شیوع آنفلوآنزای پرندگان در بحبوحه همه گیری کروناویروس در چین

به گزارش مجله نیلوفری، همزمان با همه گیری کروناویروس در چین مورد جدیدی از شیوع آنفلوآنزای پرندگان H5N1 نیز به تلف شدن هزاران پرنده در این کشور منجر شد.

شیوع آنفلوآنزای پرندگان در بحبوحه همه گیری کروناویروس در چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، شیوع آنفلوآنزای نوع H5N1 در یکی از مرغداری های شهر شاویانگ در استان هونان به تلف شدن دست کم 4500 پرنده منجر شد.

H5N1 ویروس آنفلوآنزای مرغی است که موجب بروز بیماری شدید تنفسی در پرندگان می گردد و امکان انتقال آن به انسان نیز وجود دارد. هرچند تا به امروز گزارشی از تلفات انسانیِ این ویروس در مناطق آلوده در چین گزارش نشده است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام نموده است از اواخر دهه 1990 که این ویروس اولین بار به انسان منتقل شد بیش از 350 تن جان خود را از دست داده اند.

H5N1 ویروسی بسیار کشنده است. نزدیک به 60 درصد بیمارانی که به این ویروس آلوده شوند جان خود را از دست می دهند و این درحالیست که میزان مرگ و میر در میان مبتلایان به کروناویروس تا به امروز دو درصد بوده است.

  • آشنایی با ویروس آنفلوآنزا H5N1

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 565

به "شیوع آنفلوآنزای پرندگان در بحبوحه همه گیری کروناویروس در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع آنفلوآنزای پرندگان در بحبوحه همه گیری کروناویروس در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید