نقش فناوری در ایجاد شفافیت و ارائه خدمات به شهروندان همدان

به گزارش مجله نیلوفری، مشاور شهردار همدان از آماده شدن و راه اندازی مرکز پایش و مانیتورینگ اداره حراست شهرداری همدان خبر داد و گفت: هدف از راه اندازی این سامانه ایجاد شفافیت بیشتر در خدمات ارائه شده به شهروندان و نظارت روز افزون بر فعالیت ها در شهرداری همدان با بهره مندی از فناوری نوین است.

نقش فناوری در ایجاد شفافیت و ارائه خدمات به شهروندان همدان

خبرنگاران همدان؛ حسین مردانی با یاد آوری این که اقدام ارزنده در شهرداری همدان با قدر دانی مدیر حراست و مشاور سازمان شهرداری های وزارت کشور نیز همراه بوده است، افزود: از دیگر اهداف اجرای این طرح اجرای کنترل، تجزیه، تحلیل و رصد فرایند داده ها در فرآیندهای مکانیزه، کنترل و صحت سنجی اطلاعات ذخیره شده در پایگاه داده شهرداری ستاد، پایش تصویری محیط های فیزیکی شهرداری اقدام پیشگیرانه و سالم سازی محیط اداری و تردد خودروهای عمومی در شهر است.

مدیر سیستم یکپارچه شهرسازی و نوسازی شهرداری همدان در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اقدامات پیشگیرانه باهدف اصلاح فرآیندها و ساختار سازی در بدنه شهرداری و با بهره گیری از فناوری اطلاعات، ادامه داد: این هدف با بهره مندی از کارایی و توان فنی سازمان های تخصصی شهرداری همدان ازجمله سازمان فناوری اطلاعات جهت شده است.

مدیر اداره حراست شهرداری همدان، افزود: صحت سنجی پرونده های شهرداری منطقه یک با اسکن و ایجاد بایگانی الکترونیک بیش از 53 هزار پرونده و 3 میلیون برگ سند از دیگر برنامه های اجراشده برای تحقق ایجاد سامانه یکپارچه سازی و پالایش اسناد بوده است. دستگاهی شدن امور در تسریع اجرای فرآیندهای اداری به خصوص اخذ پروانه ساختمانی اهمیت دارد و این فرایند نقش مؤثری در پیشگیری از وقوع هر سوءاستفاده و جعل سند در شهرداری دارد.

وی افزود: نخستین بار کارشناسان آی تی حراست شهرداری همدان پیروز به راه اندازی سامانه صدور مجوز الکترونیکی و مکان محور تعمیرات جزئی، اساسی و باغ ها نیز شده اند با طی شدن فر ایند آزمونه آن به زودی توسط اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری (پلیس ساختمان) همدان بهره برداری خواهد شد. همچنین باهدف تأمین حفظ روزافزون حقوق بیت المال، بهینه سازی امکانات، پیشگیری از اعمال نفوذها، ایجاد شفافیت و صرفه جویی دستگاهی کردن فرآیند خرید گل و گیاه، تهیه و توزیع آسفالت در دستور کار است.

مشاور شهردار همدان گفت: حراست شهرداری همدان در سال 99 به عنوان حراست برتر استان معرفی شده است. شماره پیامک 30001458 نیز برای ارتباط با شهروندان پیش بینی شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1412

به "نقش فناوری در ایجاد شفافیت و ارائه خدمات به شهروندان همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش فناوری در ایجاد شفافیت و ارائه خدمات به شهروندان همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید