تئاتر کردی روزنه ای برای ترویج سبک زندگی مبتنی بر ارزش ها باشد

به گزارش مجله نیلوفری، خبرنگاران/کردستان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به شانزدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز، گفت: تئاتر کردی با استفاده از نمادها و نشانه های قومی و مذهبی مناطق کردنشین می تواند روزنه ای برای ترویج سبک زندگی مبتنی بر ارزش ها و فضایل اخلاقی در جامعه باشد.

تئاتر کردی روزنه ای برای ترویج سبک زندگی مبتنی بر ارزش ها باشد

از وبلاگ کشتی گیران دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

در پیغام سیدعباس صالحی آمده است:

ماهیت هنر در طول تاریخ، روشنگری و آگاهی بخشی جامعه و مردمان سرزمینش بوده است و هنر تئاتر با ترکیبی زنده از سایر هنر ها از جمله ادبیات، موسیقی، معماری، نقاشی و غیره نقشی اثرگذار در مواجهه با مسائل و مسائل جوامع دارد.

زبان هنر که با ریشه های خود پیوند داشته باشد بهترین زبان برای ترویج ارزش های ناب انسانی است و سرزمین هنر و فرهنگ کردستان در زمره ریشه های فرهنگی ایران زمین و از دیرباز مهد مشاهیر و نامداران بوده است.

تئاتر کردی با استفاده از نمادها و نشانه های قومی و مذهبی مناطق کردنشین می تواند روزنه ای برای ترویج سبک زندگی مبتنی بر ارزش ها و فضایل اخلاقی در جامعه باشد، ارزش هایی چون صلح، انسانیت، همگرایی و اخلاق در لوای معنویت که ادبیات غنی کهن ترین قوم ایرانی همیشه بر آن اهتمام داشته و دارد.

اکنون که به همت و کوشش اصحاب فرهنگ و هنر کردستان به ویژه خانواده بزرگ تئاتر در کردستان و شهر سقز، شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کردی با شور و شکوهی مثال زدنی برگزار می گردد، امیدواریم در بستر این رویداد مهم هنری شاهد بازیابی استعدادهای خلاق هنری در آن سامان باشیم تا به زبان فاخر هنری بیانگر دلسوزانه و متعهدانه دغدغه های مردمان سختکوش و فرهنگ مدار آن دیار شوند.

از تمام دست اندرکاران برگزاری این جشنواره در استان کردستان صمیمانه قدردانی کرده و توفیقات روزافزون شما عزیزان را از پروردگار متعال خواهانم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 536

به "تئاتر کردی روزنه ای برای ترویج سبک زندگی مبتنی بر ارزش ها باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تئاتر کردی روزنه ای برای ترویج سبک زندگی مبتنی بر ارزش ها باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید