روستای واریان کرج؛ تنها روستای آبی ایران

به گزارش مجله نیلوفری، شاید این روزها از شنیدن موضوعات ساده و غیرقابل باور حیرت زده شویم؛ مانند وجود تنها روستای آبی ایران با نام روستای واریان کرج. تنها راه ورود به این روستای دیدنی آب بوده و مانند جزیره ای در میان آبها محصور شده است. حتی، موتورسیکلت و دوچرخه هم در آن اجازه تردد ندارند و همین سادگی و زندگی به دور از هیاهو شهر، باعث شده تا آب و هوای بسیار دلنشین و طبیعت زیبایی داشته باشد. با ما در سفر به روستای واریان همراه باشید تا بدانید روستای واریان کجاست و پی به زیبایی هایش ببرید.

روستای واریان کرج؛ تنها روستای آبی ایران

تاریخچه

روستایی حیرت انگیز و بی مثال با طبیعتی بکر و زیبا که پس از پی ریزی سد امیرکبیر تنها مانده و حتی اجازه پذیرایی از مهمانان با ذوقش را هم ندارد. این روستای دیدنی فقط 238 نفر جمعیت دارد که بدلیل زیبایی منحصر بفردش، ساکنانش روستا را فراموش ننموده اند و به مانند دیگر روستاها، تبدیل به مکانی ییلاقی برای بومیانش شده است تا گاهی اگر دغدغه های زندگی اجازه دهند، سری به آنجا زده و از هوای پاکش نفسی تازه نمایند. آخرین بازمانده های واریان، زوج کهنسالی بوده که آنجا را رها نموده و در مهر سال 1386 هجری شمسی به شهر پناه بردند.

بیشتر اهالی روستای واریان ساکن کرج بوده و هرزگاهی به مناسبت های مختلف سری به واریان می زنند و در حسینه ها به دور هم جمع می شوند تا به رسم گذشته، در کنار هم بودن و صمیمیت گذشته را تداعی نمایند. برگزاری عزاداری محرم در واریان دیدنی مشهور است. ساکنان روستای واریان از این موقعیت روستایی استفاده نموده، در ورزش های اسکی و قایقرانی مقام قهرمانان ملی را به خود اختصاص داده اند و در زمره بهترین های قهرمانان قایقرانی و اسکی قرار گرفته اند. ما هم خوشحالیم که واریان در لیست مناطق گردشگری استان البرز جای گرفته است.

منبع: همگردی
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1378

به "روستای واریان کرج؛ تنها روستای آبی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای واریان کرج؛ تنها روستای آبی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید