مهربان: هادی به خاطر غافلگیری طلا را از دست داد، مسابقات آسیایی برای تیم ملی یک تورنمنت در جهت المپیک بود

به گزارش مجله نیلوفری، مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: تیم ما تلفیقی از جوانان و باتجربه ها بود و همانطور که از قبل معین بود، مسابقات قهرمانی آسیا در جهت حضور در المپیک، یک تورنمنت تدارکاتی خوب بود.

مهربان: هادی به خاطر غافلگیری طلا را از دست داد، مسابقات آسیایی برای تیم ملی یک تورنمنت در جهت المپیک بود

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

ابراهیم مهربان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در خصوص مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا گفت: مسابقات بدی نبود، یک سری مواردی بود که باید حتما به آنها اشاره نمود. سطح مسابقات خیلی بالا بود، در چند سال گذشته یادم نیست با این سطح از رقابت ها روبرو شده باشیم. تیم ژاپن، هیچ وقت اینطور تیم اصلی اش را به قهرمانی آسیا نمی آورد. هندی ها که تیم بسیار خوبی داشتند و می خواستند در خانه خود قهرمان شوند. قزاقستان تقریبا همان تیمی را به همراه داشت که در دنیای نورسلطان نایب قهرمان شده بود. ازبکستان و قرقیزستان هم همین شرایط را داشتند.

وی ادامه داد: در 57 کیلوگرم سطح رقابت ها در حد دنیای و المپیک بود. کشتی گیر هندی یکی از شانس های اصلی کسب مدال طلای المپیک است. کشتی گیران ژاپن و قزاق خوب بودند. در 61 کیلوگرم همه کشتی گیران صاحب عنوان دنیا آمده بودند و کشتی گیر قرقیز که نفر سوم دنیا بود، خیلی خوب بود. در وزن 65 کیلوگرم که ترافیک کشتی گیران درجه یک دنیا بود، فینال قهرمانی آسیای سال جاری تکرار فینال دنیای 2018 بوداپست بود بین باجرانگ هندی و کشتی گیر ژاپنی. در 70 کیلوگرم اوضاع به همین شکل بود. همانطور که می دانیم همواره مسابقات سبک وزن قهرمانی آسیا سطح بالایی دارد. در اوزان بالا هم شاهد حضور کشتی گیران خوب بودیم و مسابقات به لحاط کیفی و کمی سطح بالایی داشت. تعداد کشتی گیران شرکت کننده نیز در حد مسابقات دنیای نورسلطان بود و خیلی از بچه ها 4 دور کشتی گرفتند.

مهربان با اشاره به نفرات اعزامی توضیح داد: باید دید که تیم ما چقدر در مقایسه با سال گذشته تغییر داشته، ترکیب ما با صددرصد تغییر روبرو شده و هیچ کدام از نفراتی که در آسیایی قبل در ترکیب تیم بودند، در ترکیب تیم سال جاری حضور نداشتند. جوانانی را به همراه داشتیم که بعضی حتی برای اولین بار در مسابقه قهرمانی آسیای بزرگسالان شرکت می کردند، مثل علیرضا سرلک، مجید داستان و حتی امیرحسین مقصودی که بزرگ ترین مسابقه ای که در آن شرکت نموده بود سال گذشته دنیای بود اما تجربه حضور در آسیایی بزرگسالان را نداشت. احمد بذری هم اینجا فرصت حضور پیدا کرد. تیم ما تلفیقی از جوانان و باتجربه ها بود و همانطور که از قبل تعیین بود، مسابقات قهرمانی آسیا در راستا حضور در المپیک، یک تورنمنت تدارکاتی خوب بود.

مربی تیم ملی کشتی آزاد در خصوص شکست مصطفی حسین خانی و پرویز هادی در این رقابت ها اظهار داشت: هادی واقعا در کشتی غافلگیر شد و اگر این صحنه اتفاق نمی افتاد و حریف دستش را نمی گرفت، قطعا این مبارزه را می برد و صاحب مدال طلا هم می شد. در خصوص حسین خانی هم او کشتی سختی با کشتی گیر هندی که میزبان هم بود، داشت. تمام توانش را به کار برد و حالا شرایط به گونه ای شد که باخت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 654

به "مهربان: هادی به خاطر غافلگیری طلا را از دست داد، مسابقات آسیایی برای تیم ملی یک تورنمنت در جهت المپیک بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهربان: هادی به خاطر غافلگیری طلا را از دست داد، مسابقات آسیایی برای تیم ملی یک تورنمنت در جهت المپیک بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید