سنای افغانستان: بازشماری آرا توسط کمیسیون انتخابات غیرقانونی است

به گزارش مجله نیلوفری، برخی از نمایندگان در مجلس سنای افغانستان با ابراز نگرانی از احتمال تعویق در اعلام نتایج انتخابات افغانستان، بازشماری آرا را نیز در تضاد با دستورالعمل­های داخلی کمیسیون انتخابات این کشور اعلام کردند.

سنای افغانستان: بازشماری آرا توسط کمیسیون انتخابات غیرقانونی است

به گزارش دفتر منطقه­ ای خبرنگاران، محمد علم ایزدیار معاون اول سنای افغانستان امروز گفت کمیسیون انتخابات باید براساس لوایح و دستورالعمل­های کاری درباره اعلام نتایج تصمیم بگیرد.

وی اضافه نمود: کمیسیون انتخابات با اتخاذ تصمیم های درست، مسائل به وجود آمده در فرایند بازشماری آرا را حل نماید و به خارجی ها ارجاع ندهد.

ایزدیار با اشاره به اعتراض نامزدها انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که کمیسیون انتخابات باید به خواست­ ها و نگرانی­ های نامزدها پاسخ دهد.

به گزارش جمهور سمیع فیصل نایب منشی مجلس سنای افغانستان نیز اظهارداتش که کمیسیون انتخابات در فرایند بازشماری آرا، لوایح و دستورالعمل­های داخلی خود را زیر پا گذاشته است.

فیصل اضافه نمود براساس لوایح داخلی کمیسیون، چند مرحله دیگر از جمله جداسازی آرای معتبر از نامعتبر، تشخیص و تثبیت آرای هر صندوق، پیش از بازشماری آرا باید تکمیل شود. اما این کمیسیون بدون در نظر دریافت این موارد اقدام به بازشماری آرا کرده که واکنش نامزدها را به دنبال داشته است.

وی این عمل کمیسیون را بازی با سرنوشت مردم دانست و تاکید کرد: این اقدام آنان افغانستان را به سمت شرایط خطرناک سوق خواهد داد.

لطف­ الله دیگر کننده سنای افغانستان هم اظهار داشت که اعضای کمیسیون انتخابات باید استقلال خود را حفظ کرده و از طرفداری از نامزدها پرهیز کنند و با احترام به آرای مردم افغانستان، نتایج انتخابات را اعلام کنند.

قرار بود نتایج ابتدایی انتخابات در 27 مهر اعلام شود اما به تاریخ 23 آبان موکول شد.

با این حال، حواعلم نورستانی رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان امروز گفت که با توجه به مسائل موجود در فرایند بازشماری آرا، احتمالا این کمیسیون نتواند نتایج ابتدایی انتخابات را در تاریخ مشخص شده (23 آبان) اعلام کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 481

به "سنای افغانستان: بازشماری آرا توسط کمیسیون انتخابات غیرقانونی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنای افغانستان: بازشماری آرا توسط کمیسیون انتخابات غیرقانونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید