آبنمای دبی (the Dubai Fountain)

به گزارش مجله نیلوفری، یکی از جاذبه های گردشگری دبی که معروفیت دنیای دارد و بازدید کنندگان و علاقه مندان زیادی را هر ساله به خود جذب می کند ، آبنمای دبی، یکی از زیبا ترین آب نما های دنیا ، است. این سازه ساخت بشر که دارای سیستم مدیریت هماهنگ پیشرفته ای است، در مرکز شهر در نزدیکی دبی مال واقع شده است. هزینه ساخت آن 218 میلیون دلار و طراحی آن بر عهده شرکت وت، سازنده چشمه های لاس وگاس، می باشد. بدون شک این آب نمای موزیکال که عظیم ترین آب نمای رقصان دنیا است، یکی از گزینه هایی است که گردشگران دیدنش را از دست نخواهند داد.

آبنمای دبی (the Dubai Fountain)

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

این آب نمای دویست و هفتاد و پنج متری که می تواند آبی به حجم بیست و دو هزار گالن را در هر لحظه تا ارتفاع صد و پنجاه متری، برابر با ارتفاع یک ساختمان صد و پنجاه طبقه بفرستد، در دریاچه مصنوعی برج خلیفه در مساحت سی هکتاری ساخته شده است که از تمام دریاچه و حتی از بعضی از ساختمان ها تا بیست مایل دورتر قابل مشاهده است. شاید بتوان گفت برترین منظره در سوک البهار باشد. بیش از شش هزار و ششصد چراغ با بیست و پنج رنگ مختلف در آن به کار رفته است.

آب نما با پخش انواع موسیقی بی کلام، کلاسیک، پاپ و عربی کار خود را آغاز می کند و هر نیم ساعت رنگ، موسیقی و شکل خود را تغییر می دهد. نمایش های عصر از ساعت 6 آغاز شده و تا ساعت 11 ادامه می یابد. البته در ساعت های 1 و 1 و نیم هم دو نمایش انجام می گردد. تماشای این منظره زیبا و رویایی رایگان بوده و هزاران نفر قبل از آغاز نمایش در کنار چشمه جمع می شوند. آب خروشان، رنگ های متفاوت و زیبا و موسیقی های دل نشین ، معروف و خاطره انگیز در مکانی زیبا اوقات بسیار خوش و تکرار نشدنی را برای گردشگران رقم خواهد زد.

منبع: جاده های سبز
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1593

به "آبنمای دبی (the Dubai Fountain)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبنمای دبی (the Dubai Fountain)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید