ساخت 100 مدرسه تا سال 1405 در منطقه 22

به گزارش مجله نیلوفری، شهر: تا سال 1405 حدود 100 مدرسه با همکاری شهرداری، دولت و خیرین مدرسه ساز در منطقه 22 ساخته خواهد شد که ساخت حدود 20 مورد آن تا خاتمه سال جاری محقق می گردد.

ساخت 100 مدرسه تا سال 1405 در منطقه 22

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مهاجرت دانشجویی به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

علی نوذرپور شهردار منطقه 22 در مصاحبه با خبرنگار شهر گفت: در سنوات گذشته فضاهای خصوصی در منطقه بدون لحاظ فضای عمومی و ساخت مجتمع های مسکونی شکل گرفته و منطقه به لحاظ سرانه های هفتگانه شهری دچار کمبودهای جدی است از جمله این سرانه ها، سرانه آموزشی است که وضع موجود در منطقه 22 حدود 17 هکتار است یعنی حدود 1.3 متر مربع به ازای هر نفر.

او با بیان اینکه وضع مطلوب یا احتیاجهای منطقه در بحث سرانه آموزشی بیش از این میزان است و در طرح تفصیلی منطقه 22 برای افق 1405 این مساحت افزایش یافته،اضافه کرد: بخش قابل توجهی از دانش آموزان از منطقه 22 به مناطق همجوار از جمله مناطق 2 و 5 برای تحصیل سفر می نمایند که این مسئله هم نگرانی خانواده ها و ترافیک را در پی دارد و هم عدم ایمنی و تصادفاتی که با آن روبرو هستیم.

نوذرپور با بیان اینکه ساخت مدرسه وظیفه دولت و وزارت آموزش و پرورش است اما شهرداری از باب مساعدت در این حوزه ورود پیدا نموده، ادامه داد: به همراه چند تن از اعضای شورای شهر با آموزش و پرورش جلساتی برقرار و بر این مسئله اتفاق نظر شد که اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری تهران زمین هایی با کاربری آموزشی در تملک دولت و شهرداری را در کنار هم قرار دهند و مجموعه امکانات و منابع خود را پای کار بیاورند تا در یک بازه پنج ساله صد مدرسه به تناسب سه مجموعه دولت، شهرداری و خیرین مدرسه ساز ساخته گردد.

شهردار منطقه 22 در شرح زمینهایی که از طرف شهرداری برای ساخت مدرسه در نظر گرفته می شوند، مطرح کرد: زمینهای دارای کاربری های آموزشی که در مالکیت شهرداری است به شورای شهر پیشنهاد می دهیم و در صورت تایید شورا، برای ساخت مدرسه به آموزش و پرورش واگذار می گردد.

او با بیان اینکه هشت قطعه از اراضی را برای این کار پیشنهاد دادیم که قطعاتی با مساحت دو تا 16 هزار متر مربع است، گفت: در این قطعات می توان به تعداد قابل توجهی مدرسه ساخت چرا که حداقل زمین مورد احتیاج برای ساخت یک مدرسه دوهزار متر است البته این مسئله احتیاج به اعتبار دارد.

نوذرپور با بیان اینکه حسب قانون، شهرداری هیچ تعهدی برای اختیار قرار دادن زمین به آموزش و پرورش ندارد، اضافه کرد: در گذشته قانونی به نام ماده 18 قانون شورای آموزش و پرورش وجود داشت که سازندگان را مکلف می نموده در ازای ساخت مجموعه های 200 واحد به بالا، باید سرانه آموزشی را تأمین نمایند که متاسفانه در چند سال گذشته به موجب یک قانون دیگر تحت عنوان تأمین مسکن برای احتیاجمندان، قانون فسخ شده و عملا حاکم نیست. بنابراین ورود شهرداری به حوزه ساخت مدرسه احتیاج به تصویب شورای شهر دارد و البته فرمانداری نیز پس از آن باید رای نهایی را صادر کند.

او با اشاره به اینکه ساخت این مدرسه ها یا با اعتبارات دولت است یا با استفاده از منابع خیرین مدرسه ساز و یا منابع شهرداری، شرح داد: ریاست شورای شهر خاطرنشان کرد که این شورا حاضر است تایید کند که یک سوم از این مدارس با اعتبارات شهرداری احداث گردد.

شهردار منطقه 22 با بیان اینکه هر سال 20 مدرسه در این منطقه ساخته خواهد شد، گفت: برنامه ریزی این است که برای سال جاری 20 مدرسه ساخته گردد و تا قبل از اتمام این دوره از مدیریت شهری، کلنگ ساخت 20 مدرسه دیگر نیز برای سال 1400 زده گردد.

خبرنگار: علی سی پی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1120

به "ساخت 100 مدرسه تا سال 1405 در منطقه 22" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت 100 مدرسه تا سال 1405 در منطقه 22"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید