جشنواره های گردشگری خوزستان را ملی و بین المللی برگزار می کنیم

به گزارش مجله نیلوفری، استاندار خوزستان برپایی جشنواره محصولات تولیدی را اقدامی ارزشمند در راستای حمایت از تولیدکنندگان و معرفی محصولات به کشور دانست و گفت: کوشش میکنیم این قبیل جشنوارهها را به صورت ملی و حتی بینالمللی برگزار کنیم.

جشنواره های گردشگری خوزستان را ملی و بین المللی برگزار می کنیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، غلامرضا شریعتی در آیین جشنواره برداشت چای ترش روستای علوه شهرستان کارون که بعدازظهر آدینه 17 آبان ماه 98 در محل این روستا برگزار گردید، اظهار کرد: یکی از اقدامات ارزشمند که از دو سال پیش در شهرستان کارون شروع شده و بسیار اقدام قابل ستایشی نیز محسوب می گردد، برگزاری جشنواره محصولات تولیدی این شهرستان است که به همین سبب برخود لازم می دانم از فرماندار شهرستان کارون و مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان تشکر کنم.

او با بیان این که در دو سال گذشته شاهد جشنواره برداشت انگور در کارون بوده ایم، اضافه کرد: سال جاری نیز پس برگزاری جشنواره پیروز انگور در تابستان، شاهد برپایی نخستین جشنواره برداشت چای ترش قرمز بودیم که به کمک خدا به خوبی برگزار گردید.

استاندار خوزستان با تأکید بر این که شهرستان کارون به این صورت می تواند محصولات تولیدی خود را به سطح کشور بشناساند، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است برپایی جشنواره شیر گاومیش نیز در این شهرستان در دستور کار قرار گیرد که امیدواریم این برنامه نیز اجرایی گردد، چراکه کار بسیار ارزشمندی در راستای توسعه و بسط محصولات بومی این ناحیه از استان خوزستان، حمایت از تولیدکنندگان این محصولات و معرفی آن ها به کشور است.

او توضیح داد: این جشنواره و برنامه های متنوعی که در دل آن بود خوشبختانه با استقبال گسترده مردم از جای جای استان به خصوص شهرستان اهواز همراه شد؛ ما در استانداری خوزستان از چنین برنامه ها و جشنواره هایی حمایت می کنیم و علاوه بر این که به اجرای آن ها تداوم می بخشیم، آن ها را گسترده تر نیز خواهیم کرد.

شریعتی تأکید کرد: سعی می کنیم این جشنواره و برنامه هایی از این قبیل را در سال های آینده به صورت ملی برگزار کنیم و به کمک خدا در راستای بین المللی شدن آن ها نیز پیش خواهیم رفت.

جشنواره برداشت چای ترش روستای علوه در شهرستان کارون بعدازظهر آدینه 17 آبان 1398 با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، سید حکمت الله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، جمعی از مدیران و مسئولان محلی و با شرکت پرشور گردشگران و علاقه مندان به میراث فرهنگی و گردشگری برگزار گردید. اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری، شکرانه برداشت چای ترش علوه و نیز برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی از جمله بخش های این جشنواره یک روزه بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 469

به "جشنواره های گردشگری خوزستان را ملی و بین المللی برگزار می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره های گردشگری خوزستان را ملی و بین المللی برگزار می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید