عقیلی: دعوت ویلموتس از صیادمنش در اولین قدم نشان دهنده رویکرد اوست

به گزارش مجله نیلوفری، هادی عقیلی، مربی تیم فوتبال جوانان کشورمان معتقد است که دعوت ویلموتس از بازیکن جوانی چون صیادمنش در اولین فهرست، رویکرد او را نشان می دهد.

عقیلی: دعوت ویلموتس از صیادمنش در اولین قدم نشان دهنده رویکرد اوست

هادی عقیلی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در خصوص حضور مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی در تمرین تیم فوتبال جوانان گفت: حضور این مربی در تمرینات تیم جوانان، برای بازیکنان بسیار تأثیرگذار و روحیه بخش است. خودم وقتی بازیکن بودم، هنگامی که می دیدم سرمربی تیم ملی در تمرین مان حضور پیدا کرده و تمرین بازیکنان را از نزدیک می بیند، در روحیه ام بسیار تأثیرگذار بود.

وی با اشاره به تأثیر حضور سرمربی جدید تیم ملی در تمرین تیم جوانان روی کادر فنی این تیم گفت: این حضور مطمئناً برای ما هم تأثیرگذار است. چون بعدها سرمربی تیم ملی، نظاره گر نتیجه کار ما خواهد بود و این برای کادرفنی بسیار اهمیت دارد که سرمربی تیم ملی در تمرین حضور پیدا کرده و این تعامل به وجود بیاید.

مربی تیم فوتبال جوانان کشورمان در خصوص اینکه آیا حضور مارک ویلموتس در تمرینات تیم های پایه منجر به همکاری بیشتر بین تیم های ملی و حضور بازیکنان مستعد تیم های جوانان و امید در تیم ملی خواهد شد یا نه، گفت: ویلموتس در اولین قدم اللهیار صیادمنش که یکی از بازیکنان جوان و بسیار مستعد فوتبال کشورمان محسوب می شود، را به اردوی تیم ملی دعوت کرده است. این نشان می دهد چنین رویکردی وجود خواهد داشت، اما باید به این مربی زمان داد تا همه بازیکنان را ببیند و در نهایت بهترین ها را انتخاب کند. با این حال اینکه چنین بحثی وجود داشته باشد که در تیم ملی صرفاً جوانگرایی صورت بگیرد یا مثلاً حتما باید بازیکنان زیر 20 سال دعوت شوند، درست نیست، چون باید بهترین ها دعوت شوند.

عقیلی ادامه داد: در بسیاری از کشورهای دنیا سرمربی تیم ملی روی تیم های پایه نظارت دارد. معمولاً سرمربی تیم ملی کادرفنی بزرگی دارد که آنها در تیم های پایه حضور دارند و همه تیم ها با هم هماهنگ هستند. به این شکل که اگر تیم ملی بزرگسالان با یک سیستم خاص بازی می کند، همه تیم های پایه همان سیستم را دنبال کرده و بازیکنان با این تفکر رشد کنند.

وی در واکنش به این سؤال که آیا قرار است تعامل بین سرمربی تیم ملی و تیم های پایه ادامه داشته باشد و سیستم یکپارچه ای در تمام تیم ها ایجاد شود، گفت: این مسئله باید از سوی آقای ویلموتس اتفاق بیفتد و مطمئناً دیگر مربیان در تیم های پایه نیز باید هماهنگ باشند.

مربی تیم فوتبال جوانان کشورمان در خصوص شرایط این تیم برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و همچنین انتخابی جام دنیای 2021 پس از یک دوره ناکامی ایران از رسیدن به جام دنیای زیر 20 سال گفت: هفته آینده باید در تورنمنتی در روسیه شرکت کنیم که این اولین ارزیابی ما از وضعیت تیم است. تیم جوانان پس از وقفه ای حدوداً 16 ماهه که نه بازیکن داشت و نه تمرین و مسابقه، دوباره شکل گرفته است. ما در این مدت مشغول استعدادیابی بودیم و نفراتی را وارد تیم کردیم که اردوها آغاز شد. اولین بازی های محبت آمیز ما که شکل رسمی خواهد داشت، هفته آینده در روسیه انجام می شود و از این مرحله به بعد باید به شناخت کامل از تیم مان و جایگزین کردن نفرات در ترکیب، برسیم تا برای مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جام دنیای آماده شویم.

عقیلی در واکنش به این پرسش که در دوره های مختلف هر کدام از مربیان تیم های پایه بر اساس سلیقه خود بازیکنان فیزیکی یا تکنیکی را انتخاب می کردند و در این دوره بازیکنان بر چه مبنایی به تیم جوانان راه پیدا کرده اند، گفت: انتخاب ها بر اساس سلایق مربیان است، اما ما در این دوره اولویتی برای فیزیکی بودن بازیکنان در نظر نداشتیم که حتماً بازیکنان باید بر اساس متر و معیاری، فیزیک بدنی مدنظری را داشته باشند. آن چیزی که در استعدادیابی اهمیت داشت، شرایط فوتبالی بود که بازیکنان با هر قد، اندازه و فیزیکی باید بینش فوتبالی داشته باشند و این از همه چیز برای ما مهم تر بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 135

به "عقیلی: دعوت ویلموتس از صیادمنش در اولین قدم نشان دهنده رویکرد اوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقیلی: دعوت ویلموتس از صیادمنش در اولین قدم نشان دهنده رویکرد اوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید