روحانی: مراقبت ها نباید به امید واکسن کاهش یابد

به گزارش مجله نیلوفری، رییس جمهور گفت: ما به کانال 500 نفر فوتی در روز نزدیک شده بودیم و حتی به ما می گفتند که شرایط بدتر نیز می گردد، اما امروز به کانال 300 نفر بازگشتیم و امیدواریم از این نیز کمتر گردد.

روحانی: مراقبت ها نباید به امید واکسن کاهش یابد

به گزارش ایسنا، حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه در این مدت 420 مصوبه داشته ایم و به دستگاه ها ابلاغ کردیم، گفت: تا به امروز 85 درصد مصوبات ما عملیاتی شده است.

وی اضافه نمود: کار بسیار خوبی در این مدت محدودیت ها اجرا شده که آثار مثبتی داشته است و همه این ها با همکاری مردم به وجود می آید. تا زمانی که مردم به مسری بودن این بیماری واقف باشند و به پروتکل ها عمل نمایند، شرایط بهتر می گردد.

روحانی تأکید کرد: البته هر کجا شرایط قرمز باشد ما محدودیت ها را اجرایی و اعمال می کنیم. ما به کانال 500 نفر فوتی در روز نزدیک شده بودیم و حتی به ما می گفتند که شرایط بدتر نیز می گردد، اما امروز به کانال 300 نفر بازگشتیم و امیدواریم از این نیز کمتر گردد.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه اگر مراعات در جامعه ما مورد توجه قرار نگیرد و مردم حس نمایند شرایط عادی شده، یک ماه بعد باز به شرایط بحرانی باز می گردیم، تاکید نمود: حتی اگر واکسن مفید و موثر به دست ما برسد و ما هم برای مردم آن را فراهم کنیم، ضروری است که همچنان پروتکل ها رعایت گردد، چرا که نه مشخص است آثار این واکسن ها چقدر است، نه مشخص است که چه عوارضی دارد و نه به محض تزریق، تأثیر می گذارد.

روحانی یادآور شد: به امید واکسن نباید مراقبت ها کاهش پیدا کند. هیچ واکسنی نیز صد درصد اثربخش نیست و همچنین نمی دانیم که این ویروس چقدر تغییر ژنتیکی در آینده خواهد داشت. پس در این شرایط ضروری است پروتکل ها مراعات گردد.

وی با بیان اینکه افراد مبتلا باید دوران قرنطینه را بگذرانند، توضیح داد: تأسف بار است که فردی مبتلا می گردد، به او اعلام می گردد و بازهم او از خانه و قرنطینه خارج می گردد و حتی می خواهد سوار هواپیما و وسایل حمل و نقل عمومی گردد. این موارد از سوی ما حتماً باید با برخورد روبرو گردد و جریمه ها برای این افراد اعمال گردد. ما ناچار از سختگیری نسبت به چنین افرادی هستیم.

رییس جمهور تاکید نمود: اگر اقدامات دو سه هفته اخیر نبود ما با مسائل بسیار گسترده در زمینه شیوع کرونا روبرو می شدیم. وقتی ما پروتکلی را الزامی می کنیم و ابلاغ می گردد، خود ما مسئولان وظیفه اجرای آن را بیش از مردم عادی برعهده داریم.

روحانی ادامه داد: همه آنانی که مسئول هستند باید بیش از دیگران آن را رعایت نمایند. اگر چنین نگردد مردم می گویند پس این مراقبت ها چندان اهمیتی ندارد، اگر داشت چرا فلان اداره یا فلان مسئول رعایت نکرد؟ پس باید طوری عمل کنیم که مردم، مسئولان را در این زمینه الگو قرار دهند.

وی با اشاره به تاثیر اعمال محدودیت ها در دو هفته اخیر، اظهار کرد: از 160 منطقه قرمزی که در دو هفته پیش داشتیم اکنون با کوشش ها و مراعات مردم به 64 منطقه قرمز کاهش داشته ایم. اما طبق گزارش ها 7 شهرستان نیز شرایط فوق قرمز دارند که باید حتماً برای این شهرستان ها اقدامات فوری انجام گیرد، چرا که نرخ ابتلا به کرونا در این شهرستان ها صعودی است.

رییس جمهور در پایان با اشاره به شرایط امروز تهران در زمینه شیوع کرونا اظهار کرد: تهران در شرایط نارنجی است، اما ما لب مرز قرمز شدن شرایط قرار داریم و اگر مراقبت ها و نظارت و کنترل کافی انجام نگیرد بازهم بعد دو هفته ممکن است شرایط تهران قرمز گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1223

به "روحانی: مراقبت ها نباید به امید واکسن کاهش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: مراقبت ها نباید به امید واکسن کاهش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید