اقامت دائم کانادا؛ جدیدترین رهنمودها برای متقاضیان

به گزارش مجله نیلوفری، مهاجرت به کانادا طی همه گیری کرونا برای افرادی که به تازگی اقامت دائم خود را گرفته اند می تواند چالش برانگیز باشد و بسیاری ممکن است ندانند که دولت کانادا چگونه بر این مشکل فائق خواهد آمد. اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا به تازگی رهنمودهای جدیدی را برای متقاضیان اقامت دائم که طی ماه های پیش رو ورود به کانادا و اسکان در این کشور را در برنامه خود دارند و ممکن است همه گیری کرونا برنامه هایشان را به هم ریخته باشد منتشر نموده است. این جدیدترین دستور العمل برای متقاضیان اقامت دائم در کانادا و خارج از کاناداست که در تاریخ 29 می 2020 منتشر شده است.

اقامت دائم کانادا؛ جدیدترین رهنمودها برای متقاضیان

جذب مقیم دائم کانادا ادامه خواهد داشت

در حال حاضر جذب درخواست های نو برای اقامت دائم کانادا ادامه دارد. پرونده هایی که به خاطر نقص مدارک ناقص هستند تا 90 روز نگه داری شده و بعدا بازبینی می شوند. درخواست های کامل برای اقامت دائم همچنان مطابق با راهکارهای عادی رسیدگی خواهند شد. هرچند اگر درخواست نو فاقد مدارک لازم باشد باید شرحی ارائه گردد و گفته گردد که مدارک به خاطر اختلالات ناشی از همه گیری کرونا ناقص هستند. ارائه این شرح مهم است و ممکن است باعث ارتقای رتبه درخواست و بازبینی آن ظرف مدت 90 روزه گردد.

اگر این شرح ارائه نگردد و دلیل نقصان مدارک به خاطر دلایلی غیر از کرونا توجیه گردد پرونده ممکن است رد گردد. رسیدگی به درخواست اقامت دائم متقاضیان اصلی اقامت دائم که خودشان در کانادا هستند و وابستگان آنها در خارح از کانادا هستند ادامه خواهد یافت اما تاخیرهایی هم ممکن است در رسیدگی وجود داشته باشد. اما متقاضی اصلی چنانچه وابستگان ساکن خارجش قادر به سفر نباشند اقامت دائم نمی گیرد. وقتی محدودیت های برداشته شد، مراحل بعدی به متقاضی اعلام خواهد شد.

متقاضیان اقامت دائم که تاییدیه اقامت دائم (CoPR) یا ویزای اقامت دائم (PRV) دارند چنانچه قبل از منقضی شدن مدرک خود نمی توانند سفر نمایند باید به وسیله این فرم به وزارت مهاجرت کاندا خبر دهند. به پرونده ها مطابق با شرایط مختص متقاضی رسیدگی خواهد شد.

افرادی که CoPR و PRV معتبر دارند و نمی توانند یا مایل نیستند سفر نمایند باید به اداره مهاجرت کانادا خبر دهند تا یادداشتی که بیانگر وضعیتشان است به پرونده شان الصاق گردد. بعلاوه باید یادداشتی مرتبط با تاریخ انقضای مدرک به پرونده الصاق گردد. اگر متقاضی بتواند قبل ازتاریخ انقضای CoPR و PRV به کانادا سفر کند بهتر است هنگام ورود به کانادا از مدارک کنونی شان استفاده نمایند.

پرونده افرادی که CoPR و PRV آنها منقضی شده است و عدم توانایی یا عدم تمایل خود برای سفر قبل از تاریخ انقضای مدرک را به اداره مهاجرت کانادا خبر داده اند ظرف 90 روز بازگشایی و بازبینی می گردد.

بازگشایی درخواست ها

وقتی متقاضی به اداره مهاجرت کانادا به وسیله فرم اینترنتی توانایی خود برای سفر را خبر داد، درخواست برای تاییدیه مجدد بازگشایی می گردد مشروط بر اینکه متقاضی و اعضای خانواده او خواه او را همراهی نمایند یا خیر، گواهی سوء پیشینه و معاینات پزشکی و آنالیز های امنیتی را انجام داده باشند و دارای پاسپورت معتبر باشند.

اگر مهلت انتظار 60 روزه سپری شده باشد و متقاضی هنوز به اداره مهاجرت کانادا اطلاع نداده باشد که قادر به سفر است می بایست پس از سپری شدن 60 روز دیگر جهت آنالیز یادداشتی به درخواست الصاق گردد.

از زمان تب و تاب همه گیری کرونا اداره مهاجرت کانادا موکدا گفته است که درخواست هایی را که در حال حاضر به آنها رسیدگی می گردد را به خاطر نقص در مدارک رد نخواهد کرد. اداره مهاجرت کانادا برای جذب هر چه بیشتر اتباع خارجی اقدامات ویژه ای را طی بحران عالمگیر کرونا تدارک دیده و نرمی بیشتری از خود نشان داده است.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1662

به "اقامت دائم کانادا؛ جدیدترین رهنمودها برای متقاضیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامت دائم کانادا؛ جدیدترین رهنمودها برای متقاضیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید