اینجا سرخ ترین روستای ایران است ، جاهای دیدنی ابیانه همراه با تصاویر

به گزارش مجله نیلوفری، معماری سرخ رنگ خانه ها همراه پوشش سنتی مردم محلی، باعث شده است تا سالیانه 40 هزار جهانگرد، به اینجا سفر نمایند؛ روستایی در قلب ایران و در دامنه کوه کرکس یعنی روستای ابیانه.

اینجا سرخ ترین روستای ایران است ، جاهای دیدنی ابیانه همراه با تصاویر

به گزارش خبرنگاران، ابیانه روستایی در بخش مرکزی شهرستان نطنز، از توابع استان اصفهان است. این روستا در دامنه کوه های کرکس و در ارتفاع 2222 متری از سطح دریا واقع شده است.

طبیعت روستای ابیانه بسیار خوش آب وهوا و معتدل است. مردم محلی به آن ویونا هم می گویند. گفته می گردد ابیانه یکی از مرتفع ترین منطقه ها مسکونی ایران است. تلفیق کویر و کوهستان در ابیانه، چشم انداز ای بکر و زیبا پدید آورده است که این روستا را از سایر روستاهای ایران متفاوت می نماید.

معماری این روستای تاریخی، با شکل بومی اش و ساختار حلزونی شکل خانه های روستا، مربوط به سه دوره سلجوقی، صفوی و قاجار است و بناهای تاریخی متعدد و متنوعی از دوران هخامنشیان تا دوران معاصر در آن وجود دارد.

معماری سرخ رنگ خانه های ابیانه همراه پوشش سنتی مردم محلی باعث شده است تا سالیانه 40 هزار جهانگرد قصد سفر به این روستای بکر به سرشان بزند.

روستای تاریخی ابیانه، در 40 کیلومتری شمال غربی شهرستان نطنز در استان اصفهان، 80 کیلومتری شهر کاشان و 174 کیلومتری شهر اصفهان قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 خرداد 1402 بروزرسانی: 23 خرداد 1402 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 2124

به "اینجا سرخ ترین روستای ایران است ، جاهای دیدنی ابیانه همراه با تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینجا سرخ ترین روستای ایران است ، جاهای دیدنی ابیانه همراه با تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید