خبرنگاران رویترز: کرونا تحرکات 10 هزار پرسنل ارتش آمریکا را محدود کرد

به گزارش مجله نیلوفری، تهران- خبرنگاران- رویترز به نقل از فرماندهان آمریکایی نوشت که شیوع کرونا تحرکات 10 هزار پرسنل ارتش ایالات متحده در آسیا، اروپا و خاورمیانه را محدود نموده است.

خبرنگاران رویترز: کرونا تحرکات 10 هزار پرسنل ارتش آمریکا را محدود کرد

این خبرگزاری چهارشنبه شب گزارش داد که نیروهای آمریکایی بیشتری در مناطق مختلف دنیا تحت محدودیت -از جمله قرنطینه- قرار گرفته اند اما فرماندهان ارتش این کشور در آمریکای لاتین و آفریقا از ارائه آمار در این باره خودداری کردند.

حدود 10 هزار پرسنل ارتش آمریکا در آسیا، اروپا و خاورمیانه تحت محدودیت قرار گرفته اند. این محدودیت ها شامل جداسازی، قرنطینه یا بعضی محدودیت ها در زمینه جابجایی است.

بنا بر این گزارش، هر بار یک ملوان، تفنگدار نیروی دریایی، سرباز یا هر پرسنل نظامی دیگری که به کرونا مبتلا می گردد، ارتش آمریکا کوشش می نماید تا وی و هر فردی را که با وی در ارتباط بوده است، از دیگران جداسازی کند. تا صبح چهارشنبه ابتلای 227 نفر به کرونا در ارتش آمریکا شناسایی شده است.

پنتاگون رزمایش های نظامی را لغو نموده و برای پرسنل نظامی مبتلا به کرونا و حتی کسانی که مبتلا نشده اند، محدودیت هایی اعمال نموده است. این افراد اجازه سفر به وسیله کشورهای پرخطر یا خروج از این کشورها را ندارند. همه پروازهای داخلی در آمریکا نیز متوقف شده است.

ارتش آمریکا همچنین دسترسی به ساختمان پنتاگون از جمله برای کسانی را که در 14 روز اخیر در سفر خارجی بوده اند، محدود نموده است.

رویترز به نقل از نیکول شوگمان سخنگوی فرماندهی هند و پاسیفیک ارتش آمریکا گزارش داد که تا هفته گذشته تحرکات و جابجایی حدود پنج هزار و 500 پرسنل نظامی آمریکا در منطقه پاسیفیک محدود شده بود.

فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه نیز گفت که بیش از یک هزار و 500 نفر از پرسنل ارتش این کشور در منطقه قرنطینه شدند.

بیل اوربان سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا گفت که از این تعداد، حدود 30 نفر به دلیل سفر به وسیله محل های پرخطر و بروز علائم شبیه کرونا از دیگران جداسازی شده اند.

همچنین بیش از یکصد پرسنل نیز در مقر فرماندهی مرکزی آمریکا در تامپا ایالت فلوریدا خود را به دلیل مسافرت به وسیله محل های پرخطر یا تماس با فرد مبتلا به کرونا قرنطینه نموده اند.

به نوشته رویترز، پیش از این آماری درباره قرنطینه و محدودیت های پرسنل ارتش آمریکا در آسیا و خاورمیانه منتشر نشده بود.

ارتش آمریکا هفته گذشته گزارش داد که حدود 2 هزار و 600 نفر از پرسنل آن در اروپا خود را قرنطینه نموده اند.

کریستوفر کارنس سخنگوی فرماندهی آفریقا در ارتش آمریکا درباره علت خودداری این فرماندهی از اعلام آمار احتمالی مربوط به کرونا، گفت که ممکن است آمار قرنطینه شده ها مورد سوء استفاده دشمنان قرار بگیرد.

یک سخنگوی فرماندهی جنوب ارتش آمریکا نیز درباره منتشر نشدن آمار مبتلایان احتمالی به کرونا و قرنطینه شده ها در این فرماندهی گفت: زیرا این آمار روز به روز تغییر می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 785

به "خبرنگاران رویترز: کرونا تحرکات 10 هزار پرسنل ارتش آمریکا را محدود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رویترز: کرونا تحرکات 10 هزار پرسنل ارتش آمریکا را محدود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید