اعتراض بی نتیجه تیم عبدالله؛ کمیسیون انتخابات افغانستان نپذیرفت

به گزارش مجله نیلوفری، در حالی که تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی روز گذشته در اقدام اعتراضی خواستار ابطال 300هزار رأی مورد اختلاف شد، اما کمیسیون انتخابات افغانستان این اعتراض ها را نپذیرفت.

اعتراض بی نتیجه تیم عبدالله؛ کمیسیون انتخابات افغانستان نپذیرفت

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، روز گذشته هواداران تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله دست به اعتراض و تظاهرات سراسری علیه احتمال تقلب در کابل زدند و خواستار جدا شدن آرای پاک از ناپاک شدند.

کمیسیون انتخابات افغانستان در واکنش به تظاهرات هواداران تیم ثبات و همگرایی در بیانیه ای گفته که این اعتراض ها را نمی پذیرد و بر اساس قانون، عمل خواهد کرد، بنابراین آرا را قبل از بازشماری و تصفیه باطل اعلام نخواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، اعتراض های تیم ثبات و همگرایی پذیرفتنی نیست و کمیسیون انتخابات با توجه به ماده 86 قانون تصمیم گیری خواهد کرد.

بیانیه اضافه نمود که ماده 86 قانون انتخابات، این کمیسیون را مکلف نموده تا در صورت وجود شکایات موجه یا علائم مشهود مبنی بر ارتکاب تخلف یا جرم در رابطه با صندوق های اوراق رأی دهی، صندوق های مذکور را قرنطینه و در حضور ناظرین و شاهدین مورد بررسی قرار دهد.

کمیسیون انتخابات افغانستان اضافه نمود که بر اساس قانون و اصل استقلال، از آرای مردم محفاظت می کند و تحت هیچ شرایطی اجازه دخالت در فرایند انتخابات را به اشخاص، گروه ها و یا نهادی نداده و نمی دهد.

همچنین کمیسیون انتخابات از تمام کسانی که در انتخابات نفعی می برند از جمله نامزدان انتخابات ریاست جمهوری خواسته است با کمیسیون در فرایند بازشماری و تصفیه آرا در وهفت ولایت باقی مانده همکاری نمایند و بگذراند بر اساس تکالیف قانونی مطابق با احکام قانون و دستورالعمل های مصوب خود عمل نموده و به پایان برساند.

این سخنان کمیسیون انتخابات در حالی بیان می شود که از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که در 6 مهرماه برگزار شد، دوماه گذشته و تاکنون در اعلام نتایج ابتدایی ناتوان بوده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 502

به "اعتراض بی نتیجه تیم عبدالله؛ کمیسیون انتخابات افغانستان نپذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض بی نتیجه تیم عبدالله؛ کمیسیون انتخابات افغانستان نپذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید