مشخصات فنی گلکسی A53 5G به طور کامل فاش شد

به گزارش مجله نیلوفری، سامسونگ می خواهد به زودی از گوشی میان رده گلکسی A53 5G رونمایی کند به همین دلیل امروز به لطف وب سایت TENNA مشخصات فنی کامل این محصول نیز برایمان افشا شد.

مشخصات فنی گلکسی A53 5G به طور کامل فاش شد

از ماه اکتبر سال جاری تا به امروز خبرهای زیادی در رابطه با گلکسی A53 5G منتشر شده است اما غالبا در تمامی آن ها به شایعات پرداخته شده بود و رسما از جزئیات مربوط به آن اطلاعی نداشتیم. خوشبختانه وب سایت چینی TENNA امروز این گوشی را گواهی کرد و به همین دلیل توانستیم به تعیینات فنی گلکسی A53 5G دسترسی داشته باشیم.

گلکسی A53 5G با شماره مدل SM-A5360 راهی بازار خواهد شد و از پردازنده ای 8 هسته ای با بیشینه فرکانس 2.4 گیگاهرتز بهره می برد. متاسفانه TENNA نام این پردازنده را تعیین نکرد اما با توجه به اطلاعات منتشر شده از وب سایت Geekbench که شماره مدل مادربرد محصولات را هنگام ثبت امتیازات درج می نماید، متوجه شدیم که این گوشی قرار است به تراشه اگزینوس 1200 مجهز گردد. پردازنده ای که 2 هسته قدرتمند با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 6 هسته کم مصرف با فرکانس 2 گیگاهرتز دارد که نشان می دهد باید قدرت آن بیشتر از اسنپدراگون 750G باشد که در گلکسی A52 5G بکار گرفته شده است.

گلکسی A53 5G از 8 گیگابایت حافظه رم بهره می برد اما بنچمارک گیک بنچ این محصول نشان داد که مدل دیگری از این آن با 6 گیگابایت حافظه رم هم وجود دارد. بنابراین می توان انتظار داشت گلکسی A53 5G در دو مدل با حافظه رم 6/8 گیگابایت و حافظه داخلی 128/256 گیگابایت در دسترس قرار بگیرد. درست مانند گوشی های میان رده کنونی سامسونگ. بعلاوه به نظر می رسد تراشه بکار رفته در این گوشی در بازارهای مختلف، متفاوت باشد. بنابراین می توان انتظار داشت این گوشی در بازارهایی که قرار نیست با تراشه اگزینوس به فروش برسد، با تراشه اسنپدراگون 778G در دسترس قرار بگیرد اما چیزی در این رابطه تعیین نشده است.

گلکسی A53 5G نمایشگری 6.46 اینچی با وضوح +FHD دارد که رفرش ریت آن به 120 هرتز می رسد. وب سایت TENNA در رابطه با نوع پنل توضیحی نداد اما به طور قطعی می دانیم نوع پنل بکار رفته در این گوشی AMOLED است چرا که از حسگر اثرانگشت درون نمایشگر بهره می برد. گفتنی است سیستم عامل این گوشی هم مطابق انتظار اندروید 12 خواهد بود و به مدت سه سال، طبق سیاست کنونی سامسونگ پشتیبانی نرم افزاری می گردد.

طبق گفته های وب سایت TENNA، گلکسی A53 5G در مجموع 5 دوربین دارد که دوتای آن روی نمایشگر قرار داشته و سنسوری به بزرگی 12 و 5 مگاپیکسل دارند. سه تای دیگر هم روی پنل پشتی تعبیه شده و سنسوری به بزرگی 64، 32 و 5 مگاپیکسل دارند. به نظر می رسد در بیان این مورد یک اشتباه اتفاق افتاده باشد چرا که طبق تصاویر منتشر شده به وسیله خود این وب سایت، این گوشی باید از چهار دوربین روی پنل پشتی و یک دوربین روی پنل جلو بهره ببرد که با توجه به سیاست سامسونگ، منطقی تر هم به نظر می رسد. به احتمال زیاد دوربین های پنل پشتی شامل 64 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی فوق عریض، 5 مگاپیکسلی سنجش عمق و 5 مگاپیکسلی ماکرو می شوند و روی پنل جلو هم یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی تعبیه خواهد شد.

منبع تغذیه این مجموعه طبق گفته های وب سایت یادشده یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی خواهد بود که البته ظرفیت اصلی آن 4860 میلی آمپر است که معمولا از آن به عنوان 5000 میلی آمپر ساعت یاد می گردد. شارژری هم که همراه این محصول عرضه می گردد به احتمال بسیار فراوان 15 واتی خواهد بود. هرچند به نظر می رسد این گوشی از شارژر 25 واتی پشتیبانی کند.

این گوشی 8.1 میلی متر ضخامت دارد و وزن آن هم به 190 گرم می رسد. پشتیبانی از کارت حافظه MicroSD برای اضافه کردن 1 ترابایت حافظه هم بخشی از تعیینات فنی گلکسی A53 5G است. طبق گفته های TENNA، این گوشی در دو رنگ سفید و آبی به فروش خواهد رسید اما طبق شایعاتی که پیش تر منتشر شده بود، ظاهرا باید شاهد رنگ های مشکی و نارنجی هم در کنار این دو رنگ باشیم.

هنوز خبری از سوی خود سامسونگ در رابطه با تعیینات فنی گلکسی A53 5G منتشر نشده است اما با توجه به شایعات و خبرهای گذشته باید در سه ماه نخست سال جاری شاهد رونمایی از آن باشیم. گلکسی A52 و A52 5G اواخر ماه مارس سال گذشته رونمایی و راهی بازار شدند بنابراین باید انتظار داشته باشیم این گوشی هم سرنوشت مشابهی داشته باشد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1889

به "مشخصات فنی گلکسی A53 5G به طور کامل فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات فنی گلکسی A53 5G به طور کامل فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید