دانشمندان در پی جزئیات بیشتر درباره انقراض دایناسورها ، چیکشلوب چه ابعادی داشته است؟

به گزارش مجله نیلوفری، انقراض دایناسورها ناشی از برخورد چیکشلوب (Chicxulub) پیامدهای بیشتری بر روی زمین و رفتار زمین شناسی آن از جمله زلزله های بزرگ که ماه ها به طول انجامید، داشت.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روزنامه سان، رویداد چیکشلوب یک نقطه حساس در تاریخ زمین است و محققان هنوز در حال کشف جزئیات تازه مرتبط با برخورد این سیارک مرگبار هستند.

66 میلیون سال پیش، 75 درصد از حیات روی زمین به طور ناگهانی با برخورد یک سیارک به عرض 10 کیلومتر از بین رفت.

همه دایناسورهای غیر پرنده در یک رویداد انقراض دسته جمعی کشته شدند که مشابهی ندارد. سونامی به ارتفاع 1.5 کیلومتر رسوبات را از اقیانوس به خشکی منتقل کرد، اما این تنها بلایای طبیعی نبودند که با برخورد سیارک شروع شد.

هرمان برمودز، دانشجوی دکترا در دانشگاه ایالتی مونتکلیر، یافته های اخیر یک زلزله بزرگ پایدار را به مطالعه زمین شناسی آمریکا (GSA) ارائه کرد.

این زلزله 50 هزار انرژی بیشتر از بزرگ ترین زمین لرزه ثبت شده در تاریخ بشر یعنی زلزله سوماترا در سال 2004 منتشر کرد.

برمودز امضای زمین لرزه را در لایه های سنگی در قاره ایالات متحده آنالیز کرد. در می سی سی پی، آلاباما و تگزاس، برمودز خطوط گسلی را که احتمالاً در اثر برخورد ایجاد شده است، به وسیله آنچه او به عنوان زمین شناسی قدیمی مدرسه توصیف می نماید، شناسایی کرد.

وب سایت لایو ساینس گزارش داد که برمودز نشانه های منحصربه فردی از مایع شدن پیدا کرد؛ زمانی که سنگ ها به عنوان مایعی که ناشی از لرزش زمین لرزه است، عمل می نمایند و جاری می شوند.

برمودز میخواهد به مکزیک بازگردد تا بزرگی زمین لرزه بزرگ پس از برخورد را تخمین بزند.