ساخت وسازهای انبوه در هرمزگان پیوست فرهنگی ندارند، پروژه کتابخانه مرکزی بندرعباس باید به نتیجه برسد

به گزارش مجله نیلوفری، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بندرعباس، مدیرعامل مجمع خیرین استان هرمزگان در نشست دو جانبه با مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان با انتقاد از عدم توجه به موضوع زیرساخت های استاندارد در حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: کتابخانه استانداردی در هرمزگان نداریم.

ساخت وسازهای انبوه در هرمزگان پیوست فرهنگی ندارند، پروژه کتابخانه مرکزی بندرعباس باید به نتیجه برسد

بهرام پوراشرف اضافه نمود: برای تحقق یک زیرساخت استاندارد باید هر چه زودتر کتابخانه مرکزی بندرعباس که ساخت آن از سالیان بسیار دور شروع شده است به نتیجه برسد.

وی اضافه نمود: باید برای اقشار مختلف جامعه خدمات ارزنده ای در زمینه با کتاب داشته باشیم. مثلا هفت درصد جامعه سالمند هستند و این جامعه هم با توجه با شرایط خاص شان احتیاج به توجه ویژه دارند.

مدیرعامل مجمع خیرین استان هرمزگان ادامه داد: شرایط مشارکت خیرین در استان خوب است به همین علت تصمیم داریم تا نذر تخصص را در هرمزگان اجرایی کنیم.

مدیرکل سابق کتابخانه های عمومی هرمزگان با اشاره به اینکه شهروندان مالیات می دهند اما از منابع مکتوب بهره قابل توجهی نمی برند و خدمات خاصی دریافت نمی نمایند، گفت: برای رسیدن به آرمان ها و چشم اندازهای توسعه کشور، باید از مسیر توسعه فرهنگ مطالعه عبور کرد.

فرماندار سابق شهرستان حاجی آباد در ادامه مطرح کرد: ساخت و سازهای انبوه در استان پیوست فرهنگی ندارند و این یک ضعف بزرگ است. مجتمع های بزرگ تجاری و مسکونی همه چیز به جز پیوست های فرهنگی دارند.

او بعلاوه با اشراف از شرایط کتابخانه های عمومی استان گفت: اعضای فعال در کتابخانه خیلی کم هستند. بنابراین برای برطرف این مشکل باید سالن مطالعه از مخزن جدا گردد، کتاب ها آنالیز و بروزرسانی گردد و از راهکارهای خلاقانه بهره گرفت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان نیز ضمن قدردانی از مدیرعامل مجمع خیرین استان گزارش کاملی از مجموعه اقدامات اخیر این اداره کل داد و گفت: ما هم معتقدیم راه توسعه از مسیر دانایی می گذرد بنابراین کوشش می کنیم شاخص ها بر اساس نفر و متراژ همخوانی داشته باشد.

فرشاد محمدی اضافه نمود: آنالیز می کنیم چه منابعی بیشتر مورد احتیاج است تا به مخزن کتابخانه ها اضافه کنیم. در مورد کتابخانه مرکزی و جایگزین کتابخانه شهدا نیز اقدامات قابل توجهی اجرا شده و به زودی برنامه ها عملیاتی خواهند شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 15 مرداد 1402 بروزرسانی: 15 مرداد 1402 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 2144

به "ساخت وسازهای انبوه در هرمزگان پیوست فرهنگی ندارند، پروژه کتابخانه مرکزی بندرعباس باید به نتیجه برسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت وسازهای انبوه در هرمزگان پیوست فرهنگی ندارند، پروژه کتابخانه مرکزی بندرعباس باید به نتیجه برسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید