شانگهای و مجموعه ای از جاذبه های دیدنی آن(قسمت دوم)

به گزارش مجله نیلوفری، در سفر به چین و بازدید از شانگهای، پر جمعیت ترین شهر چین با حدود 20 میلیون نفر جمعیت، آمیزه ای از آثار تاریخی و معابد و محله های قدیمی که مانند یک نقاشی آبستره در کنار آسمان خراش های مدرن و امروزی، تالارهای بورس سهام و فلزات و مغازه های شیک برندهای گرانقیمت، در هم تنیده اند، خواهید دید. در کم ترین شهری از جهان می توان چنین ترکیب شلوغ اما دوست داشتنی را در کنار هم یافت.در قسمت اول مجموعه ای از این جاذبه ها را معرفی کردیم و در ادامه به معرفی تعدادی دیگر از آنها خواهیم پرداخت.

شانگهای و مجموعه ای از جاذبه های دیدنی آن(قسمت دوم)

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

دیدنی های منطقه میدان رن مین (میدان مردم)

هر کلان شهر کمونیستی دارای یک میدان عمومی با ابهت است که در قلب شهر قرار گرفته است، و میدان رن مین شانگهای نیز از این دسته میدان هاست. این میدان قطب دانش جغرافی و فرهنگی و مرکز جاذبه شهر است. بله، این میدان کمتر از میدان تیانان من پکن مورد رسیدگی و نظم بخشی قرار گرفته اما زیبایی خاص خود را نیز دارد و نسبتا هم شلوغ تر است.

میدان رن مین - موزه شانگهای

ساختمان این موزه جوری طراحی شده تا یادآور ظرف غذای سه طبقه برنزی باستانی (دینگ) باشد و همچنین شکل آینه برنزی معروف سلسله هان را نشان بدهد. معروف ترین مجموعه این موزه، گالری برنزهای چین باستان است. در گالری مجسمه های باستانی چین، مجسمه های سنگی از سلسله کین و هان تا مجسمه های گچی بودایی به نمایش گذاشته شده اند. این مجسمه ها تحت تأثیر طرح های آسیای مرکزی در راستا جاده ابریشم ساخته شده بودند. تمام این مجسمه ها رنگی بوده اند ولی تنها برخی از این رنگ دانه ها باقی مانده اند و رنگ ها بر اثر کهنگی ریخته اند.

گالری سرامیک چین باستان یکی از بزرگترین و پر بیننده ترین گالری های این موزه است. این نمایشگاه شامل سفال های به جا مانده از سال 6000 پیش یعنی عصر نوسنگی است که در خارج از شهر شانگهای کشف شده اند و همچنین سفال های سانکی از تانگ و مجموعه ای بزرگ از ظروف چینی که در دوران سلسله کینگ ساخته شده اند هم در این گالری در دسترس و قابل تماشا هستند.

گالری نقاشی چینی برای آن دسته از افرادی که با هنر چینی آشنایی ندارند بسیار ژرف است، اگرچه هرکسی بدون داشتن معلومات تخصصی در خصوص هنر چینی می تواند از توازن زیبایی هنر قلم چینی لذت ببرد. در این گالری انواع هنر به نمایش گذاشته شده است، از بامبوهای مورد حکاکی قرار گرفته بگیرید تا انواع دست نوشته ها. از دیگر گالری های این موزه؛ گالری یشم های تزئینی چین باستان، گالری سکه، گالری وسایل سلسله های کینگ و مینگ، گالری هنرهای طبیعی اقلیتی را می توان نام برد.

دیدنی های منطقه شهر قدیمی

این منطقه در میان بومیان شانگهای به نان شی یعنی شهر جنوبی مشهور است، شهر قدیمیِ چینی یکی از سنتی ترین مناطق چینی در شانگهای، در امتداد کیبا قرار گرفته است. با وجود تاریخی بودن شهر شانگهای، بیشتر آثار تاریخی آن به اواسط قرن 19 میلادی باز می گردد ولی شهر قدیمی هنوز بافت قدیمی را داراست. اگر دوست دارید فرهنگ و زندگی سنتی چین را از نزدیک ببینید، کوچه های تاریک و شلوغ شهر قدیمی بهترین گزینه است. بیشتر توریست ها به شهر قدیمی می فرایند تا از بازار این شهر به خصوص از بازار عتیقه خیابان دنگ تای دیدن نمایند و یک کاسه چای داغ هم آن جا بنوشند.

شهر قدیمی - معبد خدایان شهر

شهرهای چینی هر کدام دارای معبد تائویی خدایان شهر هستند ولی متأسفانه بیشتر این معبدها قربانی دوره انقلابی چین شده اند. این معبد در اوایل قرن 15 ساخته شد و در طول انقلاب فرهنگی هم به شدت آسیب دید و در این اواخر بازسازی شد. وقتی وارد تالار اصلی این معبد می شوید به حکاکی های سقف آن توجه کنید که چگونه هنر مادی و معنوی در هم آمیخته اند. در شمال تالار اصلی، تالار چند کیشی این معبد قرار گرفته است که در سمت راست آن مجسمه سه الهه چینی؛ گوان یین، تیان هو و یان مو نیانگ نیانگ قرار گرفته است.

دیدنی های منطقه پودونگ

پودونگ نام مکانی است که بیشتر غربی ها قبل از این که پا بر روی خاک شانگهای بگذارند با آن آشنا هستند و این بیشتر به خاطر افق زیبا و دیدنی این ناحیه است. برای توریست ها بیشترین جذابیت های پودونگ، موزه ها، برج بلند جین مائو، مناظری از باند و برخی از هتل های معروف شانگهای است.

پودونگ - برج جین مائو

در شهری با معماری معاصر و رمزآمیزش، جین مائو به خاطر طراحی زیبایش بسیار چشم گیر است. پله های جالب توجه این برج تحت تأثیر معماری سنتی چینی طراحی شده است. اگر می خواهید شانگهای را از بالا ببینید به سکوی رصد این برج در طبقه 88بروید. چه شب باشد و چه روز، مناظر زیبای شهر را تماشا کنید و از بلندترین اداره پست در دنیا کارت پستال بخرید. بلندترین کافه دنیا نیز یک طبقه پایین تر و در طبقه 87این برج قرار گرفته است.

پودونگ - موزه تاریخ شانگهای

هم بچه ها و هم بزرگسالان از این موزه که ساخته شده تا نمایشگر شانگهای قدیم باشد لذت خواهند برد. این موزه ابتدا به صورت آزمایشی ساخته شد. در این جا شما مدل هایی کوچک از هر چیزی که مربوط به زندگی گذشتگان است را پیدا خواهید کرد.

دیدنی های خیابان جینگ آن و نان جینگ غربی

یکی از مناطق مرکزی در شانگهای است، که در دوران استقرار بین المللی، به خیابان جوشان معروف بود. این منطقه در شانگهای به عنوان یک منطقه اقتصادی-بازرگانی محسوب می گردد.

خیابان جینگ آن و نان جینگ غربی - مرکز هنری خیابان مگان شان 50

برای دیدن این موزه باید یک روز را به طور کامل کنار بگذارید. این مرکز به هنر معاصر هنرمندان اکثرا جوان چینی اختصاص دارد. برنامه هایی که در آن برگزار می گردد از تنوع زیادی برخودار است. ضمن این که این گالری تنها به یک هنر خاص اختصاص ندارد و از ویدیو اینستالیشن تا نمایشگاه نقاشی، نمایشگاه گرافیکی، نمایشگاه مجسمه ، نمایش عکس، نمایش فیلم کوتاه و خیلی چیزهای دیگر در آن انجام می گردد.

تئاتر مرکزی شانگهای

گروه آکروباتیک شانگهای ساعت 7:30 هرشب، اجرای مشهور خود را برگزار می نماید. زمان اجرای آنها بسیار کوتاه ولی سرگرم نماینده است و بیشتر توریست هایی که برای اولین بار به شانگهای می آیند، دیدن این برنامه را درلیست کاری خود قرار می دهند. بلیت این نمایش زود تمام می گردد، و باید از چند روز قبل در فکر تهیه باشید.

دنیای سیرک شانگهای

شمال شهر، گروه سیرک شگفت انگیز شانگهای برنامه دارند. اجراهای آکروباتیک هیجان آمیز که نوآورانه اجرا می شنود. اجرای برنامه هر شب ساعت 7:30 آغاز می گردد. بلیت ها را می توانید همان لحظه بخرید ولی بهتر است که از قبل تهیه کنید.

اپرای چینی

صداهایی روشن و غیرطبیعی، سنج هایی که ناگهان شما را از جا می پرانند، ماسک هایی مرموز و ترسناک و یا حتی آشنا و گویا و صورت های نقاشی شده اپرای پکنی، بیشتر چیزهایی هستند که مردم از اپرای چینی تصور می نمایند، و درست هم تصور می نمایند، ولی به یاد داشته باشید که این هنر روش ها و اجراهای مختلفی دارد.

تئاتر یی فو

در یکی از بلوک های شرقی میدان رن مین، یکی از اصلی ترین تئاترهای اپرای شهر (که برای ماسک های آویزان در ورودی اش معروف است) قرار گرفته. این تئاتر یکی از محبوب ترین اجراهای پکن، و یو (اپرای شائوشینگ) را برگزار می نماید.

تئاتر لی سئوم

یکی از قدیمی ترین تئاترهای شانگهای است و خیلی از تئاترهای شانگهای از جمله اجراهای بچه ها، اپرای چینی و موزیک و باله کلاسیک در این تئاتر برگزار می شوند.

تئاتر هنرهای شانگهای

این تئاتر در شمال خیابان نان جینگ غربی قرار گرفته است و مخلوطی از نمایش های چینی و موسیقی های کلاسیک چینی و غربی در آن برگزار می گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 604

به "شانگهای و مجموعه ای از جاذبه های دیدنی آن(قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شانگهای و مجموعه ای از جاذبه های دیدنی آن(قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید