خبرنگاران توسعه راه روستایی از اولویت های راهداری استان اردبیل است

به گزارش مجله نیلوفری، اردبیل - خبرنگاران - مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: توسعه، بازسازی و بهسازی راه روستایی از اولویت های اداره راهداری استان در امسال است.

خبرنگاران توسعه راه روستایی از اولویت های راهداری استان اردبیل است

کلیم الله وثوقی روز یکشنبه در بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستان بیله سوار مغان با اشاره به نقش روستاها در فراوری و خودکفایی کشور اضافه کرد: ایجاد و توسعه زیرساخت ها از جمله بازسازی و بهسازی راه های روستایی باعث تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان شده و مانع مهاجرت آنها به شهرها می گردد.

وی اظهارداشت: بر این اساس طرح ابرار با هدف ارائه خدمات راه سازی در مناطق محروم روستایی استان اردبیل اجرا می گردد تا علاوه بر برطرف مشکل تردد و دسترسی اهالی به مرکز بخش برای تامین مایحتاج خود ساکنان روستاها صاحب یک راه ایمن و قابل تردد در تمام فصول سال شوند.

او بیان نمود: پارسال برای اجرای طرح ملی ابرار در استان اردبیل 9 هزار و 800 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته بود که امیدواریم سال جاری این رقم افزایش یابد.

وی با اشاره به بهسازی و تکمیل 12 کیلومتر از راه روستایی قره درق بیله سوار در قالب طرح ابرار گفت: سه کیلومتر از راه های روستایی شهرستان بیله سوار هم بهسازی و آسفالت شده و عملیات ساخت راه روستاهای بابک و علی خانکندی نیز در مرحله اجرا و مناقصه است.

وی اجرای باند دوم کمربندی بیله سوار با اعتبار 60 میلیارد ریال را از دیگر پروژه های مهم این شهرستان ذکر کرد و ادامه داد: طول این پروژه بیش از چهار کیلومتر است و کوشش می گردد سال جاری به بهره برداری برسد.

وثوقی گفت: نگهداری و ایمن سازی راه ها و جاده ها از جمله وظایف راهداری است و انتظار می رود فرمانداران شهرستان های استان در تخصیص به موقع اعتبارات حوزه راهداری همکاری لازم را داشته باشند.

استان اردبیل در مجموع 6 هزار و 373 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این مقدار 137 کیلومتر بزرگراه، 716 کیلومتر راه اصلی، 702 کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و 751 کیلومتر راه روستایی است.

از چهار هزار و 751 کیلومتر راه روستایی این استان 2هزار و 736 کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 987

به "خبرنگاران توسعه راه روستایی از اولویت های راهداری استان اردبیل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توسعه راه روستایی از اولویت های راهداری استان اردبیل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید