قوچان نژاد: کولاکوویچ جسارت مربیگری ندارد، باید به استفاده از جوانان ادامه داد

به گزارش مجله نیلوفری، کارشناس والیبال ایران معتقد است که ایگور کولاکوویچ جسارت مربیگری ندارد و از این پس نیز باید استفاده از جوانان در ترکیب تیم ملی ادامه داشته باشد.

قوچان نژاد: کولاکوویچ جسارت مربیگری ندارد، باید به استفاده از جوانان ادامه داد

جبار قوچان نژاد در گفت و گو با خبرنگاران، درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران مقابل برزیل در رقابت های جام جهانی 2019 ژاپن گفت: پیش از آغاز این رقابت ها در صحبت های خود اعلام کردم که تیم ملی ایران باید جدا از بحث مدال و نتیجه، جوانان خود را در این رقابت ها به کار گیرد. این رقابت ها اهمیت چندانی ندارد و باید به آینده سازهای خود فرصت دهیم تا خودشان را در این رقابت ها پیدا نمایند، اما از آنجایی که کولاکوویچ تنها به دنبال نتیجه است با تیم اصلی آغاز کرد. چون عملکرد بازیکنان به دلیل خستگی زیاد خوب نبود، با اجبار جوانان را به کار گرفت.

او ادامه داد: جوانان ما بازی به این سختی را تجربه کردند و جدا از نتیجه، این یعنی خدمت به والیبال ایران. کار درست هم همین است که در این رقابت ها با بازیکنانی مثل کریمی، اسفندیار، یلی و ... به میدان برویم تا آن ها را آماده کنیم. از نظر من نتیجه هم خوب بود. اما به نظرم وقتی جواد کریمی جواب نداد باید از معروف در کنار جوانان استفاده کنیم. از خلاقیت معروف استفاده کنیم تا جوانان ما هم جواب دهند.

قوچان نژاد ادامه داد: جدا از بحث اینکه با 13 بازیکن اعزام شدیم و الآن پس از مصدومیت قائمی 12 نفر هستیم، باید در ادامه رقابت ها هم از جوانان خود استفاده کنیم تا برای ما دو سر برد باشد. نفراتی مثل عبادی پور، موسوی، غفور و معروف استراحت می نمایند، آسیب دیدگی های کهنه آن ها رفع می گردد، روحشان از والیبال زدگی نجات پیدا می نماید و برای آینده تجدید قوا می نمایند. در سوی دیگر نیز جوانان ما میدان می بینند و آماده میدان های بزرگ تر می شوند. علاوه بر اینکه دیدید در دو بازی مقابل کانادا و استرالیا دو برد بسیار خوب را با این نفرات کسب کردیم. این روند استفاده از جوانان باید ادامه پیدا کند.

او با بیان اینکه برای جوانگرایی در تیم ملی والیبال ایران نباید زمان را از دست داد، اظهار کرد: ما زمان خیلی زیادی مانند رقابت های لیگ ملت ها و بازی های آسیایی را برای جوانگرایی در تیم ملی از دست دادیم و الآن دیگر نباید فرصت سوزی کرد. در بازی مقابل برزیل جوانان ما عملکرد قابل قبولی داشتند و این موضوع طبیعی است که در پوئن های بالا و حساس تمرکز خود را از دست بدهند، چون تجربه کافی را نداشتند و در مقابل با بهترین و پر افتخارترین تیم جهان بازی می کردند که تجربه بسیار زیادی دارد.

قوچان نژاد با بیان اینکه کولاکوویچ جسارت مربیگری ندارد، ادامه داد: در بازی مقابل برزیل بازیکنان جوان تیم ملی روز خوبی را پشت سر گذاشتند و در سرویس ها و حملات عملکرد آن ها رضایت بخش بود. با این حال در بعضی مواقع کادرفنی می توانست عملکرد بهتری داشته باشد که به دلیل نبود جسارت نزد کولاکوویچ در کار مربیگری، این تصمیمات گرفته نشد. کولاکوویچ این موضوع را بارها نشان داده است که در مربیگری تنوع ندارد، ریسک پذیر نیست و جسارت کافی برای ایجاد تغییرات را ندارد. اینکه او در دریافت وقت استراحت ها و تعویض ها ضعیف عمل می نماید نیز به همین دلیل است.

او در پاسخ به این سوال که آیا نبود نظارت رئیس فدراسیون روی عملکرد کادرفنی تاثیر دارد؟ اظهار کرد: متاسفانه ما کلا در این موضوع مشکل داریم. متاسفانه الآن در شرایطی نیستیم که بتوانم به کولاکوویچ بگوییم چه کاری را بکند و چه کاری را نکند. چون اگر زمانی بخواهیم او را تغییر دهیم منابع اقتصادی کافی نداریم. یکی از دلایلی هم که با او تمدید کردیم همین موضوع است. اما موضوع مهم با احترام به همه رشته های ورزشی این است که والیبال بعد از فوتبال پر هوادارترین و پر ترافیک ترین رشته ورزشی در ایران به شمار می رود و باید نظارت دقیق روی برنامه های آن داشت. باید هر چه سریع تر تکلیف رئیس معین گردد تا برنامه های چهار ساله این فدراسیون را معین کند.

قوچان نژاد در انتها گفت: کولاکوویچ تنها به کسب نتیجه فکر می نماید تا بعدا برای بستن قراردادهایش عناوین خود را بیان کند، اتفاقی که باعث شد بیشترین آسیب به والیبال ایران زده گردد. امیدوارم او از این پس به بازیکنان اصلی تیم استراحت دهد تا آسیب دیدگی آن ها رفع گردد و با استفاده از بازیکنان جوان کار را پیش ببرد تا این نفرات نیز برای سال های بعد آماده شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 364

به "قوچان نژاد: کولاکوویچ جسارت مربیگری ندارد، باید به استفاده از جوانان ادامه داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوچان نژاد: کولاکوویچ جسارت مربیگری ندارد، باید به استفاده از جوانان ادامه داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید