های هوشمند و کامپیوترهای شخصی، این درآمد در مدت سه سال به 100 میلیارد دلار و تا پنج سال آینده به 150 میلیارد دلار برسد.
Richard Yu مدیرعامل هواوی مدعی شده تا پنج سال آینده، گوشی های هوشمند چیزی حدود دو سوم یعنی 150 میلیارد دلار از هدف درآمدی این بخش را به خود اختصاص خواهند داد.
این در حالی است که کامپیوترها، ساعت های هوشمند و دیگر دستگاه های عرضه شده در بازار اینترنت اشیا نیز چیزی حدود یک سوم یعنی چهل درصد از درآمد این زیرمجموعه را تشکیل خواهند داد.
Jia Mo تحلیلگر شرکت Canalys معتقد است در صورتی که روند فعلی رشد هواوی ادامه داشته باشد این شرکت می تواند به اهداف درآمدی جاه طلبانه خود برسد. به گزارش China Daily، Fu Liang به عنوان تحلیلگر مستقلی که تحولات بازار محصولات مخابراتی را برای چیزی حدود یک دهه رصد کرده، پیش بینی می کند فروش کامپیوترهای شخصی و ساعت های هوشمند این شرکت نیز به سرعت اوج بگیرد.
Richard Yu اعلام کرده هواوی آماده است تا مودم های 5G تولیدی خود را به عنوان مولفه ای کلیدی در بازار پیش روی گوشی های هوشمند، به اپل بفروشد. این در حالی است که گفته می شود اپل با محدودیت های جدی در یافتن یک تامین کننده، روبرو شده است.با این تفاسیر، می توان اطمینان یافت که چشم انداز روشن چه در حوزه محصولات مصرفی و چه در بخش سرویس های تجاری و شرکتی برای هواوی، قابل تصور است.
منبع: همگردی