اکنون شما می توانید اسکن سه بعدی 18 هزار مجسمه و اثر معروف تاریخی را دانلود و چاپ سه بعدی کنید

به گزارش مجله نیلوفری، موزه های عظیم دنیا مانند موزه لوور فرانسه یا موزه هنر متروپولیتن نیویورک، مجسمه های مشهور و تاریخی را در معرض نمایش عموم مردم قرار می دهند.

اکنون شما می توانید اسکن سه بعدی 18 هزار مجسمه و اثر معروف تاریخی را دانلود و چاپ سه بعدی کنید

مجسمه هایی که از سنگ مرمر باستانی یا برنزهای مدرن ساخته شده و در تالارهایی طاقدار و فاخر برای بازدید مردم و تحسین شان قرار گرفتند.

اما تحولات جهانی دیجیتال طی یک دهه گذشته کار نموده تا شما این مجسمه های معروف را در خانه خودتان داشته باشید. کافی است یک چاپگر سه بعدی داشته باشید تا بتوانید بیش از 18 هزار اثر تاریخی و مجسمه معروف جهانی از سراسر جهان را بازسازی کنید. مجموعه Scan the World و پلتفرم چاپ سه بعدی My Mini Factory این امکان را برای شما فراهم کردند.

Scan the World یک مجموعه منبع باز از اسکن های کارهای هنری تاریخی واقعی و معروف سراسر جهان است. این اسکن ها قابل دانلود هستند و می توانند توسط چاپگرهای سه بعدی چاپ شده و یک مدل کوچک از مجسمه واقعی را به شما هدیه دهند. این پروژه هم از طرف دوستداران هنر و تاریخ و هم از طرف جامعه چاپگرهای سه بعدی مورد تشویق و حمایت قرار می گیرد.

پروژه Scan the World برای دستیابی به اسکن مجموعه اثرها و مجسمه های موزه های سراسر جهان با بخش Arts & Culture گوگل همکاری نموده است. برای بعضی از آثار که به صورت عمومی نمایش داده می شوند یا دستیابی به آن ها سخت است؛ از پهپادها برای اسکن سه بعدی آن ها استفاده شده است.

در میان هزاران اسکنی که صورت گرفته است؛ آثار باستانی بسیار ارزشمندی هم واقع شده است. مانند یک فلاسک ماهی مصری، سنگ های یادبود و کتیبه هایی باستانی، مجسمه نیم تنه نفرتیتی، همسر فرعون و مجسمه هایی از روم باستان!

همین طور، می توانید در میان این اسکن ها، آثار جدید مدرنی براساس خلاقیت های انتزاعی هنرمندان پیدا کنید. مثلا، می توانید آثار میکل آنژ، اندیشه گیر آگوست رودن و گرگ کاپیتول ایتالیایی (ماده گرگی در حال شیر دادن به دو برادر دو قلو که نماد شهر رم است) را دانلود و چاپ کنید.

شما می توانید در این اسکن ها براساس هنرمند، عنوان اثر هنری، سطح محبوبیت و فیلدهای دیگر جست وجو نموده و به آثار مورد علاقه خود برسید. همین طور، در پروژه Scan the World امکان بازدید مجازی از شهرهای پاریس و وین وجود دارد که می تواند عطش گردشگری و سفر شما را سیراب کند.

در حالی که چاپگرهای سه بعدی در بسیاری از زمینه ها از جمله پزشکی با پیشرفت های چشم گیری روبرو بودند و راه چاره های خلاقانه ای برای بعضی از چالش های عظیم بشری ارائه دادند؛ اکنون با وجود پروژه Scan the World این فناوری می تواند یک تجربه هنری تعاملی برای مخاطبان فراهم کند.

مجسمه های سه بعدی ساخته از بعضی آثار معروف جهان را با هم مشاهده می کنیم:

منبع: یک پزشک
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1520

به "اکنون شما می توانید اسکن سه بعدی 18 هزار مجسمه و اثر معروف تاریخی را دانلود و چاپ سه بعدی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکنون شما می توانید اسکن سه بعدی 18 هزار مجسمه و اثر معروف تاریخی را دانلود و چاپ سه بعدی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید