آیپد پرو 2024 به نمایشگر OLED هیبریدی مجهز خواهد شد

به گزارش مجله نیلوفری، اینطور که به نظر می رسد اپل میخواهد سری آیپد پرو را با یک ارتقای بسیار مهم در سال 2024 راهی بازار کند و آن هم استفاده از پنل های OLED هیبریدی خواهد بود.

آیپد پرو 2024 به نمایشگر OLED هیبریدی مجهز خواهد شد

آیپدها مدت هاست که از لحاظ نمایشگر با ارتقای قابل توجهی روبرو نبوده اند. در حال حاضر تنها محصول از این سری که از نمایشگری با فناوری mini-LED بهره می برد، آیپد پرو 12.9 اینچی است در حالی که مدل 11 اینچی آن همچنان از همان فناوری قدیمی LED بهره می برد؛ فناوری که در ساخت تبلت های ضعیف تری نظیر آیپد ایر 2022 به کار گرفته شده است.

اما نکته مثبت ماجرا اینجاست که این شرکت آمریکایی ظاهرا می خواهد در سال 2024 آیپد پرو را به یک نمایشگر با فناوری OLED هیبریدی مجهز کند. یک نوع خاص از فناوری OLED که مقاومت بسیار بالایی در مقایسه با پنل های معمولی دارد. نمایشگرهای بزرگ معمولا دچار یک اختلال عجیب تحت عنوان جمع شوندگی می شوند که آن ها را با مشکل روبرو می نماید. اپل از این بابت نگران بوده و یکی از دلایل اصلی استفاده از فناوری mini-LED برای آیپد پرو 12.9 اینچی هم دقیقا همین مشکل بوده است.

این فناوری نو اما تنها ارتقای آیپد پروها در سال 2024 نخواهد بود. اینطور که به نظر می رسد، نمایشگر OLED هیبریدی آیپد پرو اندکی از آنچه که اکنون می بینیم بزرگ تر هم خواهد بود. البته این تغییر میزان خیلی محسوس نخواهد بود چون مدل 11 اینچی به 11.1 و مدل 12.9 اینچی هم به 13 اینچ ارتقا پیدا می نمایند. بعلاوه طبق گفته های مارک گورمن، از منابع موثق دنیای فناوری، ظاهرا آیپد پرو 2024 از لحاظ طراحی هم تفاوت هایی با آیپد پروهای کنونی خواهد داشت که از جمله این موارد می توان به حواشی به مراتب کمتر در اطراف نمایشگر و بعلاوه لوگوی بزرگ تر اپل روی پنل پشتی برای راحت تر شدن فرایند شارژ به وسیله مگ سیف اشاره نمود.

در این گزارش هیچ خبری از آیپد 14 اینچی به میان نیامده است. بعد از اینکه سامسونگ از گلکسی تب S8 اولترا با نمایشگری در این ابعاد رونمایی کرد، شایعه شده بود اپل هم میخواهد یک آیپد در این ابعاد فراوری کند. اما فعلا به نظر می رسد این شرکت آمریکایی می خواهد برنامه های جاه طلبانه برای آیپدهای خود را به سال های دورتر موکول کند. فعلا مورد انتظارترین آیپد نه به خاطر میزان صفحه بلکه به خاطر فناوری به کار رفته در نمایشگرش هست که مورد توجه قرار گرفته و باید دید طی ماه های آینده چه خبرهای بیشتری در رابطه با آن منتشر می گردد.

تبلت اپل مدل iPad (9th Generation) 10.2-Inch Wi-Fi (2021) ظرفیت 64 گیگابایت

15,050,000

تومان

تبلت اپل مدل iPad Pro 11 2022 WIFI ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

37,890,000

تومان

محبوب ترین آیپدهای اپل در خبرنگاران

مشاهده همه

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 بهمن 1401 بروزرسانی: 21 بهمن 1401 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 2076

به "آیپد پرو 2024 به نمایشگر OLED هیبریدی مجهز خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیپد پرو 2024 به نمایشگر OLED هیبریدی مجهز خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید