DBX؛ شاسی بلند رویایی و جدید آستون مارتین
به گزارش مجله نیلوفری، اوروس در طلایی ترین روزهای لامبورگینی فروشی خیره کننده را تجربه می کند. این محصول برجسته ایتالیایی که به قول مجله موتورترند یک هوراکان شاسی بلند است، زمینه دو برابر شدن آمار فروش گاو سنت آگاتا را فراهم کرده و همین عامل بسیاری از رقبا را به فکر رقابت با لامبورگینی انداخته است. آستون مارتین تنها شرکتی است که چیزی در حد و اندازه اوروس را با ظاهر و معماری فنی برجسته ای روانه بازار ساخته است. این خودرو که با نام DBX جنبه های تازه ای از توانمندی آستون مارتین در ساخت خودرو را عیان کرده، در مراحل توسعه و طراحی از پشتیبانی گروه مرسدس بنز هم بهره بسیار برده است و خب این یعنی تهدید آشکار لامبورگینی اوروس از لندن. اخیرا DBX در اولین سری تحویل شده به مشتریان در شهر لندن دیده شده و سوژه عکاسی شده است. اینجا نتیجه بررسی چند مجله معتبر اروپایی در اولین برخورد با DBX را برای تان ترجمه کرده ایم.

طراحی و فرم کابین
عجب رنگی! باید دست رباتی که این خودرو را به این رنگ نقاشی کرده، به گرمی فشرد! در ترکیب با فرم مهیب جلو پنجره و چراغ ها که ناخودآگاه شما را یاد ماهیان شکارچی یا کوسه قاتل می اندازد، بدنه ابعادی بزرگ اما چابک دارد و هرچه دقت ما روی زوایای بدنه تمرکز پیدا می کند، خشونت بصری هم بیشتر می شود اما خب، اگر بر طرح خشن بدنه لامبورگینی اوروس نظمی برقرار است، آستون مارتین راه هنر مفهومی و تخیلی را در پیش گرفته و چیزی بین یک مازراتی لوانته و یک نسخه سفارشی زاگاتو از کوپه DBSبا نام GT خلق کرده است. کابین اما چنین نیست و همه چیز در نهایت ظرافت، طراوت، اصالت و شکوه چیده شده و به نظر بر همه رقبای این کلاس مگر بنتلی بنتایگا برتری دارد.
قوای محرکه، مهندسی و معماری فنی
یک موتور هشت سیلندر دو توربو 542 اسبی با حجم دقیق 4000 سی سی زیر کاپوت مخوف DBX جا خوش کرده است. خودرو به سیستم چهارچرخ محرک فعال و یک جعبه دنده بسیار دقیق 9 سرعته هم مجهز است و وزنش در این مدل به 2245 کیلوگرم محدود مانده. خب این یعنی نسخه پایه DBX ظرف 4.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر می رسد، تا 295 کیلومتر در ساعت سرعت می گیرد و پابه پای اوروس هشت سیلندر می تازد. اگر کافی نیست فقط باید تصاویر گل بازی DBX در جنگل های تار و مه آلود شروود در انگلستان را که مجله اتواکسپرس منتشر کرده، ببینید تا متوجه جنبه های دیگر روح این مبارز شکست ناپذیر شوید.
فضای کابین و سواری
خب این محصول آنگلوساکسون برای پنج سرنشین جا دارد و در حالت عادی بیش از 830 لیتر در صندوق بارش به شما فضا می دهد. تا بخواهید اینجا چرم، چوب، صفحات لمسی و قطعات کرومی می بینید و فوم به کار رفته در درهای عقب و جلو یا سقف از بهترین مواد ممکن تولید شده است. خود آستون مارتین می گوید ما در این خودرو شتاب و هیجان ونتیج را با شکوه و راحتی لاگوندا ترکیب کرده ایم و سالنی مجلل را برای مهمانی سرنشینان تدارک دیده ایم. وقتی هم بخواهید سریع حرکت کنید، DBX همه را میخکوب می کند.
نتیجه نهایی
خب با توجه به پرداخت 192 هزار و 820 دلاری خریداران DBX در نسخه پایه، این محصول چیزی دو برابر یک ب.ام.و X7 یا آلفا رومئو استلیو در نسخه نیم فول هزینه روی دست شما می گذارد و خب شما را به یکی از خاص ترین افراد جهان بدل می کند که هم در اتوبان، هم در شهر و هم در جنگل و کوه و دشت قدرت مانور بی نظیری دارید. حتی اگر لامبورگینی اوروس هم کنارتان باشد!
منبع: دیوار