موسوی: هفت خدمه کشتی توقیف شده آزاد می شوند

به گزارش مجله نیلوفری، سخنگوی وزارت امور خارجه از آزادی هفت خدمه کشتی توقیف شده انگلیسی اطلاع داد و تاکید نمود: ما با خدمه کشتی و ناخدای کشتی مسئله ای نداریم. مشکل ما تخلفی است که کشتی انجام داده و کارهایی که نباید انجام می دادند را انجام داده است.

موسوی: هفت خدمه کشتی توقیف شده آزاد می شوند

به گزارش خبرنگاران، سید عباس موسوی درباره آخرین وضعیت اجرای گام سوم کاهش تعهدات هسته ای درباره مذاکرات سیدعباس عراقچی با مقامات فرانسوی در پاریس گفت: سید عباس عراقچی نتیجه مذاکرات را به تهران آورده است و پس از آنالیز ها آنها، می توان درباره شان اظهارنظر کرد، مذاکرات به صورت فشرده ادامه دارد. آنالیز ها خیلی فشرده است و نکات ریز و جزییات زیادی دارد که باید تصمیم گیری گردد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد آن پیشنهادات به مدت زمان ضرب الاجل ایران نرسد و به احتمال خیلی زیاد، ایران گام سوم کاهش تعهدات را ظرف یکی، دو روز آینده اعلام کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره آخرین وضعیت نفتکش توقیف شده انگلیسی گفت: مراحل قضایی و حقوقی آنالیز تخلفات کشتی استنا ایمپرو در حال اجرا است. ایران در ادامه سیاست های انساندوستانه خود از ناخدای کشتی خواست که خدمه کشتی را اگر امکان دارد، پیاده نمایند تا بتوانند به کشورشان بازگردند.

موسوی اضافه نمود: ناخدای کشتی تصمیم گرفته است هفت نفر از خدمه کشتی که شامل اتباع هندی هستند را با تشخیص خودش انتخاب کند تا لطمه ای به کارشان نخورد و تمهیدات برای پیاده کردن آنها انجام گردد. این افراد به زودی می توانند کشور را ترک نمایند.

وی با بیان اینکه ما با خدمه کشتی و ناخدای کشتی مسئله ای نداریم، توضیح داد: مشکل ما تخلفی است که کشتی انجام داده و کارهایی که نباید انجام می دادند را انجام داده است. طبیعی بود وقتی کشتی متوقف می گردد، خدمه هم متوقف می شوند. آنالیز های لازم از وضعیت کنسولی، مجوزهای تک تک آنها آنالیز لازم شده و بعد از آنالیز های بیشتر و از باب سیاست های انساندوستانه گفتیم بعضی می توانند پیاده شوند و به زندگی روزمره خود بازگردند.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 250

به "موسوی: هفت خدمه کشتی توقیف شده آزاد می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی: هفت خدمه کشتی توقیف شده آزاد می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید